joi, aprilie 25, 2024

Marketing Direct

Marketing Direct

Ce este marketing-ul direct?
caracteristici
Avantajele Marketing-ului direct
Cele mai eficiente tipuri de marketing direct

Cât de actual este marketingul direct? Este mai potrivit pentru B2B ori pentru B2C?

La o scanare rapidă a serviciilor oferite de agențiile de publicitate, marketingul direct apare relativ rar. Acest lucru se datorează faptului că marketingul direct este mai puțin utilizat decât alte forme de promovare sau fenomenul se datorează faptului că promovarea produselor și serviciilor prin marketing direct se realizează preponderent cu resurse interne, fără a apela la serviciile specializate ale agențiilor de publicitate?

Răspunsurile la aceste întrebări le vom publica în curând.

Ce este marketing-ul direct?

Acest tip de marketing este o formă de comunicare comercială prin care companiile, organismele publice si ONG-urile, ajung direct la publicul lor țintă fără a se folosi de canale de distribuție. Acest concept este o formă specifică de marketing prezentând informații ce pot stârni interes pentru un consumator care a fost catalogat ca posibil cumpărător.

Ca forme de direct marketing întâlnim:

  • Broșuri
  • Cataloage
  • Flyere
  • Newsletter
  • Cărți postale
  • Cupoane
  • Email-uri
  • Bannere publicitare online
  • Mesaje text

Un exemplu de companie ce a folosit o formă de marketing direct este Nestlé. Aceasta a organizat campanie de direct marketing prin email, pentru a promova noul lor produs Kit Kat Chunky. În email consumatorii au primit un anunț ce le spunea ca au primit o ciocolata gratuita de la Nestlé, doar ca era prea “Chunky” pentru a încăpea in cutia de scrisori.

Destinatarii email-urilor puteau ridica ciocolata cadou din magazine daca arătau mesajul primit. Campania organizata de Nestlé, deși simplă, a avut un succes imens, crescând vânzările companiei din perioada respectivă.

Tehnicile de marketing tradiționale au ca scop creșterea popularității unui brand sau prezentarea a cat mai multe informații publicului despre produsele sau serviciile pe care o companie le oferă. Marketing-ul direct tinde să aibă o alte misiune: acesta își propune să îndrepte persoanele targetate să acționeze într-un anumit fel.

Chiar dacă acțiunea de a cumpăra ar fi cel mai important scop al marketing-ului direct, unii consumatori nu sunt convinși atât de ușor când vine vorba de a face o achiziție, dar le poate stârni interesul să:

  • Viziteze un site web
  • Să apeleze pentru mai multe informații
  • Să se aboneze la newsletter
  • Să revendice o oferta primită printr-un post card, email, etc.

Spre deosebire de publicitatea generală, care este adresata tuturor, marketing-ul direct este dedicat doar persoanelor ce prezintă interes sau au nevoie de produsele sau serviciile unei companii,bazându-se pe informațiile referitoare la identificarea acestora.

De exemplu, studenții unei universități pot primi un email ce anunța vânzarea unor noi pulovere sau hanorace cu sigla universității. Consumatorii interesați de această ofertă vor fi, desigur, studenții, absolvenții si părinții acestora, pentru că numai ei și-ar dori un produs atât de specific.

Așadar prin limitarea anunțurilor unui segment specific de consumatori, producătorul poate economisi bani și poate creste șansele de a ajunge cu anunțul la persoanele potrivite ce ar face o achiziție.

4 caracteristici pe care le îndeplinește direct marketing-ul:

Marketing-ul direct este în esență o baza de date ce conține informații despre clienți sau companii precum: numere de telefon, adrese de email, informații demografice, comportamente de consum, istoricul companiei, etc. Aceste date sunt folosite pentru a identifica un set de indivizi cu interese, trăsături si caracteristici comune. Realizarea unei astfel de baze de date face parte din marketing-ul direct.

Adresarea către clienții selectați este cea de-a doua caracteristica. Mesajele de marketing sunt adresate direct listei de clienți, marketing-ul direct permițând interacțiunea directa cu piața țintă prin mijloacele menționate mai sus: email, mesaje sms, mesaje prin poștă, etc.

Marketing-ul direct îndeamnă consumatorii să realizeze o acțiune, așa zis-ul “call to action”, de exemplu clienții pot fi rugați să sune gratuit la un număr de telefon, să trimită prin mail un răspuns/comandă sau să acceseze un link de pe site-ul companiei pentru a primi ceva în schimb.

Marketingul direct pune accentul pe feedback, rezultate și costuri provenite din vânzări. O campanie de publicitate directă bine executată poate dovedi o rentabilitate pozitivă a investiției, arătând câți clienți potențiali au răspuns la o acțiune clară.

Avantajele Marketing-ului direct

Publicitate dedicata unui segment bine definit de consumatori.

Cu ajutorul marketing-ului direct companiile pot ținti un anumit grup de consumatori oferindu-le apoi mesaje promoționale personalizate. În acest fel firmele își pot crește conversiile concentrându-și mesajele spre consumatorii care manifestă o nevoie a serviciilor sau a produselor lor.

Economisirea banilor

Faptul că marketing-ul direct se concentrează pe un anumit tip demografic poate ajuta întreprinderile să stabilească obiective de vânzări plauzibile și de asemenea să obțină rezultate favorabile chiar și cu un buget mai strict. Costurile implicate în campaniile de marketing direct sunt mai mici față de campaniile obișnuite și pot fi la fel de eficiente si atractive.

Sporește loialitatea consumatorilor

Marketing-ul direct este un mijloc foarte eficient de a construi și menține relațiile cu clienții. Personalizarea mesajelor și a ofertelor sporește crearea unei legături între întreprindere și consumator și poate întări relațiile cu consumatorii existenți. Adesea implicarea programelor de loialitate precum oferirea de discount-uri, felicitări cu ocazia zilei de naștere, anunțuri pentru reduceri viitoare, în tehnicile de marketing pot îmbunătăți relațiile cu consumatorii.

Ajută la lansarea de afacerilor noi

Pentru afacerile aflate la început de drum, tehnicile de direct marketing, pot servi ca o rampa de lansare, permițându-le întreprinderilor să comunice eficient cu piața ținta și să-și crească vânzările. Folosind strategii potrivite de marketing direct, întreprinderile pot captiva atenția consumatorilor, aceștia devenind adevărați admiratori ai brand-ului. În plus aceste strategii pot ajuta noile întreprinderi să se adapteze si sa răspundă mai rapid la cererea pieței.

Ajută la evaluarea performanței unui produs sau serviciu

Prin marketing-ul direct putem evalua daca un produs se ridică la așteptările consumatorilor. Acest tip de marketing permite întreprinderilor să pătrundă pe piețe noi, să evalueze rezultatele vânzărilor si eficiența tacticilor lor de vânzare si promovare. Analizând toate aceste informații companiile pot îmbunătăți campaniile următoare.

Cele mai eficiente tipuri de marketing direct:

Direct Mail Marketing:

Marketing-ul direct prin intermediul e-mailului este folosit pentru a promova produse și servicii către segmentul de clienți țintă. E-mailul poate conține informații despre oferte, anunțuri de reduceri sau remindere privind promoții. Acest tip de marketing este popular deoarece este flexibil și poate fi personalizat ușor. În timpul organizării unei campanii de marketing direct prin e-mail, marketerii trebuie să își seteze obiective clare, să selecteze publicul ținta, sa realizeze oferte și să dețină un mijloc de a măsura succesul campaniei.

Catalogue Marketing:

Aceasta forma de marketing folosește cataloage printate sau e-cataloage (catalog electronic), pentru a prezenta produsele și serviciile oferite de companie. Catalogul este un înlocuitor al vizitei clientului la magazine pentru a achiziționa produse. Un alt avantaj al catalogului este că achizițiile se pot face direct de la producător.

Telemarketing:

Telemarketing-ul este o tehnică a marketing-ului direct ce se folosește de telefoane sau call centere pentru a răspândi informații despre produse sau servicii către consumatori și pentru a oferi asistență fie pentru realizarea comenzilor, fie pentru a răspunde la posibile întrebări. Telemarketing-ul este folosit in special pentru B2B marketing sau consumer marketing.

SMS Mobile Marketing:

Prin marketing-ul pe mobil, marketerii abordează segmentul ținta de clienți printr-o maniera interactiva și anume telefoanele mobile, smart phone-uri sau tablete. Printre tipurile de mobile marketing se număra SMS (short message service) si MMS (multi-media message service). Prin SMS sunt transmise mesaje text, iar prin MMS sunt trimise mesaje multi-media prin care sunt comunicate oferte, promoții, coduri promoționale, etc.

Marketing-ul direct este o modalitate eficientă de publicitate ce poate lua o varietate de forme si poate interacționa direct cu publicul țintă. Adresarea mesajelor personalizate către clienții ce par interesați de anumite produse sau servicii poate creste șansele unei vânzări cât și eficiența campaniei de publicitate.


Articolul precedent
Articolul următor

we are hiring: ASISTENT MARKETING-VÂNZĂRI

Candidatul Ideal Revista Patronatului Român organizează selecție pentru Asistent marketing-vânzări, care are / este: - Experientă minimă în marketing sau vanzări și în activitatea de consultantă...

Marketingul, funcție de business

Marketingul este o funcție de business, o știință prin care o organizație își construiește imaginea și mesajul, prin care este identificată și recunoscută în...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro