joi, noiembrie 21, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleMarketing și comunitățile de afaceri

Marketing și comunitățile de afaceri

Marketingul în contextul comunităților de afaceri este o practică importantă pentru multe companii.

Integrarea eficientă a practicilor de marketing în cadrul comunităților de afaceri poate aduce numeroase beneficii, cum ar fi:
– creșterea vizibilității și a notorietății unui brand;
– atragerea de noi clienți și parteneriate bazate pe încredere;
– crearea unui mediu propice pentru inovație și colaborare;
– oportunitatea de a participa la schimburi de experiențe și de a culege feedback la propriile idei și planuri de dezvoltare;
– contact cu ideile și tendințele din domeniul afacerilor ș.a.m.d.

Este foarte bine dacă și tu participi la evenimente, te înscrii în asociații profesionale sau organizații patronale, participi la business networking.
Și mai bine dacă consumi aceste resurse importante de timp și bani într-o strategie integrată cu obiectivele tale de marketing.

Ce fac companiile pentru a valorifica potențialul comunităților de afaceri?
– participă la evenimente de afaceri, organizează eveneminte de afaceri ori susțin ca partener organizarea unor astfel de evenimente;
– participă la activități de business networking în cadrul unor cluburi de afaceri sau camere de comerț, asociații profesionale ori organizații patronale;
– utilizează rețelele sociale pentru a genera încredere și urmăritori, generând și oferind conținut de valoare, resurse și facilitați comerciale;
– participa la târguri și expoziții;
– dezvoltă parteneriate cu alte afaceri pentru a genera beneficii reciproce, inclusiv schimb de clienți, recomandări și resurse comune pentru a stimula creșterea ambelor părți, activități de co-marketing, organizarea de evenimente comune sau dezvoltarea de produse și servicii integrate;
și lista poate continua …

Valoarea marketingului în contextul comunităților de afaceri este cel mai bine relevată de faptul că unele companii dezvoltă strategii elaborate nu numai pentru a integra aceste activități în planul general de marketing, dar și pentru a genera comunități de afaceri în jurul unui brand asociat business-ului.

Și am să dau exemplul BT Stup și Startarium.

O descriere sumară a celor două platforme, de natură să creioneze o idee despre cum poate fi dezvoltat marketingul în contextul creării unor comunități de afaceri – platforme integratoare pentru dezvoltarea afacerilor cu scopul implicit de a da valoare adăugată comunității și valoare de brand pentru produsele proprii puse pe piață.

foto: https://stup.bancatransilvania.ro/

BT Stup este o comunitate cu peste 24.000 de membri, “un loc pentru toți antreprenorii”, un one-stop-shop pentru antreprenori, un loc pentru business networking, o platformă online în care găsești:
– Serie de evenimente tematice, workshop-uri și networking pe teme cum ar fi: vânzări, identitate de brand, sustenabilitate, management, segmentarea audienței, inteligența emoțională, contabilitate, brand și comunicare, storytelling, fonduri europene samd
– Articole, interviuri despre poveștile antreprenorilor din comunitate
– Materiale video: podcast-uri, prezentări de business – povești scurte despre afaceri, testimoniale samd
– Parteneriate cu furnizori de servicii pentru afaceri, cum ar fi: soluții de facturare, semnătură electronică, înființare firma, magazin online, contabilitate, recrutare personal, fotografie de produs, găzduire web, abonamente medicale, asistență legală, date despre companii, cashflow digital, CRM, consultanță francize, platforma de marketplace, telefonie mobilă samd
– servicii bancare și soluții de finanțare

foto: https://startarium.ro/

Startarium, „Intră și tu în Orașul Antreprenorilor”, este o platformă online cu peste 52.000 membri și 200+ asociați, care se definește:

„Cea mai complexă platformă pentru antreprenori la început de drum
Lansat în 2016 sub umbrela metaforei “Orașul Antreprenorilor”, Startarium adună în același loc tot ce ai nevoie ca să lansezi, să crești și să susții o afacere de succes.
O inițiativă Impact Hub și ING, Startarium este construit pe 4 piloni, meniți să ofere sprijin pe cele 4 verticalele ale creșterii antreprenoriale – know how, instrumente, o rețea de oameni și organizații la care poți apela și oportunități active de finanțare și dezvoltare.”

Ce găsim în Startarium?
– Articole: Știri din ecosistem: articole tematice: e-factura, fiscalitate, Statistici și analize locale (fonduri nerambursabile 2024, antreprenoriat social, eco-inovare), Interviuri și opinii, Oportunități
– resurse de învățare: Business Edu (serie de articole tematice), Local Edu (exemple: evenimente, articole, chestionare – studii, lista evenimente terți, programe antreprenori – lista incubatoare și acceleratoare de afaceri), Statup Edu (cursuri), Cursuri Ghidate
– găsește aliați: mentori, consultanță (Q&A, lista consultanți), progame (lista – comună cu alte resurse pe platformă), evenimente, organizații, lista investitori – fonduri de investiții, private equity;
– Startarium PitchDay – “În fiecare toamnă, cele mai promițătoare startup-uri și întregul ecosistem antreprenorial local se reunesc pentru o experiență intensă: oportunități de învățare, finanțare și conectare pentru antreprenori, construite în jurul celei mai mari competiții pentru startup-uri din România”

Cezar Iulian Armasu
Director Revista Patronatului Roman, Director general C.P.ESG.R.

„Taste of Summer” Networking Event – 14 iunie 2024

Suntem încântați să vă invităm la evenimentul „Taste of Summer Networking Event”, organizat de Business Voice. Data evenimentului: 14 iunie Ora: 17:300 -21:00 Locație: SII România –  str. Nutu Ion,...

Business networking

Cluburile de business netwoking, cluburile de afaceri, sunt un instrument util pentru dezvoltarea afacerilor, pentru creșterea vânzărilor, dar și pentru indentificarea resurselor pentru depășirea...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,885FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro