vineri, aprilie 19, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleArhitectura – o îmbinare echilibrată între morală, adevăr și frumos

Arhitectura – o îmbinare echilibrată între morală, adevăr și frumos

Rezultatele recente ale studiului Mastercard Index of Women Entrepreneurs arată că, din totalul afacerilor din România, 28,9% sunt deținute de femei. Astăzi călătoria noastă printre afacerile românești, în care ghizi ne sunt femei antreprenor, membre ale Elite Business Women, ne prilejuiește întâlnirea cu Andra Raluca Tăutu. Este arhitect, de peste 20 de ani antreprenor, fondator, acum patru ani, a AME STUDIO, partener Arkia by AME STUDIO și ambasador Spain in Touch.

-Cum a apărut această pasiune și ce a declanșat-o? Când ați simțit că doriți să deveniți arhitect?

-Pasiunea pentru desen și construcții a apărut foarte devreme în viața mea. Am fost copilul care a preferat întotdeauna să mâzgălească o hârtie, să construiască mobilier și case pentru păpuși în loc să se joace cu ele, să tragă cu ochiul la modul în care tatăl meu realiza proiectele de structură și care prefera să meargă cu acesta în vizite pe șantier că să poată vedea desenele bidimensionale devenite realitate.

Am crescut printre ingineri, arhitecți și constructori și pot spune că am învățat mai întâi să transpun planuri folosind instrumentele specifice perioadei și mai apoi să scriu și să citeasc. Am înțeles astfel că o cladire este asemenea unui organism vertebrat – are nevoie de un  schelet (structura), de sisteme ce îi asigură funcționarea, de un inveliș, de rațiune și de suflet.

Prin clasa a II-a, după ce am prezentat la lucru manulal o șarpantă (structura unui acoperiș) construită intergral din lemne adunate și lipite de mine, pe baza unor planuri «furate» de pe planșeta tatei am decis că drumul meu este în acestă direcție și că îmi doresc să fiu acela care creionează de la început forma și care să poată transforma idei în lucruri palpabile – în construcții.

De la acel gând au trecut ani, ani în care am citit, am studiat – lecturi care nu erau în programa școlară – și am descoperit cu fascinație implicațiile fondului construit asupra oamenilor. Am descoperit faptul ca arhitectul este mai mult decât un simplu proiectant, că din poziția de arhitect poți să te dezvolți în mult mai multe direcții și să influențezi în bine viața celor din jur.

-Care sunt marile satisfacții pe care ți le aduce acestă meserie?

-Cred că cea mai mare satisfacție este să vezi zâmbetul celui pentru care ai proiectat, când se regasește în fiecare colț al construcției și o folosește cu drag și după mulți ani.

-Arhitectura, designul credeți că se apropie mai mai mult  de artă sau de știință?

– Din antichitate și până în prezent, ființa umană are nevoie pentru a funcționa în armonie cu sine însăși de trei dimensiuni esențiale: bine (morală), adevăr (știință/ raționalitate/functionaliate) și frumos (artă/design). Arhitectura este o îmbinare echilibrată a celor trei.

– Cum a luat ființă compania pe care o aveți și cum i-ați caracteriza dezvoltarea?

– În 1999 am intrat pentru prima dată în viața de antreprenor, cu pași mici, făcând ceea ce știam mai bine și anume – proiectare de arhitectură și coordonare interdisciplinară.  A fost mai întâi ca o joacă – să văd dacă se poate și să testez dacă structura mea internă este adaptată real acestei meserii eminamente liberale.

Timp de peste 20 de ani am învățat în mod constant din experiențele și provocările fiecărei zile. Au fost perioade de acumulare, de învătare, au fost perioade cu zâmbete și perioade triste. Au fost suișuri și coborașuri, uneori am fost în derivă…dar întotdeauna m-am încăpățânat să învăț din greșeli și să trec peste obstacole.

Nu m-am ferit să pun mâna pe un trafalet sau să montez o mobilă atunci când a fost cazul, iar tocmai din nevoia de a mă implica în cele mai mici detalii ale meseriei și de a fi cât mai aproape de utilizatorul final al proiectelor mele, am decis în 2017 să înființez Ame Studio – companie dedicată exclusiv designului și consultanței de specialitate.

Deoarece cred în parteneriate puternice, am creat, împreuna cu partenerul meu arh. Dan Busila, Arkia Creative Home – brandul umbrelă ce unește atât cele două companii pe care le reprezint, dar și furnizori și colaboratori cu care lucrăm de peste 15 ani și oferim servicii de arhitectură, design interior, asistență tehnică și consultanță .

La începutul anului 2021 am deschis primul showroom by appointment unde toți cei interesați pot avea acces la informații/cataloage, idei creative și o cafea bună cu multe lingurițe de zâmbete și entuziasm – Arkia Creative Home.

– Prin ce se diferențiază produsele pe care le oferiți? Care este filosofia companiei dumneavoastră?

– Misiunea Arkia Creative Home este de a crea pentru clienți, dar și împreună cu ei, un spațiu în care să se poată visa, lucra, în care să se poată juca, dar care să le ofere, pe lângă confort, mai multă fericire.

De peste 20 ani, spațiile pe care le transformăm educă noi valori estetice, dar și noi moduri de a gândi arhitectura și designul interior, de a transmite atitudini sănătoase când vine vorba de stil, confort și materiale folosite.

Când începem împreună un proiect, clienții mei știu că se vor simți mereu în siguranță. De la identificarea nevoilor și dorințelor, la concept, la proiect de design și la asistența în implementare, sunt alături de fiecare cu profesionalism și gata să transform ceea ce poate părea doar un vis, în realitate. Alături de echipa mea, folosim esteticul ca pe o unealtă, una dintre cele mai importante în trusa de lucru a designerului, o unealtă care ne ajută să transformam formele şi culorile în emoții – oferă bucurie, plăcere, încântare, dar și răspund funcționalității propuse. Ne punem toată priceperea și experiența în slujba fiecărui proiect și tratam fiecare client cu respect, întelegând unicitatea acestuia și necesitatea încadrării într-un buget bine stabilit.

Principalii diferentiatori sunt : peste 20 ani de experiență în proiecte de arhitectură integrate, peste 150 proiecte finalizate cu succes, parteneriate cu furnizori de servicii și produse premium la nivel național și internațional, one stop shop de la concept clădire si spațiu, la proiect de implementare, autorizare, design interior, dar mai ales coordonare furnizori și consultanță în shopping, servicii complexe de asistență și coordonare antreprenori/constructori, furnizori, consultanță în shopping, amenajare.

În cadrul fiecărui proiect implementat, respectăm mai multe direcţii principale: calitatea arhitecturală şi tehnică, flexibilitatea în soluţii arhitecturale şi constructive, adaptarea la cerinţele clientului, operativitate şi alocarea inteligentă a resurselor.

– Care au fost cele mai importante realizări, cele mai dragi proiecte pe care le-ați realizat?

– Unul dintre proiectele de referință este Spitalul de Obstretică și Ginecologie Euromaterna – proiect la care am colaborat cu o echipă frumoasă de arhitecți și rezultatul a fost pe masură.

În acest moment suntem aproape să finalizăm o construcție în apropierea Bucureștiului –rezidențială, unifamilială și care ne aduce multă bucurie

– Cui se adresează ceea ce oferiți? Care este publicul țintă?

– Clienții noștri ideali sunt cei care apreciaza echilibrul bine (morala), adevăr (știință / raționalitate/funcționaliate) și frumos (artă/design), care își doresc obiecte deosebite, mobilă fină, finisaje de calitate, etc.,și care înțeleg că a face o construcție sau a amenaja un spațiu înseamnă un proces prin care trebuie să treci și că resursele pe care le pun la bataie reprezintă o investiție și nu o cheltuială.

– Care sunt principalele probleme de care vă loviți, ce ați dori îmbunătățit din punct de vedere al mediului de afaceri în România?

-Problema principală de care ne lovim este aceea a lipsei de personal calificat în domeniul construcțiilor și de slaba predictibilitate legislativă și susținere a mediului de afaceri de către politic.

– Ce a însemnat perioada pandemică pentru compania dumneavoastră? Cum credeți că a influențat acestă perioadă apropierea clientilor de design-un interior, fiind o perioadă în care casa a devenit și birou și școală și sala de sedințe și spațiu de odihnă și refugiu?

-Nouă personal, pandemia ne-a dat posibilitatea să ne organizăm biroul ca o casă și să putem demara proiectul Arkia Creative Home – showroom by appointment. Înainte întâlnirile se făceau pe colțul biroului. Ceea ce avem acum e ceea ce ne doream de fapt și de drept, dar niciodată nu aveam timp să ne ocupăm de asta. Nu că anul trecut am fi avut timp, dar nu mai erau întâlniri la birou și atunci am putut să eliberăm biroul și să-l reorganizăm.

In această perioadă am reușit să schimbăm ponderea veniturilor în 80% consultanță și design interior și 20% alte proiecte – schimbare pe care o doream de mai bine de 2 ani.

În această perioadă cerera cea mai mai importantă a clienților noștri a fost să putem crea acasă un spațiu frumos, respectiv calm și plin de bună dispoziție, adaptat fiecărei etape din zi și care să permită reîncărcarea și ducerea la bun sfârșit a fiecărei zile. Clienții nostri au avut mai mult timp de studiu și de întelegere a importanței mediului în care locuiesc.

-Cum ați caracteriza gustul și maleabilitatea clienților din România în domeniul în care activați?

– In general maleabilitatea este mică dar, atâta timp cât ai argumente coerente și bine explicate se poate aduce clientul pe direcția judicioasă.

În ultima vreme gusturile clienților noștri au evoluat. Se vede o aplecare către artă, studiu și înțelegere a spațiului construit mult mai mare decât în anii anteriori.

– Ce a însemnat pentru afacerile dumneavoastră faptul că faceți parte din Elite Business Women?

A face parte din Elite Business Women a fost în primul rând ca o gură de oxigen – am realizat că nu sunt singurul antreprenor care se confruntă cu anumite probleme. Apoi a venit beneficiul învățării și al susținerii – a face parte din acestă comunitate înseamnă a învăța de la ceilalți în mod constant deoarece orice problemă expui în grup găsești sfaturi și dacă nu au o soluție încearcă să te susțină cu sufletul deschis. Am găsit aici prietene așa cum nu credeam că mai este posibil la această vârstă.

– Unde vă vedeți afacerea peste cinci ani?

-Sper ca în cinci ani brandul Arkia Creative Home să devină unul puternic, și expertiza mea și a partenerilor mei în domeniu să fie recunoscută, apreciată și să putem transmitem cunoștiințele noastre celor cu care ne întâlnim și cu care colaborăm.


Articolul precedent
Articolul următor
Olesea Savvateeva
Este jurnalist, format la Chișinau (Republica Moldova), cu experiență de peste 10 ani în radio, presa scrisă și presa online. A fost redactor la revista “Generația nouă” (proză scurtă și poezii) și ziarul “Timpul nou” articole cu teme sociale, a fost reporter al revistei „Siesta Chișinău” (reportaje de la evenimente culturale și interviuri cu personațități din sfera culturii, a fost editor la „7days.md” (realizarea de știri generaliste, calendare lunare ale evenimentelor locale). De asemenea a fost content manager la Compania “Belețchi Soft” și manager de publicitate. Din anul 2019 este redactor la Radio România Internațional, secția rusă. Din septembrie 2020 a devenit membru al IWA – International Women’s Association.

🎥 Provocările design-ului de interior

Seria de emisiuni "Problem Solving as a Lifestyle" Alături de specialiști din diverse domenii vom analiza problematici diferite și vom recomanda fie utilizarea unei metodologii...

Despre “Ascensiunea în mediul de business prin UPSKILLING și RESKILLING”, cu...

Joi, 7 decembrie 2023, în intervalul orar 09.00 – 10.00 am,  Aura Icodin, Fondator & CEO A_BEST și Loreda Dragomir, Permanent Placement Director, Adecco...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro