Mixul de marketing
“Mix-ul de marketing este alcătuit din 4 elemente și anume: Produs, Preț, Promovare, Plasament (product, price, promotion, place) de aici și denumirea de 4P . Componentele sale au fost dezbătute de numeroși autori și specialiști în economie, fiecare identificând și alte elemente ce s-ar potrivi pe lângă cele enumerate mai sus: oameni (people), procese, personal, proceduri, personalizare, publicare și multe altele.” – așa începe Andreia Grigore articolul cu care a debutat în revistă noastră.
Despre mixul de marketing am să spun că eu îl folosesc cu succes de foarte mulți ani. Pentru mine, mixul de marketing este atât un instrument de analiză cât mai ales un istrument pentru formarea deciziilor corecte în activitatea de marketing, un instrument de planificare.
Este important să înțelegi legăturile și determinările dintre cele 4 elemente.
Produsul.
Recomand analiza pe 4 nivele:
-Esența produsului;
-Produsul că atare;
-Produsul completat;
-Ofertă unică de vânzare;
Apreciez că identificarea corectă a nevoii pe care dorești să o satisfaci prin oferta ta de produse sau servicii (esența produsului), a intensității acestei nevoi, a mijloacelor prin care piața își satisface aceste nevoi este una dintre cheile succesului ce îți deschid drumul cel mai scurt către piață.
Prețul
Politicile de preț – trebuie să țină cont în special de poziționarea în lanțul de distribuție și de strategiile de promovare. Te adresezi în principal unor clienți finali sau vânzarea se realizează preponderent prin distribuitori / revânzatori?
Marketing
În mod uzual, marketingul reprezintă “stiinta și artă de a convinge clienții să cumpere”-de aici și orientarea funcției de marketing din companii spre “a convinge clienții să cumpere”-spre activitatea de promovare.
Prima definiție oficială atribuită marketingului a apărut în 1935 și a fost adoptată de Național Association of Marketing Teachers, predecesoare a American Marketing Association.
Definiția revizuită în 2004 descrie marketingul că “o funcție organizaționala și un set de procese menite a crea, comunica și pune la dispoziția clienților a valorii și menținerii relațiilor cu clienții spre beneficiul companiei și al proprietarilor acesteia”.
Philip Kotler e de părere că “marketingul este acea funcțiune a firmei care identifică nevoi și dorințe incă nesatisfăcute, le definește ca atare și le măsoară intensitatea și potențialul de profitabilitate, stabilește care sunt piețele-tintă pe care le poate servi cel mai bine organizația, decide asupra produselor, serviciilor și programelor adecvate pentru servirea piețelor astfel selectate și le cere tuturor celor din organizație să se gandească la client și să-l servească.”