sâmbătă, octombrie 16, 2021
AcasăREVISTA ONLINEAnunturiOP-ED: Gigantul Apple Inc – supraviețuitor și ajutor în pandemia de coronavirus

OP-ED: Gigantul Apple Inc – supraviețuitor și ajutor în pandemia de coronavirus

Gigantul Apple Inc – supraviețuitor și ajutor în pandemia de coronavirus


Nota: prezentul articol este scris de Raluca – Esmeralda Orban.

Numele meu este Raluca – Esmeralda Orban, locuiesc în București și sunt studentă în anul II la Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată în cadrul Academiei de Studii Economice. Încă din liceu am fost pasionată de economie, fapt ce m-a motivat să continui pe acest drum în scopul de a afla cât mai multe amănunte legate de acest domeniu foarte reprezentativ pentru o societate. Îmi place să mă implic în acțiuni de voluntariat atât la nivelul facultății, cât și în exterior, particip cu plăcere la orice concurs sau workshop ce se ivește și sunt dornică să învăț mereu lucruri noi.

Articolul face paerte din “Concurs eseuri si articole pentru studenti” – vezi PAGINA


În aprilie 1976, într-un garaj închiriat din California, Steve Jobs și Steve Wozniak puneau fundamentele unei companii de produse electronice ce avea să se numească 30 de ani mai târziu, Apple, Inc. Două luni mai târziu, în iulie 1976, cei doi reușesc să scoată pe piață primul calculator Apple, urmat în 1977 de Apple 2 și Apple 3 în 1980. Din 2011 și până în prezent, compania se află sub conducere lui Tim Cook, după ce Steve Jobs s-a stins din viață la vârsta de 56 de ani din cauza unui cancer pancreatic. Valoarea brandului se estimează astăzi la peste 263 de miliarde de dolari, iar de peste 40 de ani compania face față cu succes concurenței de la nivelul pieței.

Având ca domeniu de activitate bazat pe tehnologia calculatoarelor, dar totodată pe  proiectarea, producerea și comercializarea telefoanelor, tabletelor, aparatelor digitale portabile de redare a muzicii, dar și a unor programe software și accesorii pentru acestea, compania își comercializează produsele la nivel mondial prin intermediul vânzării directe, vânzării online și prin alte companii intermediare. Produsele comercializate de această companie sunt destinate consumatorilor obișnuiți, întreprinderilor mici și mijlocii, organizațiilor educaționale și celor guvernamentale. De-a lungul timpului, cea mai importantă categorie de consumatori interesată de produsele Apple a fost categoria reprezentată de tineri și adolescenți. Dorind să se diferențieze în cadrul grupului de prieteni și de a se face remarcați, aceștia optează tot mai des pentru achiziționarea unui smartphone sau a unei tablete produse de această companie.

În țara noastră, distribuitor principal autorizat al produselor celebre și inovatoare realizate de compania Apple este Apcom IT Distribution, intrând pe piața autohtonă în anul 1994, acest colaborând cu o serie de parteneri autorizați pentru a putea face disponibile către public produse Apple, precum și accesorii destinate îmbunătățiri gradului de satisfacție al clienților. Consumatorii din țara noastră apreciază calitatea produselor Apple, în special cea a iPhone-urilor datorită design-ului special și a facilităților noi ce însoțesc fiecare model nou lansat pe piață. Compania atrage pe zi ce trece noi consumatori prin desing-ul său ce îl ajută să se diferențieze ușor față de produsele concurente de pe piață, diferență sugerată și de sloganul companiei – „Think Different”.


promovare online

Pandemia de coronavirus și-a făcut apariția în Statele Unite ale Americii în 5 ianuarie 2020, urmând ca pe 21 ianuarie această pandemiei să fie confirmată la nivelul statului american.  O data cu ea, aceasta a adus o serie de măsuri de interzicere a evenimentelor publice sau private ce au dus ulterior la modificări în cadrul mediului de afaceri, ce amenințau creșterea economică, fiind de la sine înțeles că anumite sectoare au fost mai afectate decât altele, precum sistemul sanitar sau cel educațional. Încă de atunci s-au văzut efectele ce aveau să impacteze pe termen lung activitatea companiilor, astfel încât primele companii ce au declarat faptul că angajații acestora vor continua activitatea profesională de acasă au fost companiile fundamentate pe tehnologie.

Deși trecem printr-o perioadă în care companii din toate colțurile lumii își pun lacătul pe ușă,  alegând să producă la o capacitate mai redusă, prin sistem de telemuncă sau prin concedierea unui număr de angajați, companii precum Microsoft sau Apple traversează una dintre cele mai bune perioade din istoria lor. Apple a continuat să se dezvolte la nivel mondial, după ce în 2013 a trecut printr-o perioadă favorabilă companiei, anume cea mai bună lansare a unui iPhone, iPhone 5S, al cărui stoc inițial s-a epuizat la numai 3 zile de la apariția acestuia. De asemenea, anul 2018 a reprezentat o perioadă benefică companiei, aceasta înregistrând încasări de 62,9 miliarde de dolari și profit de 14 miliarde de dolari.


În 2020, la doar 5 luni de la debutul pandemiei, sub conducerea lui Tim Cook, Apple și-a dublat valoarea pe piață, fără ca aceasta să lanseze vreun produs avangardist în perioada respectivă. La doar doi ani după ce a atins valoarea de 1000 de miliarde de dolari pe piața bursieră, compania a reușit să atingă o capitalizare de 2000 de miliarde de dolari , în ciuda contextului pandemic care a determinat falimentul multor companii și amenință economiile din întreaga lume. Digitalizarea educației la nivel mondial, dar și implementarea sistemului “work-from-home” la nivelul mai multor state ale lumii, au condus la o creștere a veniturilor companiei, ca urmare a creșterii cererii pentru device-uri comercializate de aceasta.

În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, când efectele pandemiei de coronavirus se făceau simțite pe tot Pământul, Apple se bucură de o creștere considerabilă a vânzărilor, iPhone-urile menținând compania în topul mondial al producătorilor de echipamente tehnice. Cu toate astea, pandemia COVID-19 a readus în atenția consumatorilor categorii de produse Apple precum iPad sau Macbook, favorizând digitalizarea în întreaga lume.

Putem spune că unul dintre efectele pandemiei care au favorizat dezvoltarea economică a companiei, aceasta reușind să înregistreze încasări de peste 60 miliarde de dolari și un profit net de peste 11 miliarde de dolari, a fost trecerea de la sistemul de învățământ tradițional, la cel în sistem online, dar și transferul multor activități economice în sistem de telemuncă. Faptul că marea majoritate a populației a lucrat / lucrează sau studiază din confortul propriei locuințe, iar pentru o calitate mai bună a acestor activități au avut nevoie de materiale tehnice, video și audio mai performante, oamenii au fost determinați și motivați să achiziționeze produsele comercializate de compania gigant. Deși Apple a părăsit o perioadă clasamentul preferințelor consumatorilor în materie de smartphone, iar vânzările de iPhone s-au diminuat în perioada pandemică, acesta a înregistrat o cerere majoră pentru tablete, cerere ce a influențat pozitiv statutul acestuia pe  piața mondială a tabletelor, devenind încă o dată lider. Compania a avut o evoluție favorabilă în cadrul segmentului educației determinată de vânzările masive de iPad-uri, mai ales a celui mai recent model, în ciuda lansării întârziate.

Un alt efect al pandemiei, care a influențat pozitiv cifra de afaceri a companiei, ar fi faptul că, din diferite motive precum plictiseala, nevoia sau dorința de a poseda un obiect nou,  oamenii au achiziționat o cantitate mai mate de gadget-uri în perioada pandemiei. Aceștia s-au arătat foarte interesați de gadget-urile ce pot înlocui cu ușurință accesoriile obișnuite destinate purtării la mână. Era de așteptat ca liderul de piață pe această nișă a ceasurilor și brățărilor inteligente să fie tot Apple. Motivul creșterii cererii pentru a 6-a generație de Apple Watch ar fi senzorii pentru determinarea temperaturii corporale, EKG sau nivelul oxigenului din sânge incorporați în acest device.

Chiar dacă Apple are un parcurs favorabil în ceea ce privește vânzările înregistrate în pandemie, directorul general Tim Cook nu s-a arătat indiferent față de clienții săi, transmițându-le acestora un mesaj oficial, ce poate fi accesat pe site-ul companiei. Acesta le-a transmis consumatorilor că va ajuta comunitățile să treacă cu bine prin pandemie, cu ajutorul donațiilor menite să faciliteze tratamentul celor infectați și să diminueze impactul economic și social al crizei de coronavirus la nivelul celor mai afectate state, precum China sau India. De asemenea, Apple News a creat o secțiune nouă destinată COVID-19, care să ajute utilizatorii produselor marelui brand să acceseze cele mai recente și sigure rapoarte privind evoluția pandemiei. În același timp, Apple a actualizat emoji-ul seringă astfel încât să se asemene cu vaccinul anti-covid, sugerând sprijinul acordat de companie în creșterea numărului de persoane vaccinate.

În aceeași manieră, Apple a venit anul acesta în ajutorul angajaților săi prin lansarea unui site în colaborare cu lanțul de farmacii Walgreens Boots Alliance Inc, care să le ofere acestora posibilitatea de a se vaccina voluntar chiar în cadrul biroului de unde aceștia își desfășoară activitatea, fără a fi nevoită deplasarea acestora, doar comandarea vaccinului la adresa respectivă. Totodată, directorul companiei a anticipat implementarea unui sistem hibrid pentru angajați, în lunile următoare. Un alt ajutor oferit angajaților săi a fost plata integrală a salariului pe toată perioada în care aceștia nu au putut lucra în cadrul organizației și au fost nevoiți să își desfășoare activitatea de acasă.

Nici elevii și profesorii nu au fost neglijați de mare compania producătoare de device-uri. Compania le-a oferit oamenilor reduceri la achiziționarea anumitor produse, dar și suport tehnic  atât pentru elevi sau studenți, cât și pentru cadrele didactice, măsuri menite să faciliteze adaptarea  la modificările aduse de pandemie și să diminueze riscul de a le fi influențată negativ dezvoltarea educațională a tinerilor.

Analizând per total activitatea companiei Apple la nivel mondial, putem considera faptul că aceasta reprezintă atât una dintre companiile supraviețuitoare pandemiei, datorită încasărilor înregistrate în ultimul an, cât și un ajutor pentru statele cele mai afectate de pandemie și nu numai, dat fiind faptul că nu a rămas indiferentă la impactul negativ al pandemiei asupra statelor precum China, Italia sau India, arătându-și interesul pentru creșterea sau menținerea calității vieții celorlalți oameni la un nivel optim care să le permită trecerea facilă peste această perioadă de criză sanitară și economică. Dacă pentru unele companii, pandemia a reprezentat o amenințare, pentru compania Apple a reprezentat o oportunitate de a scoate din umbra iPhone-ului produsele precum iPad, iPod sau Macbook. Directorul companiei, Tim Cook, speră ca activitatea angajaților să se întoarcă la sistemul tradițional, la birou deoarece acesta consideră că interactivitatea față în față este foarte importantă pentru facilitarea dezvoltării unor noi idei de proiect.


spot_img
spot_img
spot_img

postări recente:

spot_img

află despre:

7,231FaniÎmi place
17AbonațiAbonați-vă

Abonează-te la newsletter

spot_img

recomandate:

spot_img

Evenimente:

spot_img