ROLUL TEHNOLOGIEI ÎN MEDIUL MODERN AL AFACERILOR
Nota: prezentul articol este scris de Andreea Tiță, care se prezintă:
Numele meu este Tiță Andreea Mihaela, sunt studentă în cadrul ASE București la Facultatea de administrarea afacerilor cu predare în limba engleză și în același timp, studiez dreptul la University of London. Chiar dacă studiile mele sunt în domenii diferite, particip la acest concurs datorită pasiunii mele pentru content writing. Despre mine pot spune că sunt o persoană cu simțul umorului dezvoltat, căreia îi place să râdă și să glumească, iar latura mea creativă, bazată pe o imaginație bogată, mă ajută să fac față timpurilor actuale prin orientarea către „partea plină a paharului”, dar autocontrolul joacă un rol important. Acum o să vă vorbesc despre rolul tehnologiei în mediul modern al afacerilor, deoarece în ziua de azii, tehnologia ne înconjoară pretutindeni (De unde citești acest articol? Da, ai ghicit, ai intrat pe Internet prin intermediul unui telefon sau al unui calculator, deci ai folosit tehnologia în totalitate)
Articolul face paerte din “Concurs eseuri si articole pentru studenti” – vezi PAGINA
În ultimele decenii, progresul în tehnologie a fost enorm, fiind martorii unor schimbări tehnologice majore care își lasă amprenta în multe dintre aspectele vieții noastre. Despre automatizare se vorbește tot mai des în ziua de azi, în ziare, la televiziuni, în companii mari și mici, în sectorul industrial, agricol, serviciilor; deci peste tot în lume.
Tehnologia în afaceri este o necesitate din ce în ce mai mare. Odată cu trecerea timpului, lumea afacerilor devine din ce în ce mai tehnologică. Inovația alimentează afacerile și, din moment ce tehnologia creează calea pentru aceasta, putem spune că afacerile au nevoie de tehnologie pentru a fi susținute.
Rolul tehnologiei în afaceri este vital, deoarece a oferit o abordare nouă și mai bună cu privire la modul de gestionare a afacerii, făcând tranzacțiile mai rapide, mai eficiente și mai convenabile. Tehnologia schimbă multe domenii în afaceri, cum ar fi contabilitatea, colectarea datelor, logistica și vânzările și promovarea, printre altele.
Dacă te vei întreba vreodată de ce este importantă tehnologia în mediul modern al afacerilor, răspunsul este simplu; rolul tehnologiei în afaceri este de a stimula creșterea și de a îmbunătăți operațiunile, alături de multe alte motive.
DESCRIERE
„In Al Treilea Val, Steve Case a conceput o harta fascinanta a viitorului – una care ne ajuta sa intelegem schimbarile tehnologice care transforma economia si lumea in care traim. O lectura absolut incantatoare!” – Sheryl Sandberg, director de operatiuni, Facebook
„Asteptam de mult timp sa citesc povestea lui Steve si nu am fost dezamagit. Cariera lui in afaceri pare scrisa de Horatio Alger si contine lectii importante pentru toti antreprenorii. ” – Warren Buffett, CEO, Berkshire Hathaway
„Al Treilea Val este o carte indispensabila acelora care vor sa inteleaga istoria internetului. Antreprenorii care isi doresc sa aiba afaceri cu adevarat revolutionare ar trebui sa asculte atent sfaturile intuitive si creative ale lui Steve Case. ” – Brian Chesky, cofondator si CEO Airbnb
„Al Treilea Val reprezinta o lectura esentiala pentru liderii din lumea afacerilor si pentru membrii guvernului, dar si pentru toti aceia care incearca sa inteleaga lumea aflata intr-o continua si rapida schimbare. Am lucrat cu Steve timp de doua decenii si am fost intotdeauna impresionat de inteligenta lui si captivat de ideile sale. Daca cititi aceasta carte, veti simti in mod sigur aceleasi lucruri. ” – Colin Powell, secretar de stat al SUA si fost membru al consiliului AOL. vezi detalii
Tehnologia este acum o piesă esențială în aproape orice fel de afacere. Pur și simplu, în ziua de azi nu ne putem imagina cum un business încearcă să lucreze fără a utiliza un telefon sau un computer – sau chiar internetul, pentru absolut orice activitate pe care o prestează.
Pe măsură ce tehnologia evoluează, companiile au o nevoie majoră de a încorpora o formă de tehnologie cât mai bună în modul de operare al acesteia. Tehnologia folosită nu își poate permite să rămână în „back-end”, ancorată într-un sistem de operare neactualizat și care nu face față acțiunilor necesare, ci trebuie să fie mai degrabă o componentă integrală a oricărui „front-end” de business în totalitate, pentru a fi la zi cu cele mai noi sisteme cu capacitatea cea mai bună pentru toate operațiunile unei afaceri ce se produc cu ajutorul oricărui tip de tehnologie..
Indiferent de structura pe care o ia inovația în afaceri – de la videoconferință la servicii bancare „e-banking” și cumpărături online „e-commerce” – procesul de dezvoltare tehnologică în mediul de afaceri continuă să schimbe modul în care trăim și lucrăm, devenind o necesitate.
Inovația în afaceri îmbunătățește corespondența atât în mediul de lucru, cât și cu clienții. Orice business poate utiliza cadre tehnologice pentru a îmbunătăți modul în care structurează și supraveghează conexiunile clienților pentru o siguranță cât mai sporită. Inovația, întâlnită de exemplu la înregistrările electronice de orice tip, de la încărcarea produselor în sistem, comunicarea cu clienții prin formularele online, accelerează procesul de lucru și poate economisi spațiu, hârtie și costuri de imprimare.
Inovația tehnologică în mediul de lucru îmbunătățește, de asemenea, eficacitatea selectării și examinării traficului web pentru a oferi securitate unei tranzacții. Progresele semnificative în cadrul de securitate electronică și în cadrul de alertă biometrică ajută la protejarea organizațiilor de programatorii criminali, așa numiții „hackeri”. În acest context, marile companii apelează la securitatea cibernetică pentru a-și proteja datele și pe noi, clienții.
Furtul de informații poate deține titlul de cea mai rapidă cale de creștere a segmentului criminalității informatice. Acest fenomen a luat amploare datorită expunerii abundente zi de zi în mediul online a informațiilor de identitate. Însă furtul de identitate nu este singurul obiectiv; atacurile cibernetice ar putea avea drept scop compromiterea integrității datelor (distrugerea sau schimbarea datelor) pentru a genera neîncredere și periclita starea generală de funcționare a afacerii.
Toate întreprinderile, indiferent de dimensiune, trebuie să se asigure că toți angajații înțeleg amenințările privind securitatea cibernetică și cum să le atenueze. Aceasta ar trebui să includă formare periodică și un cadru cu care să lucreze, care vizează reducerea riscului de scurgeri de date sau de încălcare a datelor. Securitatea cibernetică este continuu provocată de hackeri, pierderea datelor, reguli de confidențialitate reduse impuse de companie, gestionarea riscurilor și schimbarea strategiilor de securitate cibernetică necorespunzătoare, însă acest lucru poate fi oprit prin implementarea unor noi metode de către companie și angajați, pentru o mai bună funcționare a firmei în general, în toate aspectele ei.
Având în vedere natura criminalității cibernetice și cât de subtil poate intra în posesia tuturor informațiilor, este dificil să înțelegem costurile directe și indirecte ale multor încălcări ale securității. Acest lucru nu înseamnă că deteriorarea reputației, chiar și o mică încălcare a datelor sau un alt eveniment de securitate nu este mare. În orice caz, consumatorii se așteaptă la măsuri de securitate cibernetică din ce în ce mai sofisticate pe măsură ce trece timpul, pentru a-și spori încrederea în navigarea pe web, pentru a fi protejați împotriva potențialelor vulnerabilități.
Nu se preconizează că numărul atacurilor cibernetice va scădea în viitorul apropiat. Mai mult, creșterea punctelor de intrare pentru atacuri, fapt reprezentat de fiecare business ce are un site online pentru relaționarea cu clienții, pentru comerț și manevrarea propriilor informații ce țin de contabilitate, logistică etc., sporesc necesitatea securizării rețelelor și dispozitivelor.
Într-un mediu de afaceri dinamic, contabilitatea ar trebui să se ocupe de diferite aspecte noi cu mai multe fațete. De exemplu, înregistrarea tranzacțiilor comerciale inovatoare, extinderea proceselor de afaceri și informații cu valoare adăugată și oferirea serviciilor de asigurare într-o gamă întreagă de activități economice, poate facilita întreg demersul contabil. Este adevărat faptul că tehnologia informației, alături de o bună comunicare și înțelegere a noii contabilități inovative, a modificat drastic modul în care se desfășoară afacerea, deoarece acum, majoritatea companiilor au îmbunătățit radical sistemele contabile în desfășurarea operațiunilor, această schimbare trebuie văzută ca necesară pentru evoluția pe viitor.
Când vine vorba de social media, prezența pe platformele de socializare este importantă pentru ca o afacere să vizeze grupul țintă de consumatori, fiind un instrument excelent de a interacționa cu clienții, de a vizualiza concurența și de a dezvolta o voce proprie, deoarece știm cu toții că informația se extinde mult mai repede pe aceste canale de comunicare. Dacă afacerea se află la început de drum, prezența pe social media este crucială și poate reprezenta o valoare semnificativă pentru a ajunge la clienții într-un mod personalizat, a forma o audiență și a da dovadă de implicare atât pentru clienți, cât și pentru concurenți. Aici poate intra și publicitatea plătită ce este acum în vogă, deoarece este un mod foarte rentabil de extindere, iar dacă afacerea respectivă știe să „joace foarte bine cărțile”, obține expunere în fața unui public uriaș pentru un cost foarte mic. Majoritatea platformelor de socializare oferă capacități de direcționare incredibil de granulare, permițând concentrarea pe un buget exact pentru a viza persoanele care sunt cel mai probabil interesate de afacerea ta.
Instrumentele ce ajută la identificarea conținutului preferat, timpulul optim de postare, postarea automată, direcționarea în funcție de locație etc., sunt primele ce stabilesc afacerea mai bine în lumea online, așadar putem spune că tehnologia joacă un rol important și în stabilirea afacerii în mediul online. Instrumente precum Google Analytics, HootSuite etc. sunt exemple excelente în acest sens.
Există motive nelimitate pentru care inovația este semnificativă în afaceri. Rolul tehnologiilor în industrie se extinde și va continua să se dezvolte mai târziu, poate și mai mult față de ce este accesibil astăzi. Afacerile nu pot reduce importanța tehnologiei inovatoare în mediul lor de lucru, chiar și de viață, ci ar trebui să profite de avantajele acesteia la scară largă.
Afacerile depind de câteva părți ale inovației pentru comunicare, de exemplu, e-mail, Skype, mai nou Zoom, mesaje text, telefoane de afaceri, inovații pentru conferințe video (teleconferință/videoconferință) și așa mai departe, ce reprezintă instrumente cheie în ziua de azi pentru operarea unei afaceri. În trecut, o defecțiune a comunicării putea provoca catastrofe pentru organizații și lucrători, de exemplu, comunicarea cu posibilii investitori, furnizori din altă țară nu se putea efectua datorită diverselor motive ce țin de diferențele de regiune, însă acum, inovația poate ajuta la garantarea faptului că o afacere este pregătită chiar și pentru cele mai supărătoare obstacole de corespondență. Companiile din epoca actuală înțeleg această importanță. Dacă tehnologiile precum cele menționate mai sus nu ar fi existat, coordonarea ar fi fost foarte înceată.
Cel mai mare avantaj este faptul că un sistem informatic autonom nu depinde de factori externi, ceea ce înseamnă că funcționează în mod fiabil și constant, 24/7. De regulă, precizia sa este mai mare decât cea a unui om și nu poate fi distrasă, fie prin oboseală, fie prin alte circumstanțe externe. În procesul decizional, sistemele autonome pot fi ghidate de standarde obiective, astfel încât deciziile pot fi făcută fără emoție, pe baza faptelor. Câștigurile de productivitate au condus până acum la o îmbunătățire a condițiilor de viață pentru toată lumea.
Slujba inovației în afaceri nu este nouă, dar se extinde. Lucrătorii de birou se așteaptă ca șefii lor să le ofere cea mai bună inovație, cele mai bune sisteme pentru a-i ajuta, astfel încât să îndeplinească sarcinile mult mai repede și mai precis. Progresele tehnologice pot menține reprezentanții ocupați printr-o gamă largă de moduri: împuternicește efortul comun între asociații din organizații prin dispozitive, de exemplu, partajarea documentelor; îmbunătățește corespondența; diminuează îngrijorarea, permițând planificarea unui orar electronic accesabil de toți angajații și adaptabilitate pentru a efectua lucrări concomitent pe mai multe dispozitive și în același timp cu ceilalți.
În cele din urmă, cel mai mare beneficiu al tehnologiei în mediul de afaceri este economia financiară, fiindcă tehnologia economisește timp și bani, prin intermediul inteligenței artificiale. Utilizarea tehnologiei artificiale reduce costurile de producție mai ales atunci când tehnologia ia locul resursei umane; acest lucru mărind profiturile. Creșterea productivității permite companiilor să facă mai mult cu mai puțini lucrători, reducând costurile de salarizare cheltuite în mod normal, progresele în comunicare pot reduce costurile de călătorie, iar stocarea datelor poate reduce costurile de depozitare sau de întreținere a serverului.
Tehnologia în afaceri a făcut posibilă o acoperire mai largă pe piața globală, iar globalizarea a fost realizată din cauza minunilor tehnologiei. Oricine poate face acum afaceri oriunde în lume, tehnologia stimulând dezvoltarea comerțului electronic, ceea ce a adus noi dinamici globalizării afacerilor. Răspândirea tehnologiei informației a făcut rețelele de producție mai ieftine și mai ușoare și a fost fundamentală pentru globalizarea economică. Viteza mare a comunicațiilor globale a permis, de asemenea, tranzacționarea și colaborarea în timp real și a sporit tranzacțiile internaționale.
Așadar, ar trebui să începem să profităm de numeroasele beneficii pe care ni le aduce tehnologia în afaceri în totalitate.