sâmbătă, octombrie 16, 2021
AcasăOameni si OrganizatiiAntreprenorExcelența antreprenorială între medicină și frumusețe

Excelența antreprenorială între medicină și frumusețe

Excelența antreprenorială între medicină și frumusețe

La prima vedere poate părea că în industria frumuseții criza pandemică a dus la schimbări în rău. Dar veștile sunt îmbucurătoare. Experții din toata lumea consideră că industria înfrumusețării, după pandemie, va avea același boom care a fost în anii 1920 după gripa spaniolă. Industria crește și se dezvoltă constant de mulți ani, iar numărul cumpărătorilor de produse de înfrumusețare este în creștere. Un fapt interesant este că vânzările au crescut, deoarece era imposibil să testezi produsele în magazin. În același timp se crede că mulți clienți, cât mai curând posibil, se vor întoarce cu bucurie din    on-line în magazinele preferate.

Astăzi vreau să vă ofer un interviu Mirela Cristina Moraru, CEO pentru două companii – Ramido Staff și Terra Distrimed, cea din urmă fiind distribuitoarea produselor dermato-cosmetice BioNike.

-Mirela Moraru ați studiat medicina la Târgu Mureș, v-ați specializat în medicina de urgență, iar acum conduceți două companii. Ramido Staff se ocupă de distribuirea dispozitivelor medicale speciale, iar Terra Distrimed  comercializează produse deosebite pentru îngrijire. Cum a avut loc acestă trecere dinspre practica medicala spre antreprenoriat?

– În 2004 am terminat facultatea la Târgu Mureș, în 2005 mi-am terminat stagiatura. A fost ultima promoție cu stagiatură și era foarte prost plătită. Când eram stagiar am văzut în sala de raport cărți de vizită și atunci m-am gândit să-mi găsesc un partener și am trimis o grămadă de cv-uri la diverse firme, unele erau firme de medicamente, altele de dispozitive medicale. Chiar m-au chemat la interviuri și mai multe îmi recomandau să nu fac rezidențiatul, nu acceptau să fac rezidențiat și în același timp să lucrez la ele. O firmă italiană, care acum nu mai există, vindea dispozitive medicale pentru biopsie și  m-au angajat part time. Veneam trei zile pe săptămână din Ploiești în București și împăcăm și capra și varza. Între timp am mai cunoscut pe cineva care m-a  întrebat dacă nu vreau să merg la o firmă mult mai mare,  care avea zece depozite în țară …”vei fi singurul medic din firmă, tu decizi ce produse intră în firmă”. Și am plecat în 2006 la ei, până în 2008. Făceam în același timp și rezidențiat și firmă. Lucram 36 de ore. Dimineața plecam la firmă, la ora 11 plecam spre Spitalul Pantelimon, intram de gardă până a doua zi de dimineață, dimineața următoare mergeam făceam un duș și iar plecam la firmă. Nu beau cafea, dar eram super activă. La un moment dat ajunsesem director național de vânzări si totul mergea foarte bine. Conducerea a dorit o schimbare. S-au gândit să schimbe toată echipa. Și pe mine trebuiau să mă dea afară, dar pentru că eram însărcinată nu au făcut-o. S-a văzut ulterior că au greșit imens. Eram o echipă foarte bună. M[ întelegem foarte bine cu noul conducător al firmei. I-am propus să mă ocup de distribuție și în 2009, în octombrie am deschis Ramido Starr, care înseamnă Rareș, Mirela, Dorin și Ștefania – membrii familiei mele. El a spus că dacă deschizi firma ta am încredere că tu vei face mult mai mult decât ceilalți și așa a fost. Pornind de la o afacere de 5.000 de euro am ajuns la un milion și jumătate. Singură am dus-o până în 2015 când am început să angajăm, pentru că nu mai puteam. Mergând la Düsseldorf unde este cea mai mare expoziție de dispozitive medicale, am găsit un stand cu creme dermato-cosmetice și am încercat. Eu fiind o persoană hiper alergică, de-a lungul vieții mai mult de două zile să-îmi dau cu cremă nu am putut. Tot timpul apăreau coșuri de la creme, indiferent daca erau creme scumpe, de firmă. Am încercat cremele alea și când am văzut că nu am nicio reacție adversă timp de trei zile mi-am zis “asta e de viitor”. Am fost foarte fericită. Soțul meu a fost impotrivă să deschid o nouă firmă de distribuție dermato-cosmetice, dar am insistat și nu regret. Eu n-aș putea niciodată să stau, nici dacă aș fi multimiliardară


– E secretul succesului?

– Cred că da. Tot timpul trebuie să-ți pui anumite ținte și nu pentru bani. Eu îmi doresc de exemplu la cosmetice să fac cunoscute produsele care sunt foarte bune, să ajungă la cât mai multă lume, să facă bine. Pe site-ul nostru dacă faceți o comandă o să fiți sunați și veți fi întrebat de ce ați comandat anumite produse. Venim să ajutăm clienții, să-i sfătuim. Nu mă interesează doar să cumpere. Nu e ca la un supermarket.

-Prin ce se diferentiaza produsele BioNike?

-Asta m-a și făcut să vreau mai mult, adică să le fac cunoscute. Termenul de dermato- cosmetic înseamnă fără parabeni, fără parfum. Ei vin cu ceva mai mult. Produsele lor sunt fără conservanți sintetici. Parabeni sunt doar o clasă de conservanți sintetici. Clasele de conservanți cosmetic sintetici sunt mult mai multe și mai mari. Ei folosesc o moleculă patentată. Noi știm doar parțial ce conțin produsele BioNike. Conțin extract de Mâna Maicii Domnului ca și floare și produsele nu au parfum. Scrie clar sunt testate să nu producă alergii, nu conțin gluten și sunt testate la nichel. Alergia la nichel este foarte des întâlnită și din păcate nu o băgăm în seamă. De multe ori iei o cremă cu renume și îți apar coșuri pe față, puncte roșii. Acesta pentru că faci alergie și omul nu înțelege lucrul ăsta.

-Cum apreciați evoluația pieții beauty în România și cum vă pozitionați în acest tablou concurențal?

-Noi competitorii principali de dermato-cosmetice suntem  în farmacii. Piața de dermato-cosmeticelor este foarte mare, se vând undeva la peste un milion de bucăți pe an. Se fac clasamente în funcție de numărul de produse vândute, apoi în funcție de valoare. În domeniul ăsta eu am o mare problema cu influencerii. Nu au niciun fel de pregătire medicală. M-aș bucura dacă oamenii nu s-ar mai uita la așa ceva. Mergeți la medic sau măcar la o cosmeticiană pentru că tot are cultura și știința produsului.

-Cât de apreciate sunt produsele BioNike?

-Sunt din ce în ce mai apreciate. Am încercat și pe medici să-i convingem. A fost greu pentru că sunt destul de multe pe piață. Medicul e unul singur și vin la el zeci de reprezentanți medicali. O doctoriță mi-a spus odată că îl prescrie pe primul de care își aduce aminte. Noi ne-am dus și am întrebat ce pacienți aveți și care nu au dat randament la tratamentul prescris? Haideți să încercăm cu ceva nou. Au fost super încântați. Așa i-am câștigat.

-Cui se adreseaza produsele comercializate de Ramido Staff?

-Sunt produse mai speciale, în special pentru spitale. De aceea nici nu o să ne vedeți în reclame, pentru că sunt produse gen proteze vasculare, catetere de dializă, camere implantabile de chimioterapie, ace de biopsie. Deci clar nu se adresează publicului larg, ci numai specialiștilor.

-Se tot vorbește de mafia din domeniul sanitar din România. Cât este poveste, cât este realitate? Cât de greu reușiți să vă faceți cunoscute produsele în mediul de specialitate?

– În spitale mi-a fost mult mai ușor să colaborez decât în farmacii, pentru că în spital de exemplu brandul pe care noi îl comercializeze este BARD. În momentul de față nu se mai numește BARD, a fost cumpărat acum trei ani și se numește BD. BARD are o istorie de 125 de ani ca firmă. Este a cincea companie mondială. Doctorii auzind de BARD știu că ei sunt numărul unu mondial în biopsie, numărul unu mondial în acces vascular și își doresc să lucreze cu un produs bun. E adevărat că e mai scump, dar le ușurează enorm munca, iar pacientul este mai în siguranță.  În schimb cu farmacistele am o problemă pentru că la ele nu contează ce conține produsul și ce face el, ci contează mai mult să fie ieftin. Ele n-au înțeles că un produs bun, de calitate este mai scump. BioNike este numărul unu în farmaciile din Italia. In România este mai greu.

-Cât de greu este să fii femeie de afaceri în România?

-Pot să spun că ai și avantaje și dezavantaje. Ciudat este că mai repede te înțelegi cu bărbați decât cu femei. Revin la farmaciste. Foarte rar găsești o farmacistă cu care să te înțelegi. Deși vorbem cu patronul, deciziile le luau farmacistele de la raft, iar dacă nu erau stimulate nu vindeau. Depinde de om. Omul sfințește locul.

-Ce a însemnat pentru afacerile dumneavoastră faptul că faceți parte din Elite Business Women?

– În primul rând pentru mine personal, nu neapărat pentru business, a fost important pentru că am ieșit din sistemul în care mă învârt, am cunoscut alte persoane, am văzut alte lucruri și acolo a fost ca o oază de recreere unde am cunoscut multe femei frumoase și la chip și la suflet și cu care am legat prietenii trainice. Am făcut și afacerea mai cunoscută. Au venit, au încercat, le-a plăcut și au promovat ele mai departe. Ne-am ajutat reciproc.

-Unde vă vedeți cele două afaceri peste cinci ani?

-Niciodată nu am gândit unde vreau să ajung peste cinci ani. La un moment dat mi-aș dori ca BioNike să o fac gen multinațională, să atrag un fond de investiții și să o măresc. Brandul are aproape 500 de produse. Deci poți să intri pe orice ramură și pe parte medicală și pe parte de beuty. Și ar fi păcat să nu promovez maxim. Partea cu Ramido Staff este un pic mai greu pentru că în ziua de azi din cauza situației pandemice când vrei să angajezi oameni și le spui că trebuie să meargă în spital să vorbească cu medicii mulți refuză.

-Credeți că în perioada asta femeile au suferit mai mult decât barbatii în afaceri?

-Eu cred că au suferit și femeile și bărbații. Noi am scăzut cam cu 10 – 15 la sută. Totuși lucrurile s-au mișcat. Probleme mari au avut firmele mici sau firmele care aveau datorii mari. De exemplu noi nu am avut datorii niciodată, nu am luat niciodată un credit. Am fost foarte buni economiști. E adevărat că dacă nu am luat credit, nu am evoluat foarte mult și rapid. Atunci când vrei să crești brusc îți trebuiesc finanțări, dar este și riscul foarte mare. Nu cred că femeile au fost mai afectate decât bărbații. Depinde doar de domeniul de activitate.


Olesea Savvateeva
Este jurnalist, format la Chișinau (Republica Moldova), cu experiență de peste 10 ani în radio, presa scrisă și presa online. A fost redactor la revista “Generația nouă” (proză scurtă și poezii) și ziarul “Timpul nou” articole cu teme sociale, a fost reporter al revistei „Siesta Chișinău” (reportaje de la evenimente culturale și interviuri cu personațități din sfera culturii, a fost editor la „7days.md” (realizarea de știri generaliste, calendare lunare ale evenimentelor locale). De asemenea a fost content manager la Compania “Belețchi Soft” și manager de publicitate. Din anul 2019 este redactor la Radio România Internațional, secția rusă. Din septembrie 2020 a devenit membru al IWA – International Women’s Association.
spot_img
spot_img
spot_img

postări recente:

spot_img

află despre:

7,231FaniÎmi place
17AbonațiAbonați-vă

Abonează-te la newsletter

spot_img

recomandate:

spot_img

Evenimente:

spot_img