duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleSmarthuts vizează o investiție de 140.000 euro, pentru primii pași pe o...

Smarthuts vizează o investiție de 140.000 euro, pentru primii pași pe o piață globală de 3 miliarde USD

Smarthuts, startup-ul care facilitează digitalizarea companiilor de dimensiuni medii din segmentul serviciilor în teren (Field Service), vizează o rundă de finanțare de 140.000 de euro, prin platforma de crowdinvesting SeedBlink, cu obiectivul de a susține extinderea soluției sale în țările din CEE, pe piețele din Marea Britanie și țările nordice.

Soluția Smarthuts, lansată la începutul anului trecut, se adresează companiilor cu efective între 10 și 250 de angajați, care prestează servicii cu echipe în teren, precum cele de intreținere și reparații, instalări și mentenanță IT, instalații, echipamente, curățenie, întreținere de spații verzi, soluția putând fi adaptată pentru numeroase alte domenii, spre exemplu, servicii medicale mobile sau managementul flotelor.

Smarthuts acoperă un segment de piață pentru care în acest moment nu există soluții de digitalizare eficiente, cele disponibile sunt fie destinate jucătorilor foarte mari, fie celor foarte mici, nu pot fi personalizate și implică niște costuri mari. Piața vizată în România este de peste 6.500 de companii, cu o valoare de aproximativ 20 de milioane de euro, anual, iar la nivel global, valoarea estimată a pieței din domeniu este de peste 3 miliarde USD*.

De la lansare, în 2020, Smarthuts a înregistrat venituri de 293.000 euro și a ajuns, în luna noiembrie 2021, la venituri recurente lunare de peste 15.000 euro. Echipa startup-lui are în prezent 8 persoane.

Prin Smarthuts se integrează tot fluxul de business, de la inițializarea unei sarcini de lucru la procesul verbal de recepție. Soluția permite vizualizarea în timp real a stocurilor, monitorizarea distanțelor parcurse, a disponibilității de intervenție, a timpilor de execuție, includerea de imagini cu lucrările realizate și finalizarea cu procese verbale în format digital, emise automat. “Faptul că totul este gândit mobile first și că informația este grupată modular, pe principiul “you see only what you need to know”, face ca utilizarea soluției să fie ușor acceptată de echipele din teren și este un diferențiator valoros pentru noi”, spune Cristian Dragomir, fondator și CEO Smarthuts.

Arhitectura propusă de Smarthuts combină tehnologia low code cu șabloanele specifice sectorului de activitate, totul fiind orchestrat de inteligență artificială (AI). Ca o mențiune specială, în soluție este inclusă o facilitate smart gateway, inventată și brevetată de echipa Smarthuts, unică în acest moment pe piață.

În cadrul implementărilor de până acum au fost necesare, în medie, doar 15 minute de training ca personalul din teren să poata asimila funcționalitățile și să utilizeze aplicația, iar durata medie de implementare nu a depășit 30 de zile.

“Smarthuts se integrează ușor, este adaptabilă la diferite modele de business, este ușor de utilizat de echipele din teren, oferind în același timp informații și rapoarte complexe, pentru management. După implementarile realizate, clienții noștri au înregistrat creșteri între 5-15% ale vânzărilor, datorită eficientizării rezultatelor prin folosirea soluției”, adaugă Ion Gavrilescu, co-fondator și Managing Director Smarthuts.

Planurile companiei prevăd o creștere a veniturilor recurente anuale la 500.000 euro, până la finalul anului 2022, și o lansare globală a soluției, în luna noiembrie a aceluiași an. Ambițiile echipei mai includ și obținerea recunoașterii, în următorii cinci ani, ca jucător global, vizionar în segmentul soluțiilor software pentru field service.

Pentru actuala rundă de finanțare, deschisă pe platforma SeedBlink, ținta este de 100.000 de euro, restul sumei, până la 140.000 euro fiind preangajată ca rundă follow-on de investitorii actuali.

„Digitalizarea domeniilor de activitate al căror mod de operare a rămas neatins de noile tehnologii poate oferi oportunități semnificative de dezvoltare. Ne bucurăm să putem oferi comunității SeedBlink acces la o companie cu tracțiune dovedită și planuri ambițioase de expansiune internațională pentru următorii ani”, a declarat Laurențiu Ghenciu, Chief Business Officer la SeedBlink.

Smarthuts este o soluție românească de digitalizare pentru companiile din industria de field service (cu activități în teren), concepută pentru companiile de dimensiuni medii, între 10 și 250 de angajați, care permite monitorizarea completă a fluxului de lucru, de la inițializarea unei sarcini la finalizarea ei. Soluția combină low code, cu șabloanele specifice sectorului de activitate „servicii in teren” și este orchestrată de AI. Lansată la începutul anului 2020, de Cristian Dragomir și Ion Gavrilescu, o echipă de fondatori cu o experiență cumulată de peste 20 ani în antreprenoriat și în domeniul field service, Smarthuts poate fi adaptată pentru orice verticală care utilizeaza forță de muncă în teren sau remote, oferind în timp real o viziune asupra tuturor elementelor necesare de la stocuri, disponibilități de personal, timpi de lucru, programări, pînă la recepția lucrărilor și emiterea proceselor verbale

Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este scriitor și jurnalist, având la activ patru volume publicate, fost bursier J.W.Fulbright pe scenaristică de film și televiziune (în cadrul New York Film Academy), fost bursier al Uniunii Scriitorilor din România, fost rezident al Festivalului de Literatură și Traducere Iași (FILIT), finalist al concursului de scenarii de lung-metraj HBO-TIFF (2005). În presă, comentează frecvent pe teme sociale, economice și politice pe blogurile Adevărul, fiind de asemenea fost colaborator al publicațiilor România Liberă și Academia Cațavencu, dar și realizator TV în cadrul unor trusturi precum PRO TV, Digi 24 și Prima TV.

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL (CURS AUTORIZAT DE CATRE MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI MINISTERUL EDUCAŢIEI, COD COR 242231) Curs Organizat de Institutul...

Partea bună și cea rea a volatilității pentru investitori

După un adevărat rollercoaster pe piața bursieră, indicele de volatilitate VIX, cunoscut și ca indicele fricii, a înregistrat luni, săptămâna trecută, a doua cea...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,884FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro