duminică, decembrie 4, 2022
AcasăREVISTA ONLINEArticoleASLO aniversează 10 ani de la inființare

ASLO aniversează 10 ani de la inființare

Conform estimărilor ASLO piața de leasing operațional a crescut direct proporțional cu piața auto, depășind la finalul anului trecut 77.000 de unități în administrare, ceea ce reprezintă o creștere de peste 8.000 de autovehicule, respectiv 12%, comparativ cu anul 2017.

Atât înmatriculările de autoturisme cât și de autovehicule utilitare ușoare au crescut cu 13% în perioada 2017-2021, iar ponderea produsului full-service a crescut cu 90%, spune ASLO.

“Deși am trecut printr-o serie de provocări ca industrie, am reușit totuși în acești aproape 5 ani să ne continuăm creșterea și am obținut prima dată tot după 5 ani, primele date în urma agrementului cu Consiliul Concurenței, date care arată că piața de leasing operațional a crescut cu aproape 8000 de mașini în intervalul 2017 – 2021, ceea ce reprezintă o creștere de 12 procente și ceea ce duce piața la un volum total de autovehicule în administrare de cca. 77.000 de unități” a declarat Bogdan Apahidean, președinte ASLO.

Piața de leasing operațional a fost supusă unor provocări în ultimii 5 ani de activitate: investigația Consiliului Concurenței, pandemia, termenele prelungite de livrare a autovehiculelor și incertitudinile rezultate din situația din Ucraina.

“A fost întâi investigația Consiliului Concurenței, care a demarat în noiembrie 2017, a urmat pandemia, a urmat problema componentelor auto care au întârziat termenele de livrare și peste toate ca și cum nu ar fi fost suficient, a intervenit și situația din Ucraina care a pus pe mulți dintre clienții noștri în expectativă și care au avut chiar și business-urile afectate.” a declarat Bogdan Apahidean, președinte ASLO.

Asociația Societăților de Leasing Operațional (ASLO), înființată în 2010 ca o asociație profesională, neguvernamentală, non-profit și apolitică, a împlinit 10 ani de activitate. Scopul asociației este reprezentarea intereselor industriei de leasing operațional și crearea unei interfețe oneste între comunitatea de leasing și terțe părți.

“Am prezentat interesele industriei prin dialogul cu autoritățile în urma cărora am reușit în 2013 să obținem exceptarea societăților de leasing operațional de la limitarea deductibilității cu amortizare la 1500 de lei, am reușit mai târziu să facem o acțiune comună cu Ministerul de Finanțe pentru a acționa împreună împotriva evaziunii fiscale practicată de unii comercianți de autovehicule rulate, am susținut inițiativa parlamentară de a incrimina direct înșelăciunea privind date și caracteristici ale autovehiculelor și în cele din urmă am reușit să reprezentăm asociația în investigația Consiliului Concurenței și după 4 ani de demersuri această investigație s-a încheiat fără amendă prin procedura de angajamente”, a declarat Bogdan Apahidean, președinte ASLO.

Membrii cu drepturi depline ai ASLO sunt principalele companii de leasing operațional de pe piață româneasca și anume: ALD Automotive, Arval Service Lease România, Autonom Services, Autotechnica Fleet Services, BC Fleet Management, Business Lease România, LeasePlan România, New Kopel România, Premium Leasing, RCI Finanțare România, Unicredit Leasing Fleet Management, iar membrii asociați sunt: Autovista România, Dekra Certification, Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare și SGS România.

Investigațiile Consiliului Concurenței au luat în vedere atât membrii asociației cât și asociația, acestea pornind de la îngrijorarea asociației că printr-un schimb de date coroborat cu declarații în presă, concurența pe piață ar fi putut fi afectată.

“Au urmat niște ani de investigații la care asociația a fost deschisă pentru a furniza toate informațiile cerute de către Consiliul Concurenței, am făcut și un studiu care a arătat statistic ceea ce s-a întâmplat pe piața de leasing operațional dintr-o sursă externă și în cele din urmă am ajuns la aceste angajamente care astăzi guvernează comportamentul nostru în relația cu presa. […] Sunt niște angajamente care prevăd anumite limitări de comportament în ceea ce privește declarațiile față de presă și cifrele pe care le dăm.” a declarat Bogdan Apahidean, președinte ASLO.

O nouă inițiativă a asociației este intervenția pe lângă legiuitor pentru a sprijini accesarea de eco-tichete. „Asociația intenționează să construiască o propunere legislativă pentru a permite accesul direct al clienților de leasing operațional la eco-tichete, întrucât astăzi aceasta sunt disponibile doar pe firma de leasing și nu per utilizator”, spune Bogdan Apahidean. „Dacă acest demers ar avea succes și tichetele ar fi oferite per utilizator și nu per firmă de leasing, parcul auto green din România ar avea șanse suplimentare de extindere.”

„Noi ne-am gândit anul acesta împreună cu colegii din board-ul asociației de leasing operațional, dar și cu ajutorul celorlalți membri, să începem o campanie de lobby către autoritățile române pentru a încerca oarecum să atragem atenția asupra aportului nostru la schimbarea către energie verde pe care noi ca și industrie putem să o aducem” a declarat Roxana Lupescu vice- președinte ASLO.

„Vom fi alături de autorități în procesul de consultare să se meargă pe o legislație mai prietenoasă și care să meargă mai aproape de efect, pentru că efectul pe care îl dorim cu toții este să respirăm un aer mai curat, în ritmul pe care ni-l permitem în România” a adăugat Dan Ștefan vice- președinte ASLO.

 

espressocafe.ro
nemira.ro
george.bcr.ro

postări recente:

spot_img
7,684FaniÎmi place
162AbonațiAbonați-vă

Abonează-te la newsletter

spot_img

recomandate:

decathlon.ro

Evenimente:

watchshop.ro