INTERVIURILE REVISTEI PATRONATULUI ROMÂN
Un exemplu de implicare a companiilor in social – MASPEX ROMÂNIA.
De o lungă perioadă de timp, familia noastră a început să consume rondele Salatini. Personal, le consum pe post de pâine și mă simt mult mai bine.
Azi așa, mânie așa, până când am întrebat și noi ca oamenii: Cine face așa ceva? Am solicitat firmei un interviu și așa am aflat mai mult în comparație cu ce doream.
Am identificat un exemplu de responsabilitatea socială a companiilor (CSR), temă care preocupă mult publicația noastră online.
În acest sens, vedeți și recentele dezbateri organizate în cadrul generos al Muzeului Național al Țăranului Român.
Iată deci dialogul purtat în acest sens cu Doamna Ioana Vișean, Director de comunicare Maspex România.
– Cum se implică social compania, doamnă director?
– Compania Maspex Romania se implică de mulți ani în acțiuni de responsabilitate socială, atât în cele care vizează stimularea copiilor pentru practicarea sportului și a mișcării cât și în programe privind siguranța copiilor. Școala siguranței Tedi, Start la mișcare cu Tedi și Cupa Tymbark Junior sunt cele mai importante proiecte naționale inițiate și susținute de Maspex Romania.
Pe lângă aceste proiecte, compania se implică activ sprijinind comunitățile în cadrul cărora activează.
În contextul pandemic, Maspex Romania și-a aratat solidaritatea în lupta pentru combaterea epidemiei, sprijinind mai multe spitale și comunitățile unde își desfășoară activitatea.
Maspex Romania a făcut donații financiare pentru achiziții de aparatură medicală, donații de echipamente de protecție pentru personalul medical și de produse de consum alimentar pentru personalul medical și pacienți.
– Mulțumesc. Acum, vă rog să vă prezentați societatea.
– Compania Maspex Romania face parte din grupul polonez Maspex Wadowice, una dintre cele mai mari companii din Europa Centrala și de Est, pe segmentul produselor alimentare.
Grupul este lider incontestabil pe piața sucurilor, nectarurilor și a băuturilor răcoritoare în Polonia, Cehia și Slovacia, și un jucător important în Ungaria, România, Bulgaria și Lituania. De asemenea, Maspex Wadowice este un important producător pe piața produselor instant (cappuccino, cacao, cremă pudră pentru cafea, ceaiuri instant) în Europa Centrala și de Est.
Maspex Romania activează cu multă implicare și respect pentru consumatorii din țara noastră, încă din anul 1996. Compania s-a numit inițial La Festa Internațional, iar prima fabrică a companiei a funcționat la Popești Leordeni, lângă București.
In octombrie 2001, Maspex Romania a introdus fosta fabrică „Conserve SA”, din Vălenii de Munte, județul Prahova, într-un amplu proces de retehnologizare și de modernizare.
În Romania, în decembrie 2007, producătorul de paste Arnos Oradea a fost preluat de catre liderul pieței de paste făinoase din Polonia – Lubella S.A, firmă reprezentată pe piața românească de compania noastră, Maspex Romania.
În 2013, Maspex Romania a semnat un contract pentru achiziționarea unei părți din activele firmei Pan Group (Craiova), achiziție ce a facilitat introducerea în portofoliul companiei a unor noi categorii de produse precum biscuiti sărați, covrigei, sticks-uri și rulade, printre ele numărându-se cunoscutele branduri Salatini si Rollini d’Oro.
În martie 2016 s-au finalizat toate procedurile pentru preluarea companiei Rio Bucovina, unul dintre cei mai mari producători de apă minerală naturală din România. Prin această tranzacție, Maspex Romania a intrat pe un nou segment de piață, prin brandurile de apă Bucovina și La Vitta.
Din iunie 2019, în baza unui parteneriat încheiat cu Nestlé Waters, Maspex are drepturi exclusive pentru vânzarea produselor Nestea® în România, Bulgaria și Ungaria. Portofoliul Maspex s-a extins astfel cu o nouă categorie – ceai gata preparat.
În prezent Maspex deține în România patru fabrici, situate în Vălenii de Munte, Vatra Dornei, Giurgiu și Timișoara.
În fabrica de la Vălenii de Munte se produce o gama variată de produse din categoriile juice, nectar, still drink – Tymbark, Tedi, Ciao şi Figo, Nestea; produse instant – gama La Festa: La Festa Cappuccino, HotChocolate La Festa, La Festa 3in1; snacks-uri dulci şi sărate – gama Salatini (Crackers, Brezels, Sărațele, Sticksuri), Rollini d’Oro, precum și pastele făinoase Arnos.
-Pentru final, o întrebare firească despre viitor. Doamnă director, care sunt noile produse cu care doriți să atacați piața consumatorilor în perioada următoare?
-Portofoliul companiei se află într-o dinamică permanentă – suntem mereu atenți la nevoile consumatorilor și inovăm constant, pentru că ne dorim să satisfacem cât mai bine dorințele și preferințele acestora.
Astfel, printre ultimele lansări de produse, menționăm: Cereale Tedi 250 g – în 5 variante: Corn flakes, Cini squares, Honey rings, Choco shells, Choco balls;
Cafea instant La Festa 3in1 Clasic round can, adaptată trendului de creștere a consumului produselor în ambalaje mai mari, de tip “Family pack”;
Nestea – ambalaj nou – doză 330 ml, cu aromă de lămâie și aromă de piersică.
– Vă mulțumesc și vă doresc succes!
Aristotel Bunescu, Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România