Dezbaterile pe tema “Antreprenoriat social – studii de caz, surse de finantare” continuă joi, 1 aprilie 2021, ora 16:00.
Evenimentul se va desfăsura în sistem mixt live – fizic la la sediul Asociației CREDIDAM, str. C.A. Rosetti, nr. 34, Sector 2, București și sesiune ZOOM, transmisă live–online pe pagina de social media https://www.facebook.com/revistapatronatuluiroman.
Moderator:
Cezar Iulian Armașu, Director Editura PTAH ce are în portofoliu Revista Patronatului Român, Revista Institutului Arbitral Român, Revista de cultură, șah și business Pallas Athena, owner cezariulian.ro – blog “Inspiratie Pentru Afaceri”
Speacheri și invitați:
Clarisa IORDACHE, Fondator și Președinte al Asociației Eu și Endometrioza,, Jurnalist – conștientizare și suport în endometrioză, măsuri la nivel național. Cu o experiență de peste 12 ani în PR, presa scrisă, Tv bucuresteană și Social Media, în ultimii ani a adus România pe harta mondială a endometriozei, Asociatia fiind Membru al Organizației Mondiale a Endometriozei, calitate dobândită prin proiectele de conștientizare implementate la nivel national. Clarisa Iordache este realizatoarea primului film documentar despre endometrioză din România, “Endodyssey” și a reprezentat țara noastră la Congresul European de Endometrioză din Austria, în anul 2019.
Ștefan Gheorghiu, Director general la CREDIDAM – Romanian Center for Performing Artists Rights Management.
Ștefan GHEORGHIU este o personalitate de prim rang în societatea muzicală românească atât ca instrumentist violist care a profesat timp îndelungat la cel mai înalt nivel în orchestre reprezentative ale României, cât și prin activitatea îndelungată, dedicată recunoașterii și propășirii artei muzicale în România prin Societățile CREDIDAM și UCIMR, care se bucură de un prestigiu remarcabil pe plan național.
Oana Pastramă – este absolventă a Academiei de Studii Economice București cu o experientă în domeniul financiar-contabil de peste 16 ani. Este expert contabil membru CECCAR, doctor în domeniul științelor economice – disciplina contabilitate, inspector resurse umane, profesor definitiv disciplina contabilitate, autor a numeroase articole de specialitate și autor/coautor al unor cărti de profil și, nu ȋn ultimul rând, antreprenor.
Ionuț Iamandi, Redactor șef revista de cultură, șah și business Pallas Athena, este jurnalist la Radio România Actualități cu o experiență de presă de peste 25 de ani.
A fost Redactor la secția română a BBC World Service de la București și Londra și redactor șef la adevărul.ro
Vrei să participi la dezbateri, în calitate de speaker sau invitat?
Completează FORMULARUL.
Speakerii – prezintă un studiu de caz, io formă de finanțare, un proiect, o experiență personală de antreprenoriat social.
Invitații – participă la dezbateri în sesiunile Q&A, formulând opinii, punând întrebări.
Vom confirma participările în funcție de numărul de locuri disponibile și relevanța participării.
Din dezbaterile anterioare.
Cu ocazia dezbaterilor organizate de Revista Patronatului Român în prima jumătate a lunii martie la Muzeul Național al Țăranului Român, s-au generat ideii cu potențial pentru dezvoltarea antreprenoriatului social:
1. Organizarea unei serii de evenimente care să pună față în față antreprenorii sociali, proiectele de antreprenoriat social, pe o parte și potențialii furnizori de resurse pentru realizarea acestor tipuri de activități și proiecte (inclusiv resurse financiare) pe altă parte.
Această categorie ar putea fi reprezentată de companiile cu activitate constantă de CSR (responsabilitatea socială a companiilor), firme și persoane care doresc să se implice în realizarea proiectelor și activităților sociale, culturale, artistice, educaționale șamd pentru un beneficiu de imagine și awareness alături de organizații și oameni ce doresc să se implice pro bono / voluntariat pentru susținerea unei cauze în care cred.
În același timp, firmele care își ofertă produsele și serviciile în condiții comerciale pentru aceste activități, se pot implica în aceste evenimente.
2. Necesitatea ca cei care activează în cultură, artă, educație, în antreprenoriatul social să acceseza și să dobandesca cunoștințe, aptitudini, abilități antreprenoriale, economice, de management și promovare.
3. Activitățile culturale, artistice, educaționale, sociale pot fi organizate antreprenorial în mod sustenabil, generând plusvaloare.
4. Oportunitatea organizării unui think-tank care să creioneze o viziune de ansamblu asupra activităților de antreprenoriat social, în care să se analizeze metode, tehnici, instrumente pentru dezvoltarea antreprenoriatului social.
5. Editura Ptah – editorul Revistei Patronatului Român și al revistei de cultură, șah și business Pallas Athena pune la dispoziția acestei inițiative spațiul de comunicare și capacitatera organizatorică pentru promovarea antreprenoriatului social.
Mesele rotunde au prilejuit prezentarea unor activități și proiecte de antreprenoriat social.
Doamna Ana Raluca Chisu a prezentat din activitatea și experiențele Asociației Kinetobebe – Centrul de recuperare pediatrică din București care oferă terapii pentru copii cu vârste începând cu zero luni.
Activitatea Kinetobebe se împarte în două secțiuni:
– Activități economice – activități în care veniturile provin de la pacienți / clienți sau de la persoane care doresc să finanțeze direct copii în terapie;
– activități sociale – activități realizate pe baza veniturilor din sponsorizări sau donații – activități care susțin bursele de terapie sau activitățile sociale. Sponsorizările se realizează pe bază de obiective clar definite.
Activitatea asociației Kinetobebe se desfășoară cu 41 de angajați și se compune 80 din activități economice și 20% din activități sociale.
Despre facilitatea fiscală a redirecționării unui părți din impozitul pe venit, Doamna Raluca Chisu a arătat că nu este o sursă reprezentativă sau sigură de venit pentru asociație, dar este o ocazie bună pentru a prezenta și a explica ce activități realizează asociația.mO atenție deosebită este acordată parteneriatelor de lungă durată cu societățile comerciale implicate în activități de CSR.
Domnul Florin Negreanu, cu 21 ani experiență în mediul cultural și antreprenorial internațional, ne-a împărtășit câte ceva din activitatea domniei sale, realizată în Olanda, Germania, România.
Menționând că activitatea se împarte între activitatea de studiu și de susținere a reprezentațiilor de muzică și activitatea managerială de organizare a evenimentelor și de atragere a finanțărilor necesare, Domnul Florin Negreanu a arătat că, în ultima perioadă, au apărut, funcționeaza și s-au dezvoltat din ce în ce mai mult la nivel internațional, firme de PR specializate în antreprenoriatul cultural și social, firme care preiau din munca depusă de antreprenorii sociali pentru atragerea finanțărilor și susțin și promovează aceste cauze.
Din dezbatere a apărut nuanțarea că aceste firme sunt un fel de impresar, dar mai mult decât atât, specializându-se în generarea mecanismelor de atragere a resurselor necesare pentru cauzele antreprenoriatului social. Ideea a fost subliniată și ca un exemplu pentru antreprenorii din România care pot identifica o motivație pentru implicarea în susținerea cauzelor culturale și sociale – activitate ce poate fi organizată ca o activitate comercială generatoare de venituri și profit.
Despre perioada crizei medicale, Domnul Florin Negreanu a arătat că este o perioadă în care “a trebuit să ne reinventăm zilnic, să ne împărtășim experiențele la nivel antreprenorial”.
Despre sursele de finanțare a activităților culturale și plicarea statului și a instituțiilor publice în finanțarea acestora, Domnul Florin Negreanu a oferit un exemplu în cifre:
– În Olanda, subvențiile guvernamentale pentru evitarea unui potențial faliment al unei comanii aeriene – KLM – au fost de 3,5 miliarde euro, fiind apoi suplimentate spre 4 miliarde euro;
– Alocările guvernamentale pentru sectorul cultural, ce include cca 50.000 PFA – uri, a fost de cca 450 milioane euro;
– KLM – are o contrubutie de 1% la PIB-ul Olandei;
– Activitățile culturale au o contribuție de 3,5% la PIB-ul Olandei.
Observând ultima cifră – contrubitia de 3,5% din PIB-ul Olandei (despre care este de presupus că este mai mare ca PIB-ul României) a activităților culturale, precum și modul în care Domnul Florin Negreanu abordează cu viziune antreprenorială și managerială pragmatică activitatea culturală în domeniul muzicii clasice a Domniei Sale, am primit replica: “Am urmat Conservatorul de muzică în Olanda. În primul an de facultate am studiat management cultural, promovare culturală, branding personal.”
De menționat că Domnul Florin Negreanu este violonist, violist, lutier și este Director artistic al concursului “Doctorul Viorilor”, Președinte al Festivalului Internațional Artă Sonoră și este fondator și director artistic la „Eifel BaROCK Fest”, fondator și director artistic al Centrului cultural și de arte KuK Schüller (Germania).
Cu privire la firmele de PR specializate în promovarea proiectelor de antreprenoriat social, Doamna Ana Raluca Chisu a precizat că există și în românia companii care acționează în această direcție și că brandigul personal contează foarte mult în acest domeniu. Sponsorii sunt atrași de putearea de comunicare și audiența pe care o are un proiect.
Formular de înregistare: