sâmbătă, octombrie 12, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleOP-ED: Concurs eseuri studenți. Cât de greu poate fi să începi o...

OP-ED: Concurs eseuri studenți. Cât de greu poate fi să începi o afacere?

Cât de greu poate fi să începi o afacere?

Alessia MereutaNota: prezentul articol este scris de Mereuţă Daria-Alessia, care se prezintă:
Bună! Numele meu este Alessia si mă bucur tare mult să vă cunosc. În regulă, acum că ştiţi care este numele meu să vă spun şi câte ceva despre mine, nu? Filozofia mea este simplă, deoarece „profesional și creativ” sunt două dintre cuvintele care descriu cel mai bine stilul meu de lucru și viața mea personală cu acuratețe. Sunt foarte confortabilă cu gândirea la un nivel multiplu și complex de abstractizare. Cred cu tărie că gândirea centrată și orientată pe om este cheia esențială pentru a dezvolta o mentalitate adecvată într-o eră a digitalizării. Am o puternică abilitate de a empatiza și nu uit să aduc mereu cu mine mult entuziasm și dorință de a învăța.

Articolul face paerte din „Concurs eseuri si articole pentru studenti” – vezi PAGINA


Ei bine…este greu. Nu! Nu îmi doresc să te sperii, dar te-ai gândit de multe ori să-ți deschizi o afacere, însă la final ai ajuns în aceeași situație? Multă îndoială, griji, și teamă. Întotdeauna începutul este greu, dar până la urmă trebuie să începi de undeva. Nu?  A deveni antreprenor este întradevăr un proces lung unde este necesară multă muncă, deoarece o afacere implică numeroase responsabilități. Totuși, momentul în care atingi succesul pe care ți l-ai dorit nu poate fi comparat cu nimic altceva.

Pentru a te familiariza cu ceea ce presupune construirea unei afaceri, am pregătit un ghid complet. Astfel, sperăm ca primii tăi pași în lumea antreprenoriatului sa fie mult mai ușori.

Pasul 1: Folosește pasiunea pe care o ai ca idee de afacere

Faptul că ai găsit o idee care ți se pare interesantă și că îți dorești să ai succes nu este de ajuns pentru a clădi o afacere pe termen lung din care se pot acumula beneficii. Este extrem de important să faci ceea ce îți place și îți aduce satisfacție  fiindcă vei fi nevoit să investești timp și energie pentru  dezvoltarea afacerii. În plus, studiile și statisticile arată că majoritatea start-up-urilor au dat faliment în primii ani de la înființare datorită faptului că au fost construite doar din nevoia de a acumula cât mai multe bunuri financiare fără să existe vreun gram de pasiune.

Pasul 2: Realizează o cercetare a industriei din care vrei sa faci parte

Dacă ai hotărât deja să îți pui în practică pasiunea, află că nu este suficient și că ăsta este doar începutul. Pentru ați potența șansele de succes va trebui să-ți analizezi ideea, iar atunci vei fi nevoit să te întrebi : Cine ar avea nevoie sau ar cumpăra serviciile pe care vreau să le ofer? Cine face parte din concurența mea? Cum poate afla un procent mare de oameni de afacerea mea? Există o  mulțime de moduri în care te poți pregăti pentru industria în care vrei să activezi. Poți discuta cu persoanele care au deja experiență în domeniul respectiv, poți citi cărți pentru a te pune în temă cu diferiți termeni folosiți în acea industrie  și poți chiar căuta știri pentru a afla ultimele tendințe.

Pasul 3: Creează un plan de afacere

Sună complicat, știu. Nu este necesar să concepi un plan complex și extrem de stufos, axează-te pe ceea ce este important și ceea ce ai nevoie. Găsește totodată și puncte cheie de care te poți agăța ulterior pentru a-ți ușura munca atunci când începi extinderea și dezvoltarea propriei afaceri, astfel economisești bani și cel mai important, timp. Focusul tău principal va trebui să fie pe o modalitate eficientă de finanțare, ceva ce ai putea folosi pentru ca afacerea ta să fie profitabilă și cum te poți menține sau continua în momentul în care ai succes.


promovare online

DESCRIERE

Dupa ce a petrecut 7 ani pe Atlanticul de Nord, James Watt a revenit in Scotia si a pus bazele berariei artizanale BrewDog alaturi de bunul sau prieten, Martin Dickie. Nu au avut un plan de afaceri, ci doar dorinta de a revolutiona consumul de bere si de a-i molipsi pe ceilalti cu pasiunea lor pentru berea artizanala.
Si le-a reusit. In cativa ani, BrewDog a devenit o afacere uriasa – o fabrica de bere artizanala cunoscuta in toata lumea, cu baruri de-a lungul si de-a latul mapamondului si cu sute de mii de fani. Odata cu rescrierea registrelor contabile si cu demararea acestei revolutii, James Watt si BrewDog au inventat un mod nou de a face afaceri. Afaceri in stil Punk surprinde esenta metodei lui James intr-un manifest accesibil si sincer.
Printre crezurile sale se numara si:
Banul e rege. Banii reprezinta oxigenul si viata companiei tale. Tine cu dintii de fiecare banut ca si cum viata ta ar depinde de el. N-o sa-ti vina sa crezi, dar chiar asa este.
Fa-i pe oameni sa te urasca. N-o sa castigi nimic daca te straduiesti sa-i multumesti pe toti, asa ca nu-ti mai bate capul cu asta. Lasa-i pe cei care te urasc sa toarne gaz pe foc si-n timpul asta tu concentreaza-te pe fanii inraiti.
Fura din alte domenii si reinventeaza. Inspira-te de peste tot – mai putin de la oamenii din aceeasi industrie.  vezi detalii


Pasul 4: Începe o afacere în timp ce ești încă angajat

Nu ar trebui să îți irosești resursele și nici energia încă de la început de drum. Este aproape imposibil să trăiești fară să îți câștigi existența, deoarece succesul unei afaceri profitabile nu apare peste noapte. O sursă stabilă de venit este vitală în timp ce încerci să lansezi o afacere. Stabilitatea și siguranța oferă confort. Cred că ai dormi mult mai bine noaptea și te-ai stresa mai puțin  dacă ai știi că ai totuși un loc de muncă indiferent dacă afacerea ta va avea succes sau nu.

Pasul 5: Investește în dezvoltarea propriei tale persoane

O altă investiție importantă, dar totodată și o luptă este cea cu noi înșine. Spun luptă pentru că gândirea de învingător nu se dobândește, se educă pentru a putea distruge barierele pe care ți le impune mintea, fie ele conștiente sau nu. Aspirațiile tale vor fluctua odată cu experiențele prin care treci în cadrul afacerii tale, iar acesta este un mod benefic de a începe să te dezvolți personal.Şi încă un pont: nu irosi prea mult timp făcând cercetare, pune în practică. Da, este important să analizezi și să investighezi, însă uneori e mult mai bine să încerci şi să vezi ce funcţionează în situația ta.

Pasul 6: Apelează la profesionişti atunci când este necesar

Nimeni nu se naște atotștiutor, și până la urmă nici nu este nevoie. Despre asta este viața, suntem într-un continuu și neîncetat proces de  învățare. Atunci când începi o afacere nu poți fi specialist pe toate ariile. Astfel, este de o deosebită importanță să lucrezi cu experţi în domeniile care sunt necesare pentru a-ţi putea dezvolta afacerea. Aici mă refer la domenii precum marketing, juridic, contabilitate și consultanţă în afaceri, ultima depinde de la caz la caz, însă este întotdeauna indicată.

Pasul 7: Consolidarea aspectelor legale şi fiscale

Aceasta este partea cea mai puțin plăcută și care dă cele mai mari bătăi de cap atunci când vrei să lansezi o afacere pe piaţă. Totuşi, aceste aspecte sunt vitale pentru succesul şi dezvoltarea afacerii, dar şi pentru propriul confort. Vorba aceea: „Că să pot dormi bine noapea”. De aceea este absolut necesar un contabil sau un consultant în afaceri, dacă îi poţi avea pe amândoi, cu atât mai bine. Împreună cu unul dintre cei doi poţi pune la punct avizele de care ai nevoie, partea de impozitare şi de facturare. Este mult mai greu ulterior şi să nu mai vorbim de cât de costisitor este să repari greşelile făcute dacă nu apelezi la cineva care ştie despre ce este vorba.

Pasul 8: Diferenţiază-te atrăgând clienţi într-un stil personal

promovare onlineSă găseşți clienţi este probabil una dintre cele mai dificile părţi, însă nu este imposibilă. Nu  crea din asta scenarii care facă ca subconştientul tău să fie încărcat  de coşmaruri şi anxietate. Observă , analizează-ţi concurenţa şi gândeşte. Creează ceva ce lor le-a scăpat. O modalitate bună este să creezi o legătură  cu clienţii tăi. Foarte multe companii se concentrează pe găsirea de strategii pentru vânzări. Înștiințează-ți clienții și potențialii clienți în legătură cu ofertele tale într-un mod  familiar, vorbește pe limba lor. Psihologia relațiilor interumane de bază depinde de crearea unei conexiuni între om, nevoile sale și alt om.

Aceştia sunt câţiva paşi pentru ca afacerea ta să prindă contur și ca să ți se mai descrețească puțin fruntea.  Însă,  nu uita! O postură în care ai propria ta afacere nu este similară cu cea de angajat în care ar trebui îți lași problemele și grijile la locul de muncă pentru că, de fapt, cele mai grele atribuții le are șeful tău.  În momentul în care devi antreprenor, viața ta personală și profesională se contopesc și formează un întreg. De ce? Exact. Pentru că totul depinde de tine. Atunci va fi necesar să ai răbdare cu tine, multă răbdare, acceptare şi susţinere. Exact cum ai avea cu un copil care face primii săi paşi.

Drumul tău spre succes va fi dificil oricât de inteligent ai fi și de oricâtă experiență dai dovadă.  Îți voi spune o lege nescrisă a lui Murphy  şi în care se presupune că atunci când lansezi o afacere nu trebuie să te gândeşti la profit şi la succes în primii 3 ani. Rămâi cu picioarele pe pământ şi înzestrează-te cu valori, acestea îţi vor aduce primele succesul.

Afacerea ta va fi prioritară indiferent de ideea pe care ai ales să o conturezi. Nu va conta că ai un atelier de pictură sau că vei crea bijuterii handmade sau chiar că vei  preda aerobic. Uneori vei fi nevoit să dai poate 120% ca să meargă lucrurile ca pe roate, deoarece cum am spus mai sus, stabilitatea financiară a afacerii tale și succesul vor depinde de tine și de modul în care ştii TU să îţi gestionezi toate aspectele ce țin de un business.

Vei putea acorda mai puțin timp celorlalte hobby-uri ale tale şi vei fi într-o continuă căutare a strategiilor de vânzări şi a promovării proiectelor şi campaniilor tale.  Business-ul tău îți va ocupa mult timp şi îți va consuma din energie, asigură-te că îți investești resursele doar în lucruri care prezintă o importanță însemnată, altfel, rişti să te consumi mult prea devreme.

Totuşi, afacerea ta s-a născut din pasiune, nu? Deci ? Ce poate fi mai frumos şi mai sănătos decât să faci ceea ce îţi place? Atunci nu se mai poate spune că munceşti. Nimic nu se poate compara cu satisfacţia pe care o primeşti când ai clienţi mulţumiţi, când familia ta este mândră de tine şi când primeşti un premiu pentru munca depusă. Atunci vei ştii că nu a fost totul în zadar.

Faci ceea ce te pasionează, însă nu trebuie să o faci chiar cu orice preţ. Alege cu grijă persoanele cu care colaborezi, dar și proiectele. Asigură-te că ai toate informațiile necesare.Învață să lucrezi cu  deadline-urile şi cu serviciile pe care trebuie să le livrezi. Ține minte să faci decât compromisurile și promisiunile pe care ţi le poţi asuma.

Citind aceste rânduri, considerăm că ești pregătit și ai prins mai mult curaj pentru a construi o afacere profitabilă. Stai! Nu pleca încă! Nu uita să crezi în pasiunea ta până la capăt, să nu te lași influențat și să nu te oprești decât atunci când te simți satisfăcut și ți-ai atins toate obiectivele.


promovare online

Redefinim orizontul afacerilor: Adina Tarry & Cezar Iulian Armașu – Partenerii...

În emisiunea „Redefinim orizontul afacerilor” de săptămâna aceasta, Cezar Iulian Armașu împreună cu Adina Tarry au discutat despre cum să ne alegem partenerii de...

Smart Lab INACO, creat de Andreea Paul, premiat de 3 ori...

Anul 2022 a adus recunoaștere internațională și națională proiectului educațional digital inteligent românesc SMART LAB al Asociației INACO – Inițiativa pentru Competitivitate. La 5 ani...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,893FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro