marți, octombrie 8, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleDiana-Maria Georgescu, omul potrivit la locul potrivit în orice business. Cum ajută...

Diana-Maria Georgescu, omul potrivit la locul potrivit în orice business. Cum ajută afacerile modelul Business Soul2$oul

Într-o perioadă în care cuvintele de ordine atunci când vine vorba despre afaceri
sunt eficientizare și optimizare, am stat de vorbă cu Diana-Maria Georgescu, creatoarea modelului de business Business Soul2$oul, un instrument care ajută ownerii de business să descopere ce nu funcționează în schema lor organizațională din punct de vedere al resursei umane. Pentru că, așa cum vom afla, de acolo pleacă de cele mai multe ori disfuncționalitățile și, până la urmă, pierderile de profit. În esență, însă, Diana-Maria Georgescu are o poveste mult mai complexă, din care acest interviu nu face altceva decât să scoată la lumină latura incipientă. Despre celelalte experiențe ale ei, care au așezat-o pe drumul pe care se află acum, vom vorbi însă într-un interviu video viitor, iar asta pentru că la Diana-Maria Georgescu parcursul profesional nu poate fi înțeles fără experiențele sale inedite de viață, aspecte care necesită nu doar un timp de discuție extins, ci și un format mai generos, cum este live-ul video.

Activitatea dvs. principală este cea de business optimization expert.
Care sunt cele mai mari provocări cu care vă întâlniți?

În primul rând mentalul oamenilor care vor să facă o schimbare, sau să optimizeze un business, chiar dacă sunt pe poziții de top management sau middle management. Pe parcursul schimbării apar acele blocaje de punere în practică a ei. Pe scurt, cea mai mare dificultate este trecerea prin procesul de acceptare a schimbării. În momentul în care facem o optimizare de business, în majoritatea companiilor există oameni care se opun schimbării și, cumva este normal, pentru că mintea noastră așa funcționează. Deși ne propunem să
schimbăm ceva în viața noastră, la un moment dat, pe parcursul procesului opunem rezistență acolo unde avem temeri, unde ieșim din zona de control. Deci acestea ar fi provocările, de ordin mental și de acceptare a schimbării, acceptare profundă a schimbării de către toți cei care sunt angajați în procesul de schimbare.

Povestiți-ne despre Delta Guide. Este aceasta o experiență transformatoare, și dacă da, în ce fel?

Ceea ce facem noi prin servicile pe care le punem la dispoziția atât a organizațiilor, cât și a persoanelor fizice, presupune experiență transformatoare. De ce? Pentru că, practic, atunci când mergi într-o companie și optimizezi un business, cum spuneam mai devreme, treci printr-un proces de schimbare și acolo, vrei nu vrei, lucrezi cu oamenii respectivi și la nivel de transformare mentală. Și în urma implementării unui proces de optimizare, rezultă o
transformare, o transformare atât a organizației cu care lucrăm, cât și a oamenilor care sunt implicați în acel proces. Deci experiența este transformatoare și la nivel profesional și la nivel personal. La fel și când lucrăm cu persoane fizice, cu diferite tool-uri, cum ar fi Find Your Talent. Acesta este un instrument care presupune acceptarea talentului nativ cu care ai venit, cumva, în lumea aceasta și asumarea responsabilității de a face niște pași în direcția respectivă. Poate chiar să schimbi ceva radical în viața ta, dacă mergi pe un
drum care nu este aliniat cu ceea ce ești tu de fond, atunci presupune să schimbi direcția. Și dacă accepți să faci asta, în sine devine experiență transformatoare.

În cadrul Delta Guide mai aveți un așa-numit „produs”, în afară de Find Your Talent, mai precis Business Soul2$oul. Povestiți-ne, vă rugăm, despre acesta.

Business Soul2$oul este un model inovativ de afaceri. Practic el se adresează organizațiilor, companiilor, companii în special medii și mari. Este bun și pentru companiile mici, însă rezultatele nu sunt de un impact atât de mare pe cât sunt în companiile medii și mari. Ce presupune Business Soul2$oul: practic, am plecat de la ideea că în orice business, resursa umană este centrul acelui business. Cumva, în practică, acest lucru nu se întâmplă. Majoritatea companiilor medii și mari pun pe primul loc resursa umană, însă de fond nu se
concentrează pe oameni, ci mai mult pe profit, chiar dacă sunt implementate în diferite companii diverse programe care să motiveze angajații. Și atunci am plecat de la ideea că un business sănătos este un business care se axează pe om, de aceea l-am și numit Business Soul2$oul. Pentru că atunci când vorbești cu omul din fața ta și te conectezi la nivel profund cu el, creezi o relație dincolo de lumea de business și, de fond, dacă ne uităm în viața de zi cu zi, aceste relații funcționează cel mai bine. Și în lumea de business, în cadrul de lucru dintr-o organizație, pierdem acest aspect foarte mult. Și atunci Business
Soul2$oul vine să schimbe această paradigmă din lumea afacerilor și să pună accentul pe om.

În esență acest model este folosit atunci când mergem în companii să ajutăm și să susținem organizațiile respective să-și optimizeze felul de a face afaceri. Practic pornim de la o diagnoză a întregului business și ne uităm la procesele de business, ce se întâmplă acolo, cum se lucrează, care este fluxul de producție, orice fel de producție ar fi ea, atât de produse cât și de servicii. Odată ce înțelegem procesul, ne uităm să vedem și dacă sunt zone în care se poate îmbunătăți procesul de lucru și după ce am stabilit această hartă a procesului optimizat, mergem și ne uităm la oamenii care realizează procesul respectiv. Și
în acel moment suprapunem două hărți: harta organizației, cu oamenii și rolurile din organizație și harta proceselor. În momentul în care suprapunem cele două hărți, de cele mai multe ori sunt diferențe, în sensul că pentru anumite procese sunt oameni care sunt angajați să facă altceva decât ceea ce sunt ei potriviți să facă. Iar odată ce înțelegem aceste diferențe încercăm să le armonizăm, să armonizăm oamenii astfel încât să se așeze omul potrivit pe locul potrivit. De fapt asta este filozofia din spatele modelului Business
Soul2$oul, ca profilul potrivit să se așeze pe locul potrivit în organizație. În momentul în care facem acest lucru, o să descoperim că oamenii nu mai pleacă atât de repede cum se pleacă în acest moment din diferite companii. Fluctuația de personal scade și productivitatea crește. Odată ce crește productivitatea, mai mult decât atât, crește și profitul într-un mod natural.

Aveți un exemplu de succes al unei persoane sau firme rezultat ca urmare a folosirii unuia dintre cele două produse, Business Soul2$oul, respectiv Find Your Talent?

Menținem confidențialitatea clienților cu care lucrăm, însă pot să vă povestesc fără să menționez numele organizației. Am avut un assesment cu un grup de 5 firme, pe care l-am luat, practic, de la zero. Ne-am uitat să vedem cum își fac procesele de producție, am analizat fieșele și profilele oamenilor care erau pe pozițiile respective și am ajuns la concluzia că în proporție de 70% erau foarte bine aleși. Cealaltă proporție, însă, de 30%, nu se aliniau cu profilul lor. Și în momentul acela am concluzionat că oamenii care se aflau în poziții de management nu erau făcuți să fie manageri, deci profilul lor din spate nu
susținea fișa de post, în speță rolul de manager. Și atunci am discutat cu acești oameni, am înțeles care sunt dorințele lor și ce îi mână pe ei în lupta aceasta care se numește viață și, pas cu pas, au înțeles și ei că nu sunt pe profilele potrivite și au plecat singuri din companii. Este un model de succes pentru că ownerii de business au înțeles că în momentul în care îți construiești businessul pe niște fundații solide și nu faci compromisuri, rezultatele apar în mod natural. Se întâmplă, de exemplu, ca din poziția de decident să alegem să punem într-o poziție de manager, o persoană cu care ne înțelegem foarte bine sau care credem că poate să facă orice. Acesta este un compromis pe care la un moment dat oamenii ajung să-l facă, pentru că cunosc persoana respectivă și au încredere în ea, dar de fond profilul din spate să n-o recomande pentru acea poziție. Exemplul celor 5 companii a fost un succes pentru că, pas cu pas, ownerii au înțeles că businessul nu era construit pe o fundație solidă și au putut s-o ia de la capăt.

Tot în cadrul Delta Guide am întâlnit noțiunea de „alchimie de brand”. Ce presupune aceasta?

Partea de alchimie a brandului este făcută de o prietenă și colaboratoare de a mea, Dana Lupșa, cu care lucrăm în momentul în care companiile sau antreprenorii doresc să se poziționeze corect pe piață. Practic, orice proces de transformare presupune un proces de alchimizare internă, o schimbare la nivel profund a omului cu care lucrezi. Și folosim acest concept și în Find Your Talent, unde instrumentul pe care l-am creat ajută oamenii să-și găsească talentul personal. Practic este un instrument care te trece prin toate aspectele vieții, iar la sfârșit rezultatul pe care îl obții îți clarifică care este talentul tău principal. Odată ce intri în acest proces de a-ți schimba direcția în viață, intri de fapt, într-un proces de alchimizare, de internalizare a tuturor etapelor de schimbare și de transformare a ta din plumb, dacă vreți, în aur. Deci prin alchimizare scoatem la suprafață ce este mai frumos din noi, scoatem diamantul din noroi cum se mai spune.

Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este scriitor și jurnalist, având la activ patru volume publicate, fost bursier J.W.Fulbright pe scenaristică de film și televiziune (în cadrul New York Film Academy), fost bursier al Uniunii Scriitorilor din România, fost rezident al Festivalului de Literatură și Traducere Iași (FILIT), finalist al concursului de scenarii de lung-metraj HBO-TIFF (2005). În presă, comentează frecvent pe teme sociale, economice și politice pe blogurile Adevărul, fiind de asemenea fost colaborator al publicațiilor România Liberă și Academia Cațavencu, dar și realizator TV în cadrul unor trusturi precum PRO TV, Digi 24 și Prima TV.

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL (CURS AUTORIZAT DE CATRE MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI MINISTERUL EDUCAŢIEI, COD COR 242231) Curs Organizat de Institutul...

Partea bună și cea rea a volatilității pentru investitori

După un adevărat rollercoaster pe piața bursieră, indicele de volatilitate VIX, cunoscut și ca indicele fricii, a înregistrat luni, săptămâna trecută, a doua cea...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,895FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro