miercuri, aprilie 24, 2024

Sufletul florilor

În România, industria florilor a crescut între 2014 și 2020 cu 96%. Piața este dominată de antreprenorii români, care dețin peste 90%. In 2018 erau peste 830 de companii în industria florilor. Pandemia a lovit crunt domeniu, înregistrându-se pierderi de peste 70%. Plecând de la aceste cifre importante, dar seci, am întâlnit o reprezentantă a domeniului care mi-a întărit convingerea că în acestă industrie cel mai mult contează sufletul. Vă invit să o cunoșteți pe Mădălina Moștenaru, conducătoarea Majadore:

– Mădălina Moștenaru cum a apărut pasiunea pentru flori?

– Pasiunea pentru flori a apărut ca o scânteie de moment. Incă de mică am lucrat în domeniul evenimentelor, iar pe 21 mai 2011 eram la sediul firmei cu care colaboram și cineva de acolo m-a rugat să realizez un aranjament floral pentru un “protocol” sau o “obligație” cum se spune la noi. Mi-au oferit toate materialele necesare și astfel eu am “asamblat aranjamentul”. Mi-a plăcut foarte mult rezultatul final și am început să povestesc tuturor despre asta. Mi-am petrecut vara în acel atelier, realizând aranjamente copy paste, încercând să învăt această meserie. Simțeam că mi-am descoperit menirea. Cumva era un sentiment înălțător.

Cum s-a născut ideea de a transforma pasiunea într-o afacere? 

– Lucrurile au crescut treptat. După “inițierea în povestea florilor” am lucrat pentru niște florării din București, din dorința de a câștiga experiență și de a-mi dezvolta creativitatea. Insă am simțit că libertatea îmi este ingrădită și după un an am decis să renunț și să mă îndrept către altceva. În perioada 2012 – 2019 am avut joburi în domeniul administrativ. Timp în care mi-am dezolvat business-ul organic și treptat. Am lucrat în paralel și cumva simt că am putut să construiesc sănătos o afacere. Am decis în primavara anului 2019 că este momentul să trec la niveul următor și să rămân doar cu ATELIERUL MAJADORE, făra un alt job în paralel.

– Prin ce se diferențiează ceea ce oferă Majadore? 

– MAJADORE oferă o experiență. Punem suflet în fiecare proiect, oricât de mic. Ne diferențiem prin faptul că noi concepem aranajmente florale personalizate, având grijă să le armonizăm cu persoanele pe care clienții noștri doresc să le surprindă. Suntem inspirați de fiecare client și împreună cu ei creăm povestea. Toate proiectele noastre sunt unice și personalízate, în funcție de bugetul și dorințele clientului.

Cum apreciați evoluația pieții de flori din România și cum vă poziționați în acest tablou concurențial? 

-Față de anul 2011, atunci când am început să practic această meserie de designer floral, domeniul floristicii din România a crescut frumos. Oamenii creativi din domeniu sunt mai uniți și sunt dispuși mai mult să se sfătuiească și să ofere informații, atât între ei, cât și clienților. Domeniul a crescut și datorită tehnologiei și a faptului că suntem  într-o permanentă schimbare și dezolvare. Acum putem găsi mult mai ușor informații despre flori, despre tendințelee din domeniu, despre furnizorii de flori și materiale necesare afacerii. Noi ne poziționăm într-un tablou creativși inovativ, dar încă nu consider că afacerea mea a ajuns la nivelul în care putem vorbi despre concurență. Mai ales că oferim o paletă variată și personalizaă de servicii.

Care sunt florile dumneavoastră preferate? 

– Incă de anul trecut de când am descoperit minuații bujori românești, pot declara că sunt florile mele preferate. După atâția ani florile încă mă surprind. Iubesc mattiola (cunoscută drept mixandra) pentru mirosul ei deosebit și sunt surprinsă mereu de firavul Ranunculus, care înflorește spectaculos.

-Știm că cel mai mare exportator de flori din Uniunea Europeană este Olanda. Au loc pe acestă piață sau în afacerea dumneavoastră și producătorii români?

– Anul 2020 m-a apropiat de producătorii români. Am fost surprinsă să văd ce flori frumoase pot produce si m-au impresionat poveștile și bineînteles munca din spatele întregului proces. Am ajuns să fiu mai recunoscătoare și să apreciez mai mult florile, să respect prețurile pentru că știu acum întreg procesul de la plantare, până la recoltare.

Este o muncă foarte intensă pentru producători, mai ales că încă nu au tehnologia din Olanda. Acum pentru fiecare proiect nou iau în considerare să achizionez flori de la producătorii români. Mi-ar plăcea însă să existe și o bursa a producătorilor români. Sunt destul de mulți și dacă s-ar face demersuri în sensul acesta, sunt sigură că ar fi un real succes și multă lume ar avea de câștigat.

Sunteți și trainer de Design Floral în cadrul Atelierelor ILBAH. Care este ecoul de care se bucură aceste cursuri și cât de căutată este pe piață acestă meserie?

-Sunt sigură că puțini copii ar spune că și-ar dori să devină floriști. Este o meserie la care nu te gândești că ai putea să o faci, dar care odată ce începi să o practici, te surprinde și te provoacă mereu. Eu încă îmi aduc aminte de stigmatul “te faci florăreasă”. Acum sunt entuziasmată să cunosc oamenii care se înscriu la cursuri și mă bucur când sa aflu la prima întâlnire care este motivul pentru care au ales acest curs. Pasiunea pentru flori ne-a unit și indiferent de vârstă, majoritatea își doresc să se relaxeze și să învețe să creeze povești frumoase, povești cu flori. Chiar dacă vor să facp asta doar la nivel de hobby sau învețe o nouă meserie, experiența cursului este minunată. Sa lucrezi cu florile este o provocare creativă. În 2011 când am început să lucrez, nici măcar nu existau cursuri acreditate, nu aveam posivbilitatea să fac parte dintr-o echipă cu care să mă pot sfătui și cu care să pot construi o viitoare afacere. În cadrul cursului se fac primii pași pentru o viitoare carieră.

Care sunt principalele probleme de care vă loviți? Ce ați dori îmbunătățit din punct de vedere al mediului de afaceri în România?  

-Mi-ar plăcea să se înființeze o bursă de flori sau o piață de flori a producătorilor români, un loc în care să îi putem găsi pe toți și să ne putem procura mai ușor marfa. Să existe un calendar al producătorilor în care să putem afla mai ușor care este perioada de înflorire a diverselor produse pe care ei le oferă.

-Ce a însemnat pentru afacerile dumneavoastră faptul că faceți parte din Elite Business Women?

-A însemnat un pas la un alt nivel. Simțeam de mult că am stagnat în ceea ce privește creșterea afacerii. În anul 2020 m-am focusat să muncesc foarte mult, într-o stare de inerție, fără să mă gândesc și la viitorul afacerii. Trăiam doar momentul. De când am intrat în Elite Business Women simt un sprijin constant din partea antreprenoarelor, sprijin moral, dar și concret, prin stabilirea de relații profesionale din domenii conexe, prin susținere și prin primirea de sfaturi de la alte antreprenoare cu experiență. Chiar și după zece ani de activitate, încă am o afacere la nivel mic, o afacere de familie, care a crescut organic și natural, din pasiune, și care își caută cumva direcția. Doamnele antreprenoare din club îmi oferă ghidare și suport și sunt profund recunoscătoare. Pentru mine experienta aceasta nu este neaparat  despre a întâlni potențiali clienți sau pentru a mă promova. Pentru mine Elite Business Women este o experiență de mentorat.

Cum vedeți dezvoltarea afacerii dumneavoastră?

– Vrem să începem să creăm și să vindem concepte creative pentru diverse evenimente corporate, dar și pentru campanii publicitare. Ne dorim să oferim pachete de cursuri creative pentru angajați, să concepem pachete de team buildinguri împreună cu oameni din domenii conexe și creative, să vindem experiențe cadou în loc de un buchet de flori – cursuri one to one în care o persoana își poate realiza propriul aranjament floral și se poate relaxa prin tainele florilor. Dorim să ne dezvoltăm partea de organziare de evenimente și să devenim o voce în domeniul acesta creativ. De asemenea dorim să începem să furnizam publicului mai multe informații din spatele acestui domeniu, prin intermediul social media.


Olesea Savvateeva
Este jurnalist, format la Chișinau (Republica Moldova), cu experiență de peste 10 ani în radio, presa scrisă și presa online. A fost redactor la revista “Generația nouă” (proză scurtă și poezii) și ziarul “Timpul nou” articole cu teme sociale, a fost reporter al revistei „Siesta Chișinău” (reportaje de la evenimente culturale și interviuri cu personațități din sfera culturii, a fost editor la „7days.md” (realizarea de știri generaliste, calendare lunare ale evenimentelor locale). De asemenea a fost content manager la Compania “Belețchi Soft” și manager de publicitate. Din anul 2019 este redactor la Radio România Internațional, secția rusă. Din septembrie 2020 a devenit membru al IWA – International Women’s Association.

ROMGAZ, cel mai mare producător și furnizor de gaze naturale din...

București, 23 aprilie 2024 – ARIR (Asociația Română pentru Relația cu Investitorii), promotorul conceptului de Investor Relations (IR), anunță că ROMGAZ (simbol BVB: SNG),...

Start BVB Arena 2024. Bursa de Valori Bucuresti lanseaza astazi noua...

Bursa de Valori Bucuresti lanseaza astazi o noua editie a programului dedicat promovarii companiilor antreprenoriale romanesti care, incepand din acest an, se va...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro