sâmbătă, aprilie 10, 2021
Acasă REVISTA ONLINE Articole Robotul Sophia vinde prima pictură. Va sparge piața de artă ?

Robotul Sophia vinde prima pictură. Va sparge piața de artă ?

Parteneriatele nu le fac doar firmele cu organizații neguvernamentale, pentru a răspunde unor nevoi sociale, așa cum a evidențiat seria de dezbateri inițiată de Revista Patronatului Român.

Un interesant parteneriat, primul de care am auzit eu, este cel între artista robot Sophia cu ființele umane pentru a lansa pe piață picturi istorice.

Sophia, a cărei primă operă de artă va fi scoasă la licitaţie în această săptămână, spune că se inspiră în activitatea sa de la oameni şi că este deschisă spre viitoare parteneriate creative realizate alături de fiinţe umane, relatează Reuters.

O operă de artă digitală realizată de robotul umanoid al Hanson Robotics din Hong Kong urmează să fie scoasă la licitaţie în cadrul primei vânzări a unor astfel de lucrări create împreună cu inteligenţa artificială (AI).

Foto:  Tyrone Siu / REUTERS

Dacă ne gândim că o operă de artă digitală fiind vândută luna aceasta cu aproape 70 de milioane de dolari vom face ochii puțin mai mari și vom fi atenți la fenomen.

“Sper că oamenilor le place munca mea şi că voi putea colabora pe viitor cu fiinţe umane în moduri noi şi incitante”, a declarat Sophia în studioul ei, pe un ton lipsit de inflexiuni.

Sophia a produs obiectul de artă în colaborare cu artistul digital italian în vârstă de 31 de ani Andrea Bonaceto, cunoscut pentru portretele sale colorate, unele dintre care înfăţişează oameni celebri, precum directorul executiv al Tesla, Elon Musk.

Robotul a combinat de mai multe ori elemente din lucrările lui Bonaceto, istoria artei şi propriile desene fizice sau picturi pe diverse suprafeţe, într-un proces pe care creatorul ei, David Hanson, l-a descris drept “bucle iterative ale evoluţiei”.

“Folosim reţele transformatoare şi algoritmi genetici în arta mea şi alte tipuri de creativitate computaţională”, a adăugat Sophia.

“Algoritmii mei generează modele unice care nu au existat niciodată înainte în lume. Deci, cred că maşinile pot fi creative”, a completat robotul.

Intitulată “Sophia Instantiation”, opera digitală este un fişier MP4 de 12 secunde care prezintă evoluţia portretului lui Bonaceto în pictura digitală a Sophiei şi este însoţită de o lucrare în format fizic, pictată chiar de Sophia pe o imprimare a autoportretului ei.

După licitaţie, Sophia va interacţiona cu persoana care va oferi cea mai mare sumă, pentru a-i studia faţa şi pentru a adăuga un ultim retuş operei de artă.

Potrivit lui Hanson, acest lucru va servi “pentru a face din ea o operă de artă unică, ce va cuprinde date ale noului proprietar şi acea conexiune personală, la acel moment din timp”.

Galeria de artă “iv” din Statele Unite o va reprezenta pe Sophia ca artistă şi o va promova.

“Sophia are acea libertate nelimitată a unui copil de cinci ani, iar ceea ce poate face nu are restricţii”, a declarat directorul galeriei, Vincent Harrison. “Este fascinant să vezi acest nou mod de a crea”, a adăugat el.

Cititorii vor zice poate în gândul lor. ,,Ce bate ăsta capul cu arta făcută de roboți, când noi ne luptăm cu virușii ?”

Bine, hai să vă precizez ceva pe tema asta!

Robotul umanoid Sophia a devenit un fenomen viral, de la lansarea sa în anul 2016, iar acum compania care stă în spatele său are o nouă viziune: să înceapă producţia de masă a roboţilor până la finele acestui an, pentru nevoile societății pandemice.

Compania Hanson Robotics din Hong Kong a informat că patru modele de roboţi, inclusiv Sophia, vor începe să iasă de pe porţile fabricilor în prima jumătate a lui 2021, tocmai într-un moment în care cercetătorii prezic că pandemia va crea noi oportunităţi pentru industria roboticii.

„Lumea pandemică va avea nevoie de din ce în ce mai multă automatizare pentru a-i ţine pe oameni în siguranţă”, a declarat David Hanson, după cum transmite Agerpres.

Acesta s-a declarat încrezător că soluţiile roboticii la pandemie nu sunt limitate doar la domeniul medical, ci ar putea asista şi clienţii din industrii precum comerţul cu amănuntul şi transportul aerian.

Deci Sophia face și artă, dar este preocupată și de sănătatea omenirii. Doamne, câte calități într-o mașinărie cu față umană!

Aristotel Bunescu, Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România


Aristotel Bunescu
Aristotel Bunescu
a condus, în calitate de redactor șef, ziarul național Tineretul Liber; a lucrat peste 30 de ani la AGENȚIA NAȚIONALĂ DE PRESĂ AGERPRES, la departamentele politic, cultură, sport; este realizator de emisiuni de radio și televiziune, a scris la agențiile naționale de presă AM PRESS, AMOS NEWS, MAGNA NEWS, etc A avut rubrică de artă și cultură în revistele NAȚIUNEA, TOP BUSINESS și OPINIA NAȚIONALĂ. Deține mai multe premii de presă, vorbește la vernisaje de artă plastică și la alte evenimente culturale, sportive, sociale. Pentru asta are colecție de … papioane. Președintele Departamentului de Critică și Istorie a Artei, din cadrul Uniunii Creatorilor Profesioniști Editor la Agenția de presă culturală și sportiva
promovare online:

Postari recente:

promovare online:
3,067FaniÎmi place
5AbonațiAbonați-vă

Recomandate:

Evenimente: