joi, noiembrie 21, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticolePalnia de Vanzari sau Sales Funnel

Palnia de Vanzari sau Sales Funnel

Eficienta este un lucru important mai ales intr-o afacere, iar palnia de vanzari sau marketing funnel poate face acest lucru posibil, ea poate transforma un simplu vizitator intr-un client dedicat.

Marketing Funnel este calea prin care descoperim “drumul” parcurs de un consumator de la faza de Awareness ( primul moment in care descopera afacerea ta) pana la faza de cumparare propriu-zisa. Deseori palnia de vanzari poate include si actiuni post-vanzare ce ajuta la fidelizarea clientilor si asigurarea ca vor reveni la serviciile si produsele noastre.

Categoria ce se afla in partea de sus a palniei reprezinta un numar mare de persoane – potentiali clienti . Categoria de la capatul palniei reprezinta un numar mai restrans de persoane – clientii devotati.

Cum sa construim o palnie de vanzari de success?

Primul pas – Analiza Comportamentului de Consum al Audientei tale

Cu cat stii mai multe despre publicul tinta, cu atat mai eficienta va deveni palnia ta de vanzari, deoarece marketing-ul nu include pe toata lumea, ci doar pe cei potriviti pentru ceea ce vinzi. Cu ajutorul aplicatiilor se pot realiza rapoarte ce studiaza comportamentul consumatorilor, activitatea si felul in care ei reactioneaza la site-ul afacerii tale. (Facebook Pixel)

  • Unde se da scroll, unde se da click, cat timp se petrece pe o anumita pagina? Raspunsurile acestor intrebari te pot aduce mai aproape de a-ti cunoaste mai bine cumparatorii.
  • Cu ce probleme se confrunta si metode de rezolvare ale acestora
  • Ce canale de social media folosesc
  • Ce lucruri ii preocupa
  • Care sunt lucrurile care ii irita privind shopping-ul online

Al doilea pas – Capteaza Atentia Audientei tale

Singura modalitate prin care palnia ta de vanzari poate avea succes, este prin atragerea a cat mai multi clienti. Acest lucru este posibil prin afisarea a cat mai mult continut pentru consumatorii tai. Ofera-le cat mai mult continut si cat mai diferentiat, poze, videoclipuri, etc., pe toate platformele tale.

Daca nu te deranjeaza sa dai niste bani in plus, poti opta pentru cateva reclame platite. Platformele pe care le alegi pentru aceste reclame difera in functie de publicul tau tinta, de exemplu daca ai fotografii si continut cu inclinatie artistica, Instagram poate fi potrivit pentru tine.

  • Crearea unor blogg-uri captivante si de calitate
  • Crearea unui continut video interesant
  • Implicarea influencerilor in activitati de promovare tip review-tutorial ale produselor sau serviciilor tale

Al treilea pas – Construieste o pagina web care sa arate bine

Felul in care arata pagina ta web poate influenta parerea potentialior tai clienti despre produsele si serviciile oferite. De aceea un site cu un aspect placut poate atrage mai mult consumatorii si ii poate incuraja chiar sa se aboneze la site-ul tau pentru a fi in pas cu noutati si oferte. In acest fel ai acces la informatii importante de contact, site-ul devenind prima ta linie de comunicare cu clientii.

Reclamele si continutul postat pe social media pot conduce consumatorii pe pagina ta web, unde ii asteapta oferte de nerefuzat. Cu toatea astea ne aflam inca in partea de sus a palniei de vanzari deci concentrarea ar trebui sa fie pe a face cat mai multe lead-uri,mai mult decat pe vanzare.

Pagina web sau landing page ar trebui sa fie ghidul consumatorului spre urmatoarea etapa a cumpararii prin oferirea de informatii de orice tip, fie video, imagini, etc.


promovare online

Al patrulea pas – Crearea unei campanii de promovare pe Email

Realizarea unor campanii de marketing pe email pentru a promova ultimele postari si trimiterea de newsletter. Aceasta poate fi o modalitate eficienta pentru cresterea numarului de clienti prin trimiterea a maxim doua email-uri pe saptamana cu un continut de calitate despre afacerea, produsele sau serviciile tale. Poti creste vanzarile prin dezvaluirea a cat mai multe informatii despre produsele vandute si  cum cunoasterea inseamna putere, consumatorii devin mai constienti de calitatile si beneficiile produselor fiind mai inclinati sa faca o achizitie.

  • Ce informatii sunt relevante pentru ei?
  • Ce obstacole stau in calea cumpararii?

In incheierea campaniei poti face o oferta speciala care sa atraga si mai mult clientii spre o achizitie.

Pasul 5 – Pastreaza legatura

Pastreaza legatura cu clientii tai, multumeste-le pentru achizitie, ofera-le cupoane de discount, produse cadou, implica-i in activitatile tale de pe social media.

Un exemplu:

  1. Awareness: Crearea unui facebook ad pentru a trimite clientii pe site-ul tau.
  2. Interest: Oferirea a ceva de valoare in schimbul lead-ului.
  3. Decision: Punerea la dispozitia consumatorilor unui continut ce ofera informatii si ii pregateste pentru a achizitiona
  4. Action: Prezentarea unei oferte pe care clientii nu o pot refuza si asigurarea ca vor reveni si pentru alte achizitii.

Bibliografie

What is a Sales Funnel, Examples and How to Create One, https://www.crazyegg.com/blog/sales-funnel/,2020.
Shane Barker, How to Build a Successful Sales Funnel, https://mention.com/en/blog/sales-funnel/, 2020.

Eric Siu, How to Create the Ultimate Marketing Funnel, https://www.singlegrain.com/blog-posts/content-marketing/how-to-create-marketing-funnel/, 2020


Redefinim orizontul afacerilor: Adina Tarry & Cezar Iulian Armașu – Partenerii...

În emisiunea „Redefinim orizontul afacerilor” de săptămâna aceasta, Cezar Iulian Armașu împreună cu Adina Tarry au discutat despre cum să ne alegem partenerii de...

Smart Lab INACO, creat de Andreea Paul, premiat de 3 ori...

Anul 2022 a adus recunoaștere internațională și națională proiectului educațional digital inteligent românesc SMART LAB al Asociației INACO – Inițiativa pentru Competitivitate. La 5 ani...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,885FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro