duminică, iunie 20, 2021
AcasăOameni si OrganizatiiAntreprenor“Ingredientele” succesului în HoReCa

“Ingredientele” succesului în HoReCa

Dorind să continuăm prezentarea femeilor antreprenor și încercând să aflăm câteva secrete ale unuia dintre cele mai afectate sectoare economice în perioada pandemică – HoReCa, am descoperit-o pe Nicuţa Enache – femeia de afaceri care a plecat în Italia când avea doar 19 ani, iar după 12 ani de lucrat în restaurantele din peninsulă a decis că e momentul să investească în țara ei. În 2014, a deschis Osteria Ciao Niki, aducând în București farmecul clasicului gust italian. După cinci ani afacerea s-a extins. A deschis un restaurant într-o casă deosebit de frumoasă care i-a aparținut marelui dirijor Sergiu Celibidache.

 

-Nicuța Enache, ați lucrat în Italia,  la Roma,  în industria ospitalieră. Ce v-a determinat să vă întoarceți în țară și să deschideți două restaurante?

-În primul rând, dorul de casă și dorința de a pune în valoare experiența acumulată în domeniul HoReCa în decursul celor doisprezece ani petrecuți în Italia. Dorința de a reuși acasă!

-Cât de mult v-a ajutat experiența italiană în afacerea românească?

-Întorcându-mă în țară, am deschis un business în domeniul pe care-l cunoșteam foarte bine și am reușit să pun în practică tot ce am învățat în afară. Experiența din Italia este cheia reușitei de astăzi!

-Prin ce se deosebesc cele două restaurante pe care le dețineți, în peisajul bucureștean?

-Gustul Italiei se regăsește într-un pahar de vin din podgoria italiană, mirosul în condimente, iar savoarea și prospețimea în fiecare preparat care păstrează rețete din diferite regiuni ale peninsulei. Toate aceste “ingrediente” fac diferența între cele două localuri pe care le dețin și restul restaurantelor.

-Cum a apărut ideea acestei afaceri și cum i-ati caracteriza dezvoltarea?

-Mi-am dorit foarte mult să muncesc pentru mine, să reușesc, să arăt tuturor că și în România se poate și că dacă ești harnic și crezi în tine, orice este posibil!

-Care este publicul țintă?

-Îmi doresc ca oaspeții mei să fie acele persoane care înțeleg că viața poate fi trăită și altfel, că lucrurile trebuiesc făcute cu pasiune și calitatea și bunul gust sunt cele mai de preț.

-Care sunt principalele probleme de care vă loviți, ce ați dori îmbunătățit din punct de vedere al mediului de afaceri în România?

-Cred că cele mai mari probleme în România sunt partea legislativă – prea multă birocrație și lipsa forței de muncă.

-Industria HoReCa a fost una dintre cele mai lovite industrii în pandemie. Cum ati reușit să rezistați? Cum credeți că v-a influențat acestă perioadă, ca om de afaceri?

-Cred că această perioadă a fost testul vieții mele. A fost momentul în care a trebuit   să-mi demonstrez mie că într-adevăr sunt un bun antreprenor și reușesc să fac față imprevizibilului salvând-mi atât businessul, cât și echipa. Oricât de bun antreprenor sunt, nu aș fi reușit niciodată fără o echipă puternică în spate.

-După o perioadă pandemică dezastroasă care este prognoza dumneavoastră pentru acest an în special în ceea ce privește afacerile pe care le dețineți?

-Cum se spune: “am câștigat o bătălie, dar nu și războiul”. Astfel, cred că strategiile pragmatice abia acum trebuiesc puse în aplicare, iar fiecare pas este important pentru menținerea businessului.

-Cum ați caracteriza educația culinară a clienților din România?

-Loc de mai bine tot timpul există, cred că educația culinară este una în formare și rămân  optimistă că lucrurile vor evolua în sens pozitiv având ca exemplu oaspeții   care-mi trec pragul.

-Sunteți implicată și în politică. Ce v-a determinat să faceți și acest pas?

-Îmi doresc să ajut mai mult comunitatea din care fac parte și să mă implic direct în schimbarea lucrurilor care nu funcționează. Merg pe premisa că fiecare dintre noi are datoria, cel puțin morală, să se implice atunci când constată că lucrurile merg într-o direcție greșită. Mai mult, așa cum am reușit să formez o echipă minunată în businessul meu, sunt convinsă că voi reuși și în domeniul politic.

– Ce a însemnat pentru afacerile dumneavoastră faptul că faceți parte din Elite Business Women?

-Am descoperit un mediu unde ne-am unit experiențele profesionale, poveștile de viață și reușim astfel să cunoaștem succesul împreună.

-Unde vă vedeți afacerea peste cinci ani, în cazul în care nu vor mai fi “surprize” cum a fost ce pandemică?

-Îmi doresc să-mi extind businessul și să fiu un mentor pentru antreprenorii aflați la început de drum. Deviza mea este: crede în tine și orice este posbil!

Olesea Savvateeva
Este jurnalist, format la Chișinau (Republica Moldova), cu experiență de peste 10 ani în radio, presa scrisă și presa online. A fost redactor la revista “Generația nouă” (proză scurtă și poezii) și ziarul “Timpul nou” articole cu teme sociale, a fost reporter al revistei „Siesta Chișinău” (reportaje de la evenimente culturale și interviuri cu personațități din sfera culturii, a fost editor la „7days.md” (realizarea de știri generaliste, calendare lunare ale evenimentelor locale). De asemenea a fost content manager la Compania “Belețchi Soft” și manager de publicitate. Din anul 2019 este redactor la Radio România Internațional, secția rusă. Din septembrie 2020 a devenit membru al IWA – International Women’s Association.
spot_img
spot_img
promovare online:spot_img

Postari recente:

promovare online:spot_img
spot_img
3,525FaniÎmi place
5AbonațiAbonați-vă
spot_img

Recomandate:

Evenimente:

spot_img