joi, mai 26, 2022
AcasăREVISTA ONLINEArticoleAntreprenoriatul românesc - România altfel. Gala Club Antreprenor

Antreprenoriatul românesc – România altfel. Gala Club Antreprenor

Săptămâna acesta a avul loc Gala Club Antreprenor, ediția a VI-a, la care am participat cu plăcere.

Pentru că, încă odată, urmărind premianții, am primit confirmarea contribuției de excepție pe care antreprenorii o aduc la evoluția economiei și societății românești. Pentru că, încă odată, am primit dovada că antreprenoriatul înseamnă creativitate, viziune, asumarea riscului și a deciziilor, dedicare pentru cauze comune, perseverență, echilibru. Și soluții. Antreprenorii generează și testează constant soluții pentru nevoile societății. Pentru dezvoltare. Antreprenorii au cea mai mare capacitate de adaptare la condiții de mediu schimbătoare și sunt printre primii care reacționează eficient la nevoi generate de crize.

Antreprenorii sunt motorul economiei și energia societății.

Nu am să fac o cronică a evenimentului, pe care îl puteți urmări aici:

Sau vezi articolul

Am să spun despre trei prezentări care mi-au atras atenția, în mod subiectiv, din motive diferite.

Oana ANGHEL, Avocat Titular, Cabinet de Avocat Oana Anghel
Andrei Botiș, Președinte Romania Green Building Council
Dragoș Anastasiu, ReThink România

Și acest eveniment a fost marcat de reacții la invazia Ucrainei. Cu mesaje de solidaritate și nu numai.

 

Gala a fost deschisă de Oana ANGHEL, Avocat Titular, Cabinet de Avocat Oana Anghel:

„Eu sunt optimistă și am să mă concentrez pe ceea ce fac de ani și ani de zile. […] Nu putem să ramânem indiferenți la ceea ce se întâmplă. Valul de informații provoacă nesiguranță, teamă. Eu v-aș îndemna pe toți să ne concentrăm la rutina zilnică. Dacă vom continua să ne facem treaba, să ne îndeplinim sarcinile pe care le avem și să ajutăm acolo unde putem să o facem, n-o să avem decât rezultatele scontate. Aș face o analogie cu ceea ce ne spune operatorul din avion atunci când ne arată cum să ne apărăm copii, cum se ne punem mai întăi noi masca de oxigen ca să nu leșinăm până să ne ajutăm copii. Este un foarte bun exemplu că trebuie să ne continuăm treaba pe care o avem de făcut, să avem același elan să ne continuăm activitatea cu aceeași plăcere. Să nu uitam de noi înșine. Pentru că, dacă o să fim acolo unde trebuie să fim, vom putea să îi ajutam și pe ceilalți.”

Rezonez cu ideea că antreprenorii aduc o contribuție relevantă prin ceea ce fac. Și interesul general al societății este să fie cât mai performanți în ceea ce fac. Observăm că conflictele din epoca modernă sunt câștigate de cei care au capacitatea economică mai mare.

În Europa, IMM-urile sunt principalul contributor la dezvoltarea economiei.
Statisticile arată că în Uniunea Europeană, 65 % dintre angajați lucrează în IMM
Imm-urile, împreună, au contribuit cu 53 % din valoarea adăugată generată în cadrul UE –  economie de afaceri non-financiară.

În întreaga lume, IMM-urile sunt motorul economiei. Ele au un rol vital în funcționarea sustenabilă a piețelor locale, dar și a pieței globale. Ele angajează 50% din forța totală de muncă la nivel global, în timp ce în România reprezintă 66%.

Din comunicarea în spațial public, se pare că administrația de stat și politicientii au în atenție nevoile cetateranului (foarte bine!), sănătatea, educația, apărarea națională, marile proiecte de investiții și piețele globale samd.

Observ că, pentru toate aceste, sunt necesare resurse. Pentru depășirea crizei sanitare sunt necesare resurse. Pentru gestionarea unei crize umanitare sunt necesare resurse. Pentru gestionarea unui potențial conflict sunt necesare resurse. Iar resursele se generează, într-o proporție relevantă, în antreprenoriat.

Acesta este motivul pentru care performanța antreprenoriatului românesc trebuie să fie în atenția noastră, a tuturor.
Acesta este argumentul pentru care apreciez că, în strategia de dezvoltare a României, antreprenoriatul și dezvoltarea capitalului autohton trebuie să aibă un loc semnificativ.

Acestea sunt motivele pentru care antreprenoriatul ar merita un spațiu mai larg pe agenda publică, în preocupările și în deciziile pe care politicientii și administrația de stat le au în vedere.


 

Din prezentarea Domnului Andrei Botiș, Președinte Romania Green Building Council, am reținut mențiunea cu privire la sistemul de certificare al comunităților sustenabile, proiect realizat împreună cu Ambasada Confederației Elvețiene în România. Prin acest sistem de certificare sunt analizate comunicarea și transparența administrației față de cetățeni, dar și față de celelalte instituții, modul în care se gestionează resursele, gestionarea resurselor energetice.

Sistemul de certificare al comunităților sustenabile poate contribui la importante oportunități de dezvoltare a comunităților locale ce ar trebui să stea în atenția administrațiilor publice locale.


 

Încheierea galei de premiere a făcut o notă aparte. Dragoș Anastasiu a prezentat o inițiativă deosebită, o altă dimensiune dată antreprenoriatului:

„ReThink România este un think tank care a pornit de la următorul feeling; și anume: cum este acum când te uiți cu treizeci de ani în urmă, la o societate liberă – eu am sentimente mixte: pe de o parte s-au făcut multe lucruri în românia și trebuie să spunem lucrul astă și să fim mândri de lucrul astă, pe de altă parte am și un sentiment de frustrare pentru că am fi putut să fim mult mai departe, am fi putut să fim altfel, într-un mediu în care să avem mai multa încredere unii în alții, să ne pese mai mult – cuventul păsare nu prea există în dicționarul românesc, exista nepăsare – și un mediu în care să ne implicăm mai mult.

Și atunci, o serie întreagă de antreprenori ne-am pus împreună și am zis: < păi măi băieți, dacă peste încă treizeci de ani dacă ne vom uita în spate și o să avem același sentiment de frustrare, înseamnă că nu am făcut ceea ce trebuia să facem și pentru asta haideți să facem un think tank >

Noi suntem antreprenori și avem soluții – dacă ne întreabă cineva ce trebuie să facem cu România – știm toți. Și avem senzația asta că trebuie să spunem tuturor ce trebuie să facem. Mai ales celorlalți.

Think tank-ul este altceva, think tank-ul face cercetări. Think tank-ul încearcă să pună pe agenda publică temele: mindset, educația, repopularea – teme care ar trebui să fie motive de gândire. Și să finanțeze cercetare, dezvoltare și studii.”

Pe website-ul oficial găsiți detalii și declarația:

„ReThink România este o iniţiativă a unor antreprenori care cred că, în ultimii 30 de ani, România nu şi-a atins potenţialul şi care s-au hotărât să schimbe acest model, pentru că următorii 30 de ani să fie mai productivi, iar viitorul copiilor noştri mai sănătos.”


Cezar Iulian Armasu
Director Revista Patronatului Roman, Revista de cultura, sah si business Pallas Athena - https://pallasathena.ro/
spot_img
spot_img
spot_img

postări recente:

spot_img
7,582FaniÎmi place
123AbonațiAbonați-vă

Abonează-te la newsletter

spot_img

recomandate:

spot_img

Evenimente:

spot_img