O analiză recentă efectuată de compania de consultanță fiscală și financiară Mazars arată faptul că piața muncii din România necesită o nouă politică de beneficii pentru angajați, cum ar fi programul de lucru flexibil, inițiativele de wellbeing și leadershipul agil.
Astfel, mai arată studiul, programul de lucru flexibil este cel mai căutat beneficiu pentru angajați în anul 2021, în vreme ce modul de lucru hibrid este văzut ca un avantaj pentru bunăstarea angajaților, asigurările de viață și acțiunile de capital sunt printre primele beneficii preferate de angajații din cadrul companiilor IT, iar evaluarea volumului de muncă al fiecărei echipe și automatizarea sarcinilor recurente trebuie să se afle pe agenda echipei de management executiv.
Totodată, se mai arată în analiza companiei, angajatorii care vor insita să se revină integral la birou, vor avea de gestionat demisiile a 40% dintre angajați, care și-au exprimat intenția de a părăsi angajatorii care nu vor integra programul de lucru remote sau în sistem hibrid. Mai mult, inclusiv angajații care lucrează în sectorul de retail și-au exprimat dorința de a-și alege programul de lucru în ture, în loc de a le fi impus, ceea ce va pune o mare presiune pe marii jucători din acest sector. Nu în ultimul rând, presiunea adaptării programului de lucru la nevoile angajaților se resimte și în sectorul de construcții, precum și în sectorul telecom.
Cât privește evoluția pachetelor de beneficii în ultimul an, studiul constată următoarele lucruri:
- Dispariția anumitor tipuri de beneficii acordate salariaților înainte de pandemie, precum masaj și masă la birou
- Diminuarea anumitor pachete de avantaje în natură, precum abonamentele la sală și petrecerile de Crăciun
- Plafonarea anumitor beneficii, precum tichetele de masă și pensiile facultative
- Creșterea acordării anumitor pachete de beneficii salariale, precum asigurări de sănătate și asigurări de viață
Astfel, concluzionează analiza Mazars, angajatorii trebuie să investească în angajații lor, pentru a reține cel mai bun talent.. Nu în ultimul rând, trebuie de asemenea menținută atenția asupra tendințele globale și, totodată, generat un canal de comunicare foarte activ între angajatori și angajați, pentru a putea fi susținut un mediu de lucru pozitiv, sănătos și productiv.