vineri, aprilie 26, 2024
AcasăREVISTA ONLINEComunicate de presaDrumul hârtiei – din păduri responsabil gestionate, până pe rafturile magazinelor

Drumul hârtiei – din păduri responsabil gestionate, până pe rafturile magazinelor

Când aleg un produs din hârtie de pe rafturile supermarketurilor, mulți clienți nu bănuiesc ce drum lung au avut de străbătut unele produse, prin ce etape succesive au trecut – de la stadiul de arbore, la celuloză, care se transformă apoi în produse de calitate premium pentru folosința oamenilor. Pe 21 Martie, potrivit unei rezoluții adoptate de ONU este sărbătorită Ziua Internațională a Pădurilor. Cu această ocazie, Pehart, cel mai mare producător și procesator de produse din hârtie pentru uz casnic din România și unul din cei mai mari producători de hârtie tissue din sud-estul Europei, ne îndeamnă să reflectăm la rolul pădurilor în viața oamenilor. Totodată, atrage atenția asupra necesității protejării naturii, o responsabilitate a fiecărui cetățean și, cu atât mai mult, a companiilor (din industria hârtiei și nu numai).

O pădure este pentru comunitate exact ca un frate mai mare”, spune Daniel Rusan, Procurement Manager al Pehart Grup. „Pădurile oferă societății tot sprijinul de care are nevoie să se dezvolte frumos. Ar trebui să le întoarcem această favoare, având grijă de ele”, mai spune managerul de achiziții al Pehart. Compania își selectează cu atenție furnizorii și utilizează în producție doar celuloză certificată, din păduri special crescute în acest scop. Mare parte a materiei prime vine de departe, din Suedia, pentru că în România producția de celuloză este aproape inexistentă. Cea mai veche fabrică de hârtie din România, cu tradiție de aproape două secole, Pehart se concentrează pe sustenabilitate în tot lanțul de producție – de la materia primă provenită din surse atent verificate, la procesul de producție în care sunt folosite tehnologii performante, alternative mai sustenabile și economice ale practicilor convenționale.

Celuloză certificată sau hârtie reciclată?

            Dacă fanii Pufina, cel mai popular brand al Pehart, ar dori să afle care este drumul pe care l-au parcurs articolele din această gamă, din stadiul de celuloză, până la cel de produs finit, ar descoperi că povestea lor începe în pădurile din sudul Suediei. Pehart își selectează cu rigurozitate furnizorii, iar Södra, cel mai mare grup de proprietari din industria forestieră suedeză, este principalul furnizor de celuloză certificată al companiei românești. „Întreaga suprafață a pădurii se află sub certificare FSC. Aceasta înseamnă că e bine gospodărită și că există un sistem eficient de combatere a tăierilor ilegale. Respectarea cerințelor sistemului de certificare FSC contribuie efectiv la conservarea valorilor sociale, culturale și de mediu pe care le reprezintă pădurea”, explică reprezentantul Pehart. Pădurile sunt controlate printr-un sistem informatic complex care oferă date despre floră, faună, lucrările care trebuie efectuate și zonele aferente. Sunt create adevărate ecosisteme, în care tăierile sunt strict controlate. Mai mult, proprietarii au obligația să lase 10% din suprafața pădurii virgină, iar în spațiile protejate nu au voie să intre nici chiar proprietarii.

În contextul preocupării generale pentru sustenabilitate, se ridică întrebarea care e varianta cea mai prietenoasă cu mediul, celuloza certificată sau hârtia reciclată? „Avantajul pe care-l are celuloza este că nu te întinzi mai mult decât îți este plapuma. Dacă este fabricată din lemn dintr-o pădure gestionată sustenabil, celuloza este o materie primă care nu consumă mai multe resurse față de cele care se regenerează în mod natural. Nu consumi mai mult decât îți poate oferi planeta”, explică Daniel Rusan. Cât privește hârtia reciclată, pentru ca aceasta să ajungă la calitate superioară este necesară utilizarea intensă de produse chimice pentru descernalizare. „Nu există procese mecanice care să poată îndepărta cerneala de tipar existentă pe deșeurile de hârtie sau diferitele substanțe chimice sau organice care se regăsesc pe acele deșeuri”, mai spune Daniel Rusan.

Sustenabilitate în industria hârtiei – modelul Pehart

            Când celuloza ajunge în fabricile Pehart, intră pe liniile de producție pentru a fi transformată în produse pentru uz casnic sau industrial, din România și alte 18 țări din centrul, estul și sudul Europei. Cea mai veche fabrică de hârtie din România, a cărei piatră de temelie a fost pusă în 1837, este totodată și cea mai modernă. Pehart a realizat anul trecut investiții de peste 10 milioane de euro în tehnologii inovatoare, ecologice și care optimizează eficiența operațională. Spre exemplu, în fabricarea produselor Pufina Natura, care sunt 100% celuloză certificată, nu sunt folosiți adezivi, ci apă, iar ambalajele sunt din folie reciclabilă, biodegradabilă. „Sustenabilitatea este unul dintre principiile care stau la baza activității noastre și pe care-l declinăm la nivelul fiecărui departament”, spune Raluca Păun, consultant de marketing al Pehart Grup. „Procurăm celuloză din surse sigure, o prelucrăm pe linii de producție cu tehnologii de top din industrie, care reduc la minimum poluarea și optimizăm consumul de ambalaje. Pentru gama Pufina Natura spre exemplu, acestea sunt 100% reciclabile și biodegradabile. În același timp, dezvoltăm programe de implicare în comunitate, o direcție cu tradiție îndelungată la Pehart. Sprijinim comunitățile locale prin oferirea de produse pentru spitale și școli, prin susținerea echipelor sportive, cât și prin campanii de împădurire”, mai spune Raluca Păun. Din fabricile Pehart, produsele finite ajung în supermarketuri cu trenul, o opțiune pe care compania românească o consideră mult mai puțin poluantă.

Astfel, drumul hârtiei păstrează de la un capăt la celălalt practicile sustenabile în cazul Pehart, iar tendința va continua anul acesta. „În 2023 vom investi aproximativ 8 milioane de euro în proiecte pentru reducerea consumurilor, implicit a amprentei de carbon”, spune Daniel Rusan, manager de Achiziții al Pehart Grup.

Despre Pehart Grup – Cu o tradiție de 186 de ani, Pehart Grup este unul dintre cei mai mari producători de hârtie din Europa de Sud-Est. Compania care a pornit ca o afacere antreprenorială este prezentă cu produsele sale de uz casnic și uz industrial în 18 țări din centrul, estul și sudul Europei (Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia, Herțegovina, Muntenegru, Bulgaria, Macedonia, Ucraina, Grecia, Cipru, Israel, Rep. Moldova, Germania).

Pufina, unul dintre cele mai populare branduri de hârtie tissue, Alint și Altessa fac parte din portofoliul Pehart. De asemenea, compania produce jumbo rolls, role uriașe de hârtie, folosite în procesul de converting în produse de hârtie pentru uz casnic și uz industrial.

Pehart Grup se definește prin evoluție continuă, eficientizare, respect față de resursele planetei și față de oamenii care îi construiesc povestea în fiecare zi. Își optimizează în permanență produsele și serviciile, prin crearea unui mediu sustenabil și echitabil pentru un viitor regenerabil. Respectul față de cele mai noi reglementări de mediu concretizat prin trasabilitatea resurselor, eficiența producției și a utilizării materialelor și mediul de lucru sigur, plăcut pentru echipă și parteneri sunt valori ale Pehart Grup, la fel ca și încurajarea inițiativei și spiritului antreprenorial în interiorul companiei.

Abris Capital Partners este un fond independent de top de private equity, care se concentrează pe oportunități mid-market în țările din Europa Centrală. Fondat în 2007, Abris are ca strategie parteneriatul cu cele mai dinamice și de succes companii din Europa Centrală, care pot beneficia de un influx de capital și/sau expertiză managerială atât la nivel strategic, cât și operațional. Cu un capital de investiții de aproximativ 1.3 miliarde de euro, Abris a obținut suport financiar de la multe instituții de investiții de top la nivel global, inclusiv fonduri de pensii publice și corporative, instituții financiare, companii de asigurări și fonduri de tip endowment de la universități din SUA. Abris are un orizont de investiție pe termen lung și urmărește de obicei tranzacțiile în care poate obține un pachet majoritar sau total în investiție. Marja de investiție Abris pentru o tranzacție se situează între 30 și 75 milioane euro, cu posibilitatea unor sume mai mari, în funcție de caz. Abris operează în echipe regionale în Varșovia și București.


ROMGAZ, cel mai mare producător și furnizor de gaze naturale din...

București, 23 aprilie 2024 – ARIR (Asociația Română pentru Relația cu Investitorii), promotorul conceptului de Investor Relations (IR), anunță că ROMGAZ (simbol BVB: SNG),...

Start BVB Arena 2024. Bursa de Valori Bucuresti lanseaza astazi noua...

Bursa de Valori Bucuresti lanseaza astazi o noua editie a programului dedicat promovarii companiilor antreprenoriale romanesti care, incepand din acest an, se va...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro