sâmbătă, ianuarie 28, 2023
AcasăREVISTA ONLINEComunicate de presaSmart Lab în fiecare liceu din România – un vis realizabil cu...

Smart Lab în fiecare liceu din România – un vis realizabil cu finanțare PNRR

Pentru a putea rămâne competitivi pe plan global, e nevoie de regândirea educației în registrul digitalizării și de un ecosistem de educație digitală de înaltă performanță care să fie accesibil elevilor.  Studiul Parlamentului European Rethinking education in the digital age și planul de acțiune pentru educația digitală evidențiază nevoia acută de adaptare a elevilor și profesorilor la transformările digitale prin care trece societatea.

În acest context, Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) finanțează crearea a cel puțin câte un Smart Lab în fiecare liceu din România.

„Smart Lab în fiecare școală din România e dezideratul INACO Inițiativa pentru Competitivitate, încă de acum patru ani, din 2019, de când am implementat primul Smart Lab la Școala Gimnazială nr. 45 din București. Cele 23 de Smart Laburi pe care le-am creat de atunci în România și Republica Moldova au meritat eforturile uriașe ale echipelor de specialiști, finanțatori și donatori care au făcut posibilă această performanță. Finanțarea PNRR ne aduce acum foarte aproape de împlinirea idealului ca toți liceenii să beneficieze gratuit  de educație digitală de calitate până cel târziu în 2025. Școlile gimnaziale rămân în responsabilitatea finanțării acestor Smart Laburi de către autoritățile publice locale”, a declarat Andreea Paul, fondatoarea și președinta INACO.

Modernizarea educației europene se scrie în România prin Smart Laburi finanțate prin PNRR. Liceele cu peste 500 de elevi sunt eligibile pentru finanțarea a două Smart Laburi. Recomandarea INACO este de a aplica integrat, inclusiv pentru laboratorul de informatică, respectiv pentru echipamentele didactice de specialitate din liceele duale – alte două linii de finanțare ale PNRR active pentru unitățile de învățământ.

Din experiența de până acum a echipei INACO în întreaga țară, am constatat că există câteva rețineri și auto-limitări ale reprezentanților liceelor în a aplica pentru un Smart Lab în liceul lor, mai ales acolo unde rezultatele la bacalaureat nu situează unitățile de învățământ în top.

Mai jos demontăm câteva dintre cele mai frecvente mituri care circulă despre accesarea fondurilor PNRR:

  • Nu aplic pentru că nu am șanse să câștig. Fals!

Bugetul PNRR acoperă crearea a aproximativ 1900 de Smart Laburi, mult peste cele aproximativ 1400 de licee existente în România. 384 de licee din țară au peste 500 de elevi și este foarte important să-și construiască aplicația pentru două Smart Laburi. Dacă nu depun aplicații absolut toate liceele, vor rămâne bani neabsorbiți din PNRR.

Există soluții pentru ajuta liceele în procesul de completare și depunere a  proiectului SmartLab, cu sprijinul echipei SmisEdu, în parteneriat cu INACO, prin care sunt oferite GRATUIT următoarele servicii de consultanță:

* Consultanță de specialitate în înțelegerea ghidului;

* Analiza nevoilor liceului;

* Crearea contului în platforma PNRR;

* Elaborarea cererii de finanțare;
* Elaborarea celor șapte anexe;

* Construirea dosarului aplicantului și a planului proiectului;

* Verificarea conformității dosarului de aplicare;

* Depunerea proiectului;

* Consultanță în implementarea proiectului;

* Consultanță de specialitate în elaborarea procedurilor de achiziții;

* Acces la furnizori de top din mediul IT&C.

 

  • Este greșit ca o școală să opteze pentru o singură componentă foarte scumpă din structura minimală a Smart Lab. Adevărat!

Ghidul de finanțare a Smart Lab indică structura tehnică obligatorie minimală, fără a preciza cantitățile achiziționate. Este greșit ca o școală să opteze pentru o singură componentă foarte scumpă – fie o imprimantă 3D, fie o pereche de ochelari VR, fie un scanner 3D, fie un robot educațional de 3000 de euro sau chiar mai mult, așa cum își propun unii reprezentanți de școli să bifeze criteriile menționate în Ghid. Soluțiile Smart Lab servesc educația digitală inteligentă de masă, ceea ce presupune accesul tuturor elevilor dintr-o clasă la creioane 3D, la ochelari de VR, la roboții educaționali multifuncționali în timpul unei ore. Cu alte cuvinte, numărul acestor dispozitive trebuie să echivaleze cu numărul mediu de elevi dintr-o clasă pentru fiecare unitate de învățămînt beneficiară.

  • Mai bine cauți componente achiziționate individual la prețul cel mai mic. Greșit!

Sistemul Smart Lab este integrat, ceea ce înseamnă că toate componentele digitale trebuie să fie compatibile, să comunice între ele și să includă softurile aferente pentru materiile reale și umane deopotrivă. Recomandăm o atenție particulară, din nou, și la compatibilitatea dintre tehnologiile educaționale digitale achiziționate prin liniile complementare de finanțare ale PNRR, cum este cazul laboratorului de informatică.

  • Unele inspectorate din țară indică explicit anumite produse care nu corespund cu standardele Ordinului de Ministru sau cu Ghidul Smart Lab. Greșit!

Există câteva școli din țară cărora li s-a recomandat achiziția de tablete sau componente care nu sunt compatibile cu funcționarea integrată a Smart Lab și care nu respectă standardele minimale ale Ordinului de Ministru 6416 și nici Ghidul Smart Lab adoptat. E nevoie de terminale digitale pentru fiecare elev care să fie compatibile cu toate celelalte componente ale Smart Lab.

Turul virtual al unui Smart Lab poate fi văzut aici.

Smart Lab – Laboratorul digital inteligent funcționează ca un centru educațional gratuit, unde copiii și adolescenții sunt așteptați alături de profesori, educatori și părinți, pentru a învăța și a experimenta tehnologii de ultimă generație.

Până acum, INACO deja a creat și implementat 23 de laboratoare inteligente ȋn unități de ȋnvățământ din București, Ilfov, Călărași, Prahova, Bihor, Republica Moldova etc. Dintre ele menționăm: Școala Gimnazială nr. 45 „Titu Maiorescu” (sector1), Smart Lab Măgurele (Asociația Măgurele Science Park, Ilfov), Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” (sector 3), Colegiul Național Grigore Moisil (sector 6), Biblioteca Județeană „Alexandru Odobescu” din Călărași, Școala Superioară Comercială „Nicolae Krețulescu” (sector 3), Școala Gimnazială „Constantin Stere” Bucov, jud. Prahova, Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, jud. Bihor, Smart Lab Durlești Republica Moldov, Smart Lab CARO. În luna februarie, vor fi finalizate încă șapte Smart Laburi.

INACO – Inițiativa pentru Competitivitate este o comunitate non-profit de manageri, consultanți, analiști, experți în domeniul economic, conectată la rețeaua de specialiști în economia de stat și privată din România. INACO este o comunitate cu peste 60 de experți voluntari – economiști, sociologi, psihologi, antreprenori, mentori, futurologi, inovatori sociali, specialiști în digitalizare, știință și tehnică, în relații internaționale, branding, comunicare și PR, social shaper, global futurist. INACO crede că raportarea la tendințele tehnologice, științifice, economice și sociale ale viitorului prin educație non-formală și consiliere vocațională este obligatorie pentru competitivitatea tinerilor. Scopul transformator al INACO este să asigure acces gratuit tuturor elevilor României la educație digitală inteligentă, prin construcția de Smart Lab-uri 4.0 în toate unitățile de învățământ din ţară și instruirea profesorilor.

Anul 2022 a adus numeroase recunoașteri naționale și primul premiu internațional – „Proiectul Educațional Inovator al Anului 2021”, acordat de către compania Avantis la BETT – Londra, în cadrul celui mai mare târg educațional din lume. 


espressocafe.ro
nemira.ro
george.bcr.ro

postări recente:

spot_img
7,708FaniÎmi place
206AbonațiAbonați-vă

Abonează-te la newsletter

spot_img

recomandate:

decathlon.ro

Evenimente:

watchshop.ro