“Managementul calității”, prima temă abordată în noua serie de emisiuni – videopodcasturi difuzate online atât pe pagina social media cât și pe canalul de youtube asociate revistei noastre.
Invitată pentru a prezenta acest concept: Adina Tarry, mentor, consultant internațional de business, coach și psiholog de afaceri; autor și lector; Director Non Executiv European Mentoring and Coaching Council România.
Ce este de fapt managementul calității?
“Managementul calității este o funcție esențială din orice afacere oricât de mică sau oricât de mare ar fi, care, din păcate, este o funcție care nu este bine înțeleasă. Înțelegerea imediată este că noi controlăm calitatea unui produs sau a unui serviciu și, într-adevăr, putem să facem și asta, dar acest lucru se face la sfârșitul procesului de afaceri, atunci când produsul sau serviciul a fost deja creat și pus pe piață. În realitate, managementul calității este ceva complet deosebit.
În mod paradoxal, managementul calității este defapt foarte mult alăturat de concept psihologice, și anume înseamnă a gira și a livra anumite lucruri în legătură cu niște așteptări.” arată Adina Tarry.
Adina a subliniat că “este interesant că, încă de la început, conceptul de calitate care a fost creat în anii ’50 – ’60 de Edwards Deming – considerat părintele sistemului de management al calității, a fost facut sub egida unui manifest pe care el l-a lansat cu 15 puncte. Spre deosebire de cee ace ne-am putea aștepta noi, 13 dintre cele 15 puncte sunt în legătură numai cu aspecte de relații interne dintre management și angajați, de inovație, de lucrul în echipă, de cultură organizațională, de valori și credințe, sunt despre oameni și nu au nici o legătură cu obiectul.”
În videopodcast s-au abordat idei legate de avantajele implementării unui sistem de management al calității, dar și despre percepțiile din unele companii referitoare la presupuse dezavantaje legate de birocratizarea proceselor.
“Percepția este că managementul calității este o birocrație costisitoare. În realitate, implementarea unor principii simple și coerente se face, din păcate, de obicei printr-o înțelegere greșită a cerințelor. Așadar, să nu respingem un sistem bun din cauza unei implementări mai puțin bune!” arată Adina.
Managementul calității, prezentat prin prisma unei experiențe de afaceri deosebite acumulate de Adina Tarry – autor internațional de carte, în companii relevante la nivel global, dar și în întreprinderi antreprenoriale, este un instrument ușor de înțeles ce are potențialul de a contribui relevant la dezvoltarea afacerilor IMM.