luni, noiembrie 11, 2024
AcasăREVISTA ONLINERevista preseiPerspective ale pieței post-pandemie: accesibilitatea, factor cheie în introducerea unui nou produs...

Perspective ale pieței post-pandemie: accesibilitatea, factor cheie în introducerea unui nou produs pe piață

Dinamica economiei, deși o caracteristică deja consacrată, a cunoscut o creștere semnificativă potențată de  pandemia de Sars-Cov-2. Acest fapt este relevat inclusiv în accesul pe piață al noilor produse sau dezvoltarea competitivității ale celor deja prezente. Una dintre principalele lupte duse de fiecare antreprenor este cea de a sparge barierele unei piețe în care există actori bine stabiliți, care au obținut deja o cotă de piață relevantă și au o bază de consumatori constanți. Din perspectiva aceasta, pandemia poate reprezenta o oportunitate reală pentru cei care vor să ajungă la „masa bogaților”, sub condiția demonstrării unei adaptabilități sporite în ceea ce privește accesibilitatea produsului.

Un studiu realizat de McKinsey&Company relevă că 65% dintre persoanele care au ales să folosească produse diferite față de cele pe care le utilizau în mod obișnuit au luat această decizie datorită accesului mai bun la noile opțiuni. O concluzie ce poate fi trasă din această statistică este că, într-o economie a pandemiei sau chiar post-pandemie, este foarte plauzibil scenariul în care prioritatea antreprenorilor ar trebui să fie mai degrabă platforma de acces către consumatori decât caracteristicile de bază ale produsului, factor care avea o relevanță sporită în trecut.

Noua realitate economică este că actorii de pe piață ar trebui mai degrabă să își vadă parcursul drept un joc de echipă, în care partenerii, retailerii, ocupă o poziție deosebit de importantă în clasamentul factorilor care le influențează potențialul de succes al afacerii. Această nouă stare de fapt este, privind în ansamblu, o accelerare a unui fenomen care luase deja naștere – digitalizarea și dezvoltarea retailului online conduceau deja către o piață care se bazează pe consumatori care caută confortul, facilitatea achiziționării produsului.

Deși putea fi prognozat că aceste schimbări se vor produce mai lent, într-un ritm natural, situația cu care societatea se confruntă a transformat preferința consumatorului în necesitate – retailul digital și platformele online nu mai sunt un moft, ci unicele soluții pentru a intra în posesia anumitor produse sau, în anumite cazuri, soluțiile mai sigure.

Este lesne de înțeles că situația excepțională în care ne aflăm, deși reprezintă o reală provocare pentru supraviețuirea anumitor business-uri, poate fi, de asemenea, și o oportunitate relevantă pentru antreprenorii care au o deschidere spre a se adapta la noua realitate. Indiciile pe care le avem în momentul de față ne demonstrează că punctul principal de atenție al antreprenorilor trebuie să se modifice, iar cei care vor reuși să facă acest lucru nu doar că vor continua să existe, ci vor avea creșteri semnificative în afacerile lor.


Revista Presei

Știri relevante în clubantreprenor.ro Reff & Asociații | Deloitte Legal: Documentarea relației dintre producător și retailer – o birocrație necesară? Material de opinie de Camelia Malahov, Director,...

Revista Presei

Știri relevante în clubantreprenor.ro Analiză Glovo: Românii au comandat în 2022 un burger la trei secunde Cu ocazia Zilei Internaționale a Burgerului (28 mai), Glovo, platforma multi-categorie care...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,887FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro