marți, martie 19, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleBătălia pentru Call of Duty s-ar putea muta la tribunal

Bătălia pentru Call of Duty s-ar putea muta la tribunal

Decizia Microsoft (MSFT) de a cumpăra Activision Blizzard (ATVI), producătorul popularelor jocuri Call of Duty, a pus pe jar concurenții consolelor Xbox, precum Sony și Nintendo, iar autoritățile antitrust investighează dacă preluarea afectează competiția.

Un mare pas înainte a fost făcut zilele acestea în perfectarea achiziției cand Phil Spencer, directorul general al Microsoft Gaming, a anunțat pe Twitter un angajament pe 10 ani pentru a aduce franciza Call of Duty pe consola Nintendo, în urma fuziunii cu Activision Blizzard. Angajamentul de a continua să vândă jocurile Call of Duty în magazinul Steam al companiei Valve a fost, de asemenea, menționat explicit de Phil Spencer. Același angajament pe 10 ani de a aduce jocul în aceeași zi pe Playstation a fost propus și celor de la Sony, iar acum se așteaptă un răspuns din partea companiei japoneze. Dar există știri care arată că această propunere ar putea fi încă departe de a răspunde îngrijorărilor Sony. Bătălia care urmează este lungă și implică mai multe autorități de reglementare.

În prezent, tranzacția face obiectul unei evaluări antitrust în SUA, Marea Britanie și UE. Comisia Europeană a anunțat o investigație amănunțită a achiziției, îngrijorată de faptul că aceasta ar putea reduce concurența pe piețele de distribuție a jocurilor video pentru console și calculatoare personale („PC”) și a sistemelor de operare pentru PC. Analiza ar trebui să se încheie la 23 martie 2023.

În SUA, FTC a lansat o anchetă antitrust și, potrivit președintelui Microsoft, Brad Smith, intenționează să dea în judecată Microsoft pentru a opri achiziția. Aparent, principala problemă este posibilitatea ca franciza Call of Duty să devină o exclusivitate a Xbox, consola de jocuri Microsoft. Cu toate acestea, acordurile recente cu Nintendo și Steam arată disponibilitatea Microsoft de a oferi jocurile Call of Duty și pe alte platforme. Smith menționează că nu există nicio intenție din partea Microsoft de a opri fluxul de venituri din Call of Duty pe Playstation și de a aliena milioane de jucători de pe alte platforme. Aparent, Smith se îndreaptă spre Washington pentru a se întâlni cu comisarii FTC, în încercarea de a dezamorsa situația, dar alte surse spun că firma se pregătește, de asemenea, pentru o bătălie juridică în instanță. În afară de impactul asupra dezvoltării afacerii, sunt multe în joc: dacă autoritățile de reglementare blochează tranzacția, Microsoft va plăti Activision o taxă de reziliere inversă de până la 3 miliarde de dolari.

Interesul investitorilor pentru Microsoft și pentru această tranzacție este foarte mare. Pe platforma eToro, în trimestrul al treilea, compania americană este al 7-lea cel mai deținut titlu de către investitori, fiind peste Alphabet (GOOG) și Nvidia (NVDA), dar în urma Tesla (TSLA), Amazon (AMZN) și Apple (AAPL), care sunt primele trei.

Anunțul privind planurile Microsoft de a achiziționa Activision Blizzard la un preț al acțiunilor de 95 de dolari a fost făcut pe 18 ianuarie anul acesta. Aceasta este o tranzacție de 68,7 miliarde de dolari pentru Microsoft. În ceea ce privește modul în care va fi finanțată tranzacția, în documentele depuse la SEC se menționează că Microsoft le-a declarat celor de la Activision Blizzard că are la dispoziție fondurile necesare pentru a plăti prețul convenit. Acțiunile Activision, care s-au apreciat cu 22,9% după anunțul Microsoft, sunt în prezent în creștere anul acesta cu 12,62%. Prin comparație, Nasdaq a scăzut cu 30,79%, iar acțiunile Microsoft sunt, de asemenea, în scădere cu 27%.

Warren Buffett a dezvăluit pe 30 aprilie anul acesta că deține o participație de 9,5% în Activision, achiziționată înainte de anunțul Microsoft. El a menționat că valoarea acestei acțiuni depinde de un anumit eveniment corporativ. Pentru investitori, există mai multe riscuri înainte de încheierea tranzacției.

Bătălia pentru Call of Duty arată cât de importantă este această franciză pentru Sony și Microsoft, dar și pentru comunitatea de jucători. Franciza Call of Duty a început în 2003 și din 2005 publică un joc nou în fiecare an. Ultimul episod este Modern Warfare II, lansat anul acesta la sfârșitul lunii octombrie și care, potrivit grupului NPD, a depășit 1 miliard de dolari în vânzări în primele 10 zile de la lansare. În noiembrie, în Marea Britanie, Call of Duty Modern Warfare II a fost cel mai vândut joc, urmat de God of War Ragnarok de la Sony.

Hub de Servicii Integrate de Afaceri în Palatul CCIB

Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București a găzduit în Aula Carol I evenimentul “E=MC²: Eficiență = Management x Consultanța Consolidată”, care...

Risk management, exemple practice

Seria de emisiuni "Audit, Control intern și Guvernanță corporativă" O coproducție Revista Patronatului Român & DER REVISOR EMB https://www.youtube.com/watch?v=To5ZJ_8G76I Invitat: Gheorghe Constantin, Senior Internal Auditor at CEC...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro