duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticolePoate o vară excepțională să salveze cele mai mari mărci de îmbrăcăminte...

Poate o vară excepțională să salveze cele mai mari mărci de îmbrăcăminte sportivă din lume? Firmele de top generează o cincime din randamentele S&P începând cu 2019

  • Coșul de acțiuni din domeniul îmbrăcămintei sportive, inclusiv Nike, Adidas și Puma, a avut un randament de doar 18% în cinci ani
  • Cu toate acestea, în verile sportive aglomerate din trecut, valoarea lor a urcat cu până la 12%
  • În timp ce unele branduri de top au întâmpinat greutăți, altele au înregistrat o creștere fenomenală, de la Asics la grupul de golf Acushnet

Cu doar o săptămână înainte de începerea unei perioade de vară plină de evenimente sportive, o analiză a platformei de tranzacționare și investiții eToro sugerează că cele mai mari branduri de îmbrăcăminte sportivă din lume ar putea avea parte de o creștere a prețului acțiunilor, atât de necesară.

eToro a creat un coș ponderat în funcție de capitalizarea de piață, grupând 10 dintre cele mai mari mărci de îmbrăcăminte sportivă din lume și a constatat că, în verile la fel de aglomerate din 2016 și 2021, valoarea acestor companii a crescut cu 11-12% din iunie până în august, depășind semnificativ indicii bursieri principali.

Aceste veri au fost marcate de o multitudine de evenimente sportive majore în cadrul cărora cele mai mari branduri sportive din lume au obținut o expunere uriașă, de la Campionatul European și turneele de fotbal Copa America, la Jocurile Olimpice, Turul Franței, competițiile majore de golf și turneele de la Wimbledon.

Conform analizei eToro, orice repetare a creșterii prețurilor acțiunilor din anii precedenți ar fi mai mult decât binevenită pentru aceste mărci, având în vedere că, în ultimii cinci ani, acestea au adus acționarilor un randament colectiv de doar 18% – o cincime din cele 88% generate de S&P 500 în aceeași perioadă. Coșul de acțiuni ale companiilor de îmbrăcăminte sportivă a avut performanțe deosebit de slabe în ultima vreme, scăzând cu 8% până acum în acest an, față de creșterile de 10% ale S&P 500 și de 7% ale FTSE 100.

Comentând rezultatele, analistul eToro Sam North a declarat: „În următoarele câteva luni, cele mai mari branduri de îmbrăcăminte sportivă din lume vor avea o expunere maximă, miliarde de telespectatori urmărind Euro, Jocurile Olimpice și alte evenimente sportive de mare succes care vor avea loc în timpul verii. Speranța acestor companii este că averea considerabilă pe care o cheltuiesc pentru sponsorizare va putea stimula vânzările și prețul acțiunilor, iar fanii sportului, inspirați de ceea ce au văzut pe ecrane, vor merge să își cumpere noi adidași, tricouri și echipamente sportive. 

Orice stimulent generat de Jocurile Olimpice și de Euro va fi bine primit, având în vedere performanța destul de stagnantă pe care unele dintre aceste companii au înregistrat-o în ultimii cinci ani. După ce s-au bucurat de un „boom” în pandemie, deoarece consumatorii au avut bani în plus în buzunare și mai puține lucruri pe care să-i cheltuiască, câteva dintre cele mai mari nume din domeniu au suferit o perioadă de „mahmureală” post-pandemică, constrângerile legate de costul vieții jucând și ele un rol.”

În timp ce coșul de acțiuni poate că, în mod colectiv, a avut performanțe slabe în ultimii ani, randamentele în interiorul acestui grup de companii au variat, cu câștigători și perdanți importanți.

Gigantul german Adidas și-a văzut valoarea acțiunilor scăzând cu 11% în ultimii cinci ani, deși acest lucru este nesemnificativ în comparație cu Under Armour, cu sediul în Baltimore, care a pierdut peste 70% din valoarea sa de piață în aceeași perioadă. Cu toate acestea, în segmentul de lux și specializat al pieței, mărcile s-au descurcat mult mai bine, spre exemplu marca de sport Lululemon înregistrând o creștere semnificativă a prețului acțiunilor (85%) în cinci ani, în timp ce marca de echipament de alergare Asics a crescut cu 620%.

Sam North continuă: „În timp ce următoarele câteva luni reprezintă un moment crucial pentru aceste mărci, există, de asemenea, semne structurale care arată că acestea ar putea fi bine poziționate pentru a se redresa. Inflația continuă să scadă, ceea ce oferă consumatorilor o mai mare putere de cumpărare, în timp ce acțiunile se tranzacționează la un raport de evaluare aproape de limita inferioară de 24 x P/E, ceea ce le face efectiv ieftine.

„De asemenea, este important să recunoaștem cât de strălucit s-au descurcat unele dintre companiile din coșul nostru, conglomeratul dedicat golfului Acushnet și compania japoneză Asics răsplătindu-și acționarii cu randamente de trei cifre.”

Tabel care prezintă coșul de acțiuni de îmbrăcăminte sportivă în raport cu indicii principali
Coș/indici Randamente 1.01.24 Randamente la 1 an Randamente la 3 ani Randamente la 5 ani
Mărci de îmbrăcăminte sport -8% -5% 73% 18%
FTSE 100 9% 9% 12% 15%
S&P 500 10% 24% 25% 88%
NASDAQ 11% 33% 125% 113%

**Date din mai 2024. Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

Tabel care arată performanța mărcilor incluse în coșul global de îmbrăcăminte sport
Brand Randamente in 2024  Randamente la 1 an Randamente la 3 ani Randamente la 5 ani
Nike -14% -12% -32% 18%
Adidas 24% 48% -23% -11%
Puma -7% 2% -50% -11%
Fila 1% 5% -29% -50%
Asics 99% 132% 235% 620%
Lululemon -41% -10% -6% 85%
Under Armour -21% -5% -69% -70%
Anta Sports 10% 3% -47% 78%
Acushnet (Titleist, FootJoy) 2% 43% 22% 169%
Amer Sports* (Wilson, Salomon) n/a n/a n/a n/a

* Amer Sports IPO pe 1 februarie 2024

**Date din mai 2024. Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

***

Despre date

Coșul eToro pentru îmbrăcăminte sportivă este un coș de 10 acțiuni ponderat în funcție de capitalizarea de piață, construit prin includerea a 10 dintre cele mai mari companii globale de îmbrăcăminte sportivă. Sursa datelor: Refinitiv. Date din mai 2024.

Despre eToro
 eToro este o platformă de tranzacționare și investiții care vă permite să investiți, să partajați și să învățați. Am fost fondată în 2007 cu viziunea unei lumi în care toți pot tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. În prezent, avem peste 35 de milioane de utilizatori înregistrați din peste 100 de țări. Credem că există putere în cunoștințele împărtășite și că putem avea mai mult succes dacă investim împreună. Așa că am creat o comunitate de investiții colaborativă concepută pentru a vă oferi instrumentele de care aveți nevoie pentru a vă spori cunoștințele și averea. Pe eToro, puteți deține o gamă de active tradiționale și inovatoare și puteți alege cum să investiți: tranzacționați direct, investiți într-un portofoliu sau copiați alți investitori. Puteți vizita centrul nostru media aici pentru cele mai recente știri.

 Disclaimer/ avertizare privind declinarea răspunderii legale:

eToro este o platformă de investiții în mai multe active. Valoarea investițiilor dumneavoastră poate crește sau scădea. Capitalul dvs. este în pericol.

CFD-urile sunt instrumente complexe și prezintă un risc ridicat de pierdere rapidă a banilor din cauza efectului de levier. 51% dintre conturile investitorilor individuali pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să vă gândiți dacă înțelegeți cum funcționează CFD-urile și dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.

eToro este autorizată și reglementată de Autoritatea de Conduită Financiară din Marea Britanie, în Cipru de Comisia pentru valori mobiliare și schimb valutar din Cipru, de Comisia australiană pentru valori mobiliare și investiții din Australia și licențiată de Autoritatea pentru servicii financiare din Seychelles.

Această comunicare are doar un scop informativ și educativ și nu trebuie să fie considerată ca fiind un sfat de investiții, o recomandare personală, o ofertă sau o solicitare de a cumpăra sau de a vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost elaborat fără a ține cont de obiectivele de investiții sau de situația financiară a unui anumit destinatar și nu a fost elaborat în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetării independente. Orice referire la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții ambalat nu reprezintă și nu trebuie să fie considerată un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. eToro nu face nicio declarație și nu își asumă nicio răspundere cu privire la acuratețea sau caracterul complet al conținutului acestei publicații.

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL (CURS AUTORIZAT DE CATRE MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI MINISTERUL EDUCAŢIEI, COD COR 242231) Curs Organizat de Institutul...

Partea bună și cea rea a volatilității pentru investitori

După un adevărat rollercoaster pe piața bursieră, indicele de volatilitate VIX, cunoscut și ca indicele fricii, a înregistrat luni, săptămâna trecută, a doua cea...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,884FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro