marți, decembrie 3, 2024
AcasăREVISTA ONLINERevista preseiDemocratizarea publicității: online-ul, o oportunitate pentru afacerile mici

Democratizarea publicității: online-ul, o oportunitate pentru afacerile mici

Nu mai puțin de 86% dintre întreprinderile mici, nou-apărute pe piață, folosesc platforma Facebook pentru promovare. În 2019, 63% dintre firmele mici au investit în promovare pe rețelele sociale. Importanța acestui tip de advertising nu mai poate fi contestată și este din ce în ce mai evident că nu este vorba despre un trend temporar. Este foarte important de observat, totuși, care sunt categoriile de companii care beneficiază cel mai puternic datorită acestei ascensiuni și care sunt oportunitățile care apar odată cu aceasta.

Spre deosebire de aproape toate soluțiile de promovare consacrate anterior în piață – mediul audiovizual, publicitatea stradală sau peer to peer, publicitatea online are o caracteristică deosebit de relevantă – proporționalitatea investiției cu nivelul financiar al întreprinderii. Metodele anterior menționate erau cunoscute ca având prețuri uneori prohibitive pentru companii care nu au deja o poziție suficient de bună, fapt care punea o barieră actorilor care își doreau să se ridice în fața figurilor deja stabile. O piață cu publicitate în genere scumpă este o piață cu un dinamism scăzut, care scade șansele celor care își doresc să acceseze un nou statut.

Trăim astăzi o realitate nouă, în care există posibilitatea de a investi sume considerate, poate, derizorii care să aibă un impact real și care să aducă o creștere considerabilă în vânzări. Secretul acestei metode este unul simplu – prezența consumatorilor în online oferă date suficiente pentru a putea primi publicitate targetată. Cu alte cuvinte, nu mai este necesar să fie investite sume enorme în publicitate care atinge un public foarte larg, divers, dar asupra căruia există un control slab din punct de vedere a înțelegerii intereselor. Advertisingul țintit are o rată de conversie mult mai bună, fiind nevoie de prezentarea produsului unui număr mult mai redus de oameni pentru un rezultat similar în vânzări, întrucât expunerea este în fața unor consumatori ce au o predispoziție pentru a simpatiza produsul.

Aceste unelte reprezintă o punte extraordinară pentru antreprenorii noi care doresc să ajungă la consumatori și să își asigure un nivel bun al vânzărilor. De asemenea, este o metodă foarte bună de a compensa diferența de brand awareness ce favorizează competitorii vechi. Piața cum obișnuiam să o cunoaștem era una în care compania trebuia să fie cunoscută astfel încât produsele să îi fie căutate. Astăzi, produsele sunt prezentate în aplicații folosite intens de către utilizatori, informația fiind asimilată în mod pasiv, iar procurarea acestora este mult mai simplă prin platforme online.

Aceste observații nu ar trebui decât să încurajeze persoanele care își doresc să deschidă un business dar demersurile lor sunt blocate de teama competiției consacrate. În momentul de față, există suficiente unelte pentru a coexista cu aceștia pe piață, potențialii consumatori pot afla de produs și singura provocare rămâne ca oferta să fie una convingătoare.

Revista Presei

Știri relevante în clubantreprenor.ro Reff & Asociații | Deloitte Legal: Documentarea relației dintre producător și retailer – o birocrație necesară? Material de opinie de Camelia Malahov, Director,...

Revista Presei

Știri relevante în clubantreprenor.ro Analiză Glovo: Românii au comandat în 2022 un burger la trei secunde Cu ocazia Zilei Internaționale a Burgerului (28 mai), Glovo, platforma multi-categorie care...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,883FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro