Conferința Anuală a PRBAR – Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare Reasigurare, aflată la a IV-a ediție, s-a desfășurat miercuri, 22 septembrie 2021, la Hotel Iaki din Mamaia, transmite publicația 1asig.ro.
Conferinta a fost împărțită în două părți, iar principalele teme de dezbatere au fost:
- Distribuția 2.0
- Provocări legislative pentru industria de asigurări
- Brokerul în pandemie – interfața încrederii pentru consumatorul de asigurări
Cât despre declarații și luări de cuvânt, acestea au fost numeroase având în vedere diversitatea speakerilor, dar și prezența însemnată a publicului, dintre acestea publicația noastră citând în continuare doar câteva, conform aceleiași surse:
„Noi am continuat, ca și organizație, să fim implicați în toate proiectele, dezbaterile, lucrările pe toate temele legislative. Am avut întâlniri cu autoritățile încă de la începutul lunii februarie. Am încercat să facem lobby și am insistat foarte mult pentru normele 19, 20 și IDD. De asemenea, am avut întâlniri atât programate, anulate, neașteptate, interesante, în care am încercat să avem un aport și să aducem în mod constructiv acea bucățică din puzzle care lipsea în momentul acesta al pietei pentru a fi funcțională”, a declarat Adriana Grecu, Președinte PRBAR.
Pe de altă parte, domnul Adrian Marin, președintele UNSAR (Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România), a declarat următoarele:
„Am citit recent două cărți interesante: prima este Dark Cockpit de Emil Dobrovolschi, unul dintre cei mai experimentați piloți pe care îi are acum Tarom. Prezintă acolo o situație interesantă și poate fi o analogie pentru ce se întâmplă acum. A fost întrebat dacă incendiul la un motor este cea mai riscantă situație din timpul zborului. Răspunsul, surprinzător pentru unii, este că nu. Și atunci când ambele motoare iau foc, situația poate fi ținută sub control. Știți care este cel mai tragic eveniment? Fumul în cabină; devine criză pentru că nu mai știi nicio comandă. Și spun asta pentru că avem o problemă cu unul dintre motoare, avem o problemă cu 45% din piața RCA.
În ceea ce priveste Încrederea, am mai citit o carte – The Speed of Trust, unde este reliefat rolul Încrederii și mai ales viteza de a produce efecte benefice sau inversa trendul când nu funcționează. Îți demonstrează cât de accelerat poți face anumite lucruri când cei din jurul tău cred în ceea ce faci. Eu cred că nu motorul este marea noastra problemă, ci încrederea. Suntem loviți în alte locuri, nu neapărat în motor, ci peste tot. Aici trebuie să ne întrebăm serios ce poate să facă această industrie, cum ar trebui să reacționeze și să nu rămânem constant numai la acest deziderat. Încrederea este cel mai important asset al nostru.”