La 6 ianuarie 1926 Deutscher Aero Llyod și Junkers Luftverkehr au fondat Deutsche Luft Hansa AG. Primele zboruri au început în 6 aprilie 1926
lufthansagroup.com menționează: “Cum este să zbori în plină iarnă , în aeronave deschise? Ar putea fi cu adevărat posibil așa ceva? […] Și timpul era acum: începutul anilor 1920, imediat după război. Politicienii și jurnaliștii au fost primii ghemuiți pe scânduri incomode, „răcite cu aer” și înconjurați de saci de poștă și colete. Au fost adevărați pionieri. Dar nu va dura mult până când vor sta într-o aeronavă de pasageri cu drepturi depline, echipată cu cabine încălzite.”
În acea vreme zborurile dintr-un oraș în altul se efectuau, de preferință, de-a lungul liniilor de cale ferată și în timpul zilei. Piloții nu aveau încă contact radio cu solul.
Este de menționat că, încă de atunci, statul german acorda subvenții pentru acestă industrie.
Tot în 1926, are loc primul zbor de noapte de la Berlin la Königsberg. Piloții urmau o „cale de lumină”, formată din proiectoare rotative la fiecare 25-30 de kilometri; între ele, lumini de neon sau faruri cu gaz erau așezate pe catarge sau deasupra frontoanelor – ca niște faruri – la fiecare patru sau cinci kilometri. Echipamentul radio de bord era încă în faze experimentale.
La 6 ianuarie 1953, doi ani după ce Aliații au dizolvat prima Lufthansa (fondată în 1926) în 1951, a fost fondată „Aktiengesellschaft für Luftverkehrsbedarf” (Luftag) cu sediul în Köln.
La 6 august 1954, Luftag a cumpărat numele, marca comercială și culorile – albastru și galben – de la prima Lufthansa, care se afla în lichidare la acea vreme, și de atunci se numește „Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft” (Compania de acțiuni Deutsche Lufthansa).
La 1 aprilie 1955 noua companie începe serviciile aeriene regulate: două avioane Convair au decolat din Hamburg și München.
Paralel cu dezvoltarea unei rețele de rute europene, la scurt timp au fost adăugate și zboruri către destinații din America, Africa și Orientul Îndepărtat.
În a doua jumătate a anilor 1990, grupul corporativ s-a confruntat cu schimbări uriașe. Pe de o parte, în 1995, Lufthansa Technik AG, Lufthansa Cargo AG și Lufthansa Systems GmbH au fost transformate în companii independente ale grupului de aviație, iar pe de altă parte, în 1997, Lufthansa a fost privatizată în cele din urmă. Ambele au fost menite să mărească competitivitatea grupului și au contribuit la strategia pe termen lung a Lufthansa de a se transforma în liderul mondial de călătorii aeriene.
Citește mai multe: https://www.lufthansagroup.com/en/company/history.html
Cotidianul.md a publicat un top al celor mai mari companii aeriene din lume după numărul de curse efectuate zilnice, numărul de pasageri transportați și numărul de aeronave din flotă, menționând că: „Aproape 4 miliarde de pasageri au zburat în anul 2018 cel puțîn o dată cu un avion comercial, numărul călătorilor cu avionul dublându-se în ultimii 15 ani.
Peste un miliard dintre aceștia au fost transportați doar de către 10 cele mai mari companii aeriene din lume.”
În acest top, Lufthansa se afla pe locul 10, cu 338 de aeronave, 1457 de zboruri zilnice și peste 65 de milioane de pasageri anual.
ro.hystory-hub.ro arată: „Lufthansa este cea mai mare companie aeriană din Germania și, împreună cu filialele sale, formează cea mai mare companie aeriană din Europa cu dimensiunea flotei. […] Lufthansa operează zboruri către peste 15 destinații interne și 190 destinații internaționale în 83 de țări, ceea ce o face a doua companie aeriană cea mai mare după țările deservite după compania aeriană turcă.”
Airline Ratings a realizat un top al celor mai importante companii aeriene la nivel global în care Lufthansa se clasează pe locul 11, calculând ponderea a diferiți factori precum siguranța operațională, recenziile pasagerilor, profitabilitatea, ratingul de investiții, vârsta flotei sau diversitatea produselor oferite în cazul premium, economy, zboruri lungi și opțiunile de așezare în alte clase.
Conform clasamentului IATĂ WATS 2014, Lufthansa se afla pe locul trei la criteriul Pasageri programați transportați 2014, cu 48.244 mii km
Forbes 2015 menționează Deutche Lufthansa (este doar una dintre companiile din grup) cu vânzări de 39,8 miliarde dolari și capitalizare de piață de 6,5 miliarde dolari.