București, 21 februarie 2022. Mâine, 22 februarie 2022, de la ora 10:30, are loc prima ediție a evenimentului “ROMANIAN SUSTAINABILITY FORUM” cu tema: Raportarea de Sustenabilitate – Oportunitate sau amenințare pentru companiile din România.
În deschidere va vorbi Saskia SLOMP, CEO EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group) – organismul mandatat de Consiliul European pentru realizarea Standardului European privind Raportarea de Sustenabilitate.
Raportarea de sustenabilitate sau raportarea non-financiară are un rol esențial în direcționarea fluxurilor de capital către nevoile companiilor de dezvoltare, dar și de supraviețuire în contextul apariției unor evenimente neprevăzute care pot fi generate de cele două provocări principale actuale ale omenirii – schimbările climatice și Pandemia de COVID-19.
Comisia Europeană a publicat deja o primă versiune a Directivei CSRD – Corporate Sustainable Reporting Directive prin care propune revizuirea Directivei 95/2014 privind raportarea non-financiară.
În comparație cu cerințele de raportare a sustenabilității introduse inițial prin Directiva 95/2014, principalele noutăți ale acestei propuneri sunt:
- extinderea domeniului de aplicare a cerințelor de raportare la companii suplimentare, inclusiv la toate companiile mari și IMM-urile cotate la bursă (cu excepția micro-companiilor cotate la bursă);
- auditarea informațiilor privind sustenabilitatea;
- specificarea mai detaliată a informațiilor pe care companiile ar trebui să le raporteze și raportarea acestora în conformitate cu un standard european de sustenabilitate;
- includerea informațiilor în rapoartele de management ale companiilor și raportarea acestora într-un format digital.
- includerea unor sancțiuni aplicabile la nivelul fiecărui Stat Membru pentru încălcarea dispozițiilor naționale adoptate în conformitate cu prezenta directivă. Sancțiunile prevăzute trebuie să fie eficiente, proporționale și descurajante.
Comisia Europeană a mandatat EFRAG – European Financial Reporting Advisory Group, un organism European important, să desfășoare o serie de activități preliminare care să permită dezvoltarea rapidă, adoptarea și punerea în aplicare a unui standard european privind raportarea nefinanciară.
“În data de 21.04.2021, Comisia Europeană a publicat o propunere pentru o Directivă privind Raportarea Corporativă de Sustenabilitate, care actuala raportare nefinanciara reglementată de Directivă (95/2014). Conform documentelor publicate de Comisia Europeană legate de această nouă directivă, se estimează că aproximativ 49.000 de companii vor trebui să raporteze informații de sustenabilitate după intrarea în vigoare a acesteia, comparativ cu 11.600 de companii care sunt obligate în prezent. Acest lucru se datorează extinderii domeniului de aplicare, care va viza toate companiile mari și toate companiile listate pe piețele reglementate din UE (cu excepția microîntreprinderilor cotate). Suplimentar, propunerea de Directiva prevede utilizarea unor standarde europene de raportare a sustenabilitatii, auditarea informațiilor raportate, dar și stabilirea unor sancțiuni în cazul nerespectării prevederilor stabilite. Este important să înțelegem care va fi impactul acestei noi Directive asupra companiilor din România și cât sunt acestea de pregătite în momentul în care se vor aplica aceste noi obligații”, a declarat Mihaela CROITORU, Sustainability Consultant & Managing Partner, INNOVA Project Consulting.
În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:
- Cum va arăta noul Standard European privind raportarea de sustenabilitate;
- Cum vor fi influențate companiile din România;
- Extinderea domeniului de aplicare a cerințelor de raportare la companii suplimentare;
- Includerea informațiilor în rapoartele de management ale companiilor și raportarea acestora într-un format digital;
- Auditarea informațiilor privind sustenabilitatea;
- Sancțiuni aplicabile;
- Finanțarea durabilă și taxonomia europeană.
Speakerii evenimentului sunt: SPECIAL GUEST KEYNOTE PRESENTATION – Saskia SLOMP, CEO EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group), Alin CHITU – Secretar de Stat la Ministerul Finanțelor, Anca DRAGU – Senator, Paul BARANGĂ – Expert piața de capital la Autoritatea de Supraveghere Financiară, Gaetano CASALE – Sustainability Consultant & Managing Partner la INNOVA Project Consulting, Radu HANGA – Președintele Bursei de Valori București, Ana Maria IMBREA – Director, Relații cu Investitorii și Relații Corporative, ALRO, Iuliana TIBA – Director Mediu, Social și Finanțări cu Impact Pozitiv la BRD – Groupe Société Générale, Iuliana PĂNESCU – Head of Treasury la Premier Energy, Valentina DINU – Șef Departament Comunicare Externă și Relatii Publice la Nuclearelectrica, Adrian CODIRLAȘU – Vicepreședintele Asociației CFA Romania.
Evenimentul va fi moderat de Mihaela CROITORU, Sustainability Consultant & Managing Partner la INNOVA Project Consulting și Adina ARDELEANU, Membru Fondator și Redactor Șef Adjunct Financial Intelligence.
Participanții vor putea transmite întrebări speakerilor în timpul evenimentului, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.
Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!
Partener Principal al evenimentului: INNOVA Project Consulting
Parteneri: ALRO, Bursa de Valori Bucuresti, Premier Energy, Transgaz, BRD – Groupe Société Générale, Romgaz, Nuclearelectrica, Comvex, Biroul de Traduceri Champollion, Aronson Villa.
Parteneri instituționali: ARIR, ICSS – Integrated Corporate Strategic Services, Consiliul Național al IMM-urilor din România (CNIMMR), British Romanian Chamber of Commerce (BRCC).
Parteneri media: Agerpres, Romania Durabila, Redactie Economistul, Club Economic, The Diplomat Bucharest, Revista Cariere, Finzoom, Revista NewMoney, Revista Patronatului, BiziLive TV.
Producție video: Boof Media.
Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.
***
DESPRE FINANCIAL INTELLIGENCE
Lansată în septembrie 2018, platforma de știri economice și analize financiare Financialintelligence.ro s-a remarcat de la bun început în peisajul media economic, dar și pe piața evenimentelor de business, în sectoare de interes strategic, precum energia, piața de capital, banking sau cybersecurity.
Într-o perioadă în care presa de calitate a devenit o raritate, o echipă de profesioniști în jurnalism și comunicare, cu experiență de peste 20 de ani în presa economică și organizare de evenimente de business, au pus bazele unui proiect curajos – un adevărat sprijin pentru oamenii de business și un important reper pentru dezvoltarea afacerilor.
În 3 ani de la înființare, Financialintelligence.ro a cunoscut o creștere spectaculoasă și a înregistrat un trafic de aproximativ 10 milioane de afișări și 4,1 milioane de utilizatori unici.
Ne adresăm oamenilor de business – decidenți, cu studii superioare, statut social ridicat, venituri peste medie, atât bărbați, cât și femei: top și middle manageri din domenii de activitate diverse, oficiali ai autorităților de stat, politicieni, ambasadori, antreprenori, studenți și tineri care vor să intre în mediul de business.
51,7% din publicul Financial Intelligence este format din femei, iar 48,3% sunt bărbați. 26,7% dintre cititori au între 25 și 34 de ani, 25,96% au vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, iar încă 18% dintre aceștia sunt persoane cu vârste cuprinse între 45-54 de ani.
Avem independență față de orice partid politic, instituții de stat sau alte grupuri de interese, politice sau comerciale, interne sau externe, servicii secrete și milităm pentru progres, libertate, drepturile omului și prosperitate.