OBIECTIV
Seminarul aduce în premieră asimilarea de cunoștințe aplicate, în vederea exemplificării metodelor de falsificare a buletinelor de identitate, paşapoarte, bancnote, semnături și diplome de studii.
Necesitatea majoră a cursului va permite răspunsul la următoarele întrebări:
- Pot identifica un act de identificare/paşaport/permis auto falsificat?
- Reuşesc să identific o bancnotă falsă înainte să livrez un produs?
- Pot determina autenticitatea/veridicitatea unei semnături?
- Angajez în cadrul firmei candidați care pretind finalizarea unor studii fără ca acestea să fie reale?
GRUPUL ŢINTĂ
Cursul este recomandat, în special, angajaţilor din reţeaua instituţiilor financiare, care interacţionează în mod direct sau indirect cu clienţii, cât şi persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în departamentele antifraudă, control intern, audit intern, AML, conformitate, securitate bancară, analiză credite PF/PJ, resurse umane, risc, front-office.
Seminarul este de mare utilitate sectorului public, atunci când activitatea întrepinsă se desfăşoară ca urmare a unor interacţiuni directe sau indirecte cu clienţii.
CONŢINUT
- Cadrul legislativ existent;
- Studiu de caz aplicat în aria furtului de identitate;
- Prezentarea celor mai noi elemente de identificare a actelor falsificate (CI și Pasaport);
- Statistici și exemple de cazuri identificate de Organele de Urmărire Penală în privința falsului de bancnotă;
- Metode practice de identificare a bancnotelor false;
- Autenticitatea unei semnături – Expertiza Grafoscopică;
- Background check – utlilitate și aplicabilitate;
- Studiu de caz în privința actelor de studii falsificate;
- Identificarea actelor de studii falsificate, demersuri și sesizări.
LECTOR
Silviu Gresoi, CFE, PRINCE2, ITILV3 este Examinator de fraudă certificat ACFE Statele Unite, cu peste 15 ani experienţă în coordonarea activităţii Antifraudă, Recuperări de creanţe (bănci, asiguratori, Telecom), Energie și Investigații Speciale.
Este formator certificat de către IBR şi autorizat de către ANC prin lucrarea FACS – Sistem de codificare a acţiunilor faciale.
Este membru al Asociaţiei Examinatorilor Certificaţi de Fraudă din Statele Unite şi Secretar General al APCF – Asociaţia pentru Prevenire şi Combatere a Fraudelor. A participat la traininguri de specializare în prevenirea şi combaterea fraudelor desfășurate în afara țării: EUROPOL – European Cybercrime Centre (Haga – Olanda) 2015 – 2018, IDC Security (Praga – Cehia) 2016, Intel Security/McAfee (Amsterdam – Olanda) 2016. Este student Doctorand în cadrul Universităţii Politehnică Bucureşti, Facultatea Automatică și calculatoare, specializarea ingineria sistemelor – “Detectarea fraudelor din Energie folosind Data mining şi machine learning.”
DURATA CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a 1 şi 1/2 zile (12 ore).
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
15 iunie 2023, orele 16.00 – 20.00
16 iunie 2023, orele 9.00 – 17.00.
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.
La finalul cursului, participanţilor li se va emite un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 11 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
TAXA DE PARTICIPARE: 1600 lei/persoană (tarif standard), nu se aplică TVA.
Beneficiază de tarife speciale următoarele categorii de participanţi:
BĂNCI: 1360 lei | BNR: 1200 lei | |
Alte instituţii: (IFN, companii, autorităţi publice, PFA, etc.) | 1 – 2 pers. | 1600 lei |
3 – 6 pers. | 1520 lei | |
≥ 7 pers. | 1440 lei | |
Persoane fizice | 1360 lei | |
Studenţi/Masteranzi/Doctoranzi (fără venituri salariale) | 1200 lei |
Cursul se va livra ONLINE, pe platforma ZOOM
Cursanţii vor avea nevoie de un laptop sau tabletă și conexiune la internet.
Mai precis: vom folosi platforma ZOOM, care pentru cursanţi este o platformă gratuită şi care nu necesită crearea unui cont. Cursanţii vor avea nevoie de un calculator (laptop), dotat cu sistem de operare MINIM WINDOWS 7, placă de sunet integrat şi browserul Chrome. În cazul în care accesul la un calculator nu este posibil, cursanţii pot accesa întâlnirea online şi de pe telefon cu condiţia de a-şi fi descărcat şi instalat înainte aplicaţia. Ideal ar fi totuşi un calculator pentru condiţii optime de vizualizare.
Invitaţia este generată de către lector sub forma unui link, care va fi transmis cursanţilor de către organizator, cu o zi înainte de data de începere a cursului. Cursanţii trebuie să acceseze linkul primit la data şi ora cursului. Pentru siguranţă vom face împreună cu participanţii câteva teste, înainte de începerea cursului. Pentru a înţelege cât de uşor este de accesat platforma ZOOM, puteţi urmări acest video: https://youtu.be/fVRReTFe5Lg
PERSOANĂ DE CONTACT: Anca Străchinescu, Specialist formare
Tel.: 0748886818, e-mail: anca.strachinescu@ibr-rbi.ro