vineri, martie 29, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticolePasiunile se pot transforma cu succes în afaceri

Pasiunile se pot transforma cu succes în afaceri

Pasiunile se pot transforma cu succes în afaceri

Aș fi putut să plasez „succes” la finalul titlului, pentru un impact mai mare, mai clickbait, să-i spunem. Adică așa: „Pasiunile se pot transforma în afaceri de succes.”

Ce poate fi mai ispititor pentru un articol dintr-o revistă de business decât rețeta unei afaceri de succes? Nu m-aș fi simțit, însă, în totalitate onestă. Pentru că, după criterii financiare, firma mea nu și-a atins potențialul. Nici pe departe.

Dacă definim, însă, succesul din perspectiva dezvoltării personale, firma mea este Everestul meu profesional. Și antreprenorial. Pentru că gradul de satisfacție este la cote foarte înalte.

Să mă prezint. Mă numesc Paula Vasile și sunt licențiată [cu brio] în filologie, traducător și interpret [experimentat], creator de conținut [bilingv], blogger [debutant] pe paulavasile.com și femeie de [micro] afaceri.

Am avut norocul să mă bucur de multă libertate încă din copilărie. Libertatea de a-mi alege hobby-urile, de a improviza, de a face lucrurile altfel, de a-mi spune părerea și de a lua singură decizii. Părinții mi-au respectat și mi-au hrănit pasiunile, cu multă căldură și tact. E drept că îmi plăceau toate materiile, așa că performanțele școlare au venit de la sine. Singurele dificultăți pe care le-am avut erau în a mă decide ce îmi place mai mult. Puțin câte puțin, atracția către filologie a devenit evidentă și am ales să studiez limbi străine [engleză și franceză]. O alegere extraordinar de inspirată, care mi-a modelat intelectul și spiritul într-o manieră efervescentă, aș spune.

Am fost și sunt norocoasă în multe privințe. Soțul meu este și el un pasionat de cunoaștere, de logică și de frumos. A făcut jurnalism în tinerețe și mai scria, din când în când, și poezii frumoase. I-a trebuit ceva mai mult timp să-și descopere pasiunile legate de programare și design, dar, odată descoperite, și le-a valorificat eficient la Internet Power.

Așa se numește afacerea de familie pe care am creat-o în 2006, după vreo câțiva ani de activitate ca liber-profesioniști. Eu, traducător și interpret autorizat, el, programator și designer.


promovare online

Avem multe valori și pasiuni comune, ceea ce e un mare avantaj și pentru firma în care lucrăm cot la cot, nu doar pentru viața de familie. Plimbările lungi în natură, înviorate de birdwatching, urcatul pe munte, cântatul prin casă și pe la concerte [folk și rock, în general]. Facem multe lucruri care ne plac și ne bucură, inclusiv în viața de firmă. Ne-am dat seama că ne pierdem randamentul și savoarea muncii dacă ne aglomerăm prea mult. Preferăm să avem un portofoliu mai degrabă restrâns și să cultivăm relațiile de afaceri pe termen lung, cu clienți cu care rezonăm și comunicăm foarte bine.

Oferim cam tot ce oferă o firmă web cu servicii complete, iar cea mai proaspătă ofertă a noastră este cea de web scraping [internetpower.ro/web-scraping].

Suntem creativi, meticuloși, prompți, de încredere și, foarte important, simpatici. Nu știu ce alt cuvânt aș putea găsi în loc de „simpatici” ca să nu semene a laudă. Clienții noștri ne tot spun cât de plăcută e comunicarea cu noi și ar fi nedrept față de firmă să nu vorbesc despre asta.

Suntem mari amatori de semnificații și frumusețe. “A thing of beauty is a joy for ever”. Și iată cum ajungem din nou la bucurie. Un lucru întru frumos este, într-adevăr, o bucurie pentru totdeauna, așa cum gândea și John Keats. Paradoxal, de altfel. Cele mai multe din lucrurile frumoase întâlnite contextual, pe neașteptate, sunt efemere, judecând strict în curgerea evenimentelor. Un unghi aparte al camerei într-un film de excepție, sclipirea de o milisecundă reflectată de aripile unui porumbel zărit pe cerul însorit, zâmbetul cât o mie de povești cu zâne al unui copil la locul de joacă. Toate sunt nu doar frumoase, ci întru frumos. Așa efemere cum par, devin particule eterne în identitatea noastră.

Ce legătură are reveria veche de două secole a unui poet romantic cu succesul în afaceri? Pe bună dreptate, puteți să gândiți așa. Răspunsul meu este că, atunci când faci design și creare de conținut, legătura este evidentă. Ai în permanență nevoie de surse de inspirație. Ai nevoie să te simți viu, ai nevoie de idei și emoții, diafane sau puternice.

Bine, dar sunt o mie de activități care n-au nicio treabă cu asta, ați putea argumenta. Poți să vinzi materiale de construcții, avioane sau … servicii medicale. Hai să păstrăm poezia pentru după serviciu, ați putea concluziona, dornici să trecem mai departe. Din nou aveți dreptate, dintr-o perspectivă strict pragmatică. E adevărat, se poate obține succesul financiar fără a pune prea mare preț pe frumusețe și bucurie. Dar sunteți siguri că nu se poate obține un și mai mare succes integrându-le în strategia de marketing și PR? Frumusețe și bucurie. Oare nu despre asta e vorba în noul trend de marketing bazat pe grafică și storytelling de impact, cu accent pe stimularea reacțiilor viscerale ale cumpărătorilor?

Mă rog, aici suntem pe nisipuri mișcătoare, din perspectiva eticii antreprenoriale. Pentru că dacă  angajezi niște profesioniști ai designului și cuvântului doar pentru a-ți maximiza, cu orice preț, câștigul, nu mi se pare un lucru întru frumos. Dar dacă ai, prin natura ta, o înclinație spre astfel de valori, atunci integrând aceste instrumente în strategia de promovare vei avea beneficii multiple. Pe planuri multiple.

Mă apropii de finalul articolului și mă întorc la ideea de pasiune din titlu. Transformarea unei pasiuni în profesie sau afacere înseamnă, de fapt, împlinirea vocației. Pasiunea și vocația se suprapun, doar că „pasiune” are o rezonanță mai degrabă filologică, iar „vocație” este un cuvânt-cheie în resurse umane.

Cred că de la vocație pleacă toate în viața profesională: ca progres, dacă ne-o urmăm, și ca regres, dacă ne-o ignorăm sau reprimăm.

Ideal ar fi să ne cunoaștem suficient de bine încât să transpunem în carieră sau afacere zonele în care excelăm ca abilități și valori personale. Nu trenduri, presiuni sau miraje contextuale. Iar când lucrul ăsta nu e posibil – și de multe ori nu e – să încercăm să ne menținem în zone compatibile cu sinele.

Câtă vreme rămânem în paradigma asta atât de propice înfloririi personale, îmi place să cred că succesul e garantat. Sunt, recunosc, o optimistă incorigibilă. Dar cei mai mulți dintre antreprenorii împliniți sunt așa, nu credeți?


decathlon.ro decathlon.ro

Paula Vasile
Sunt licențiată [cu brio] în filologie, traducător și interpret [experimentat], creator de conținut [bilingv], blogger [debutant] și femeie de [micro] afaceri.

Life Beyond Business: Crina Diculescu și Cezar Iulian Armașu – „E...

Vineri a debutat emisiunea pilot intitulată “Life Beyond Business”, realizată de Revista Patronatului Român și Crina Diculescu, fondator Dynamic Business Connections. În aceasta emisiune...

Pentru tinerii antreprenori: “nu trebuie să își imagineze ca vor avea...

Un interviu al Revistei Patronatului Român le-a avut ca invitate pe Aura Icodin, fondator centrul de limbi straine A_Best și pe Loredana Costina, avocat...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro