vineri, aprilie 26, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticole15.000 firme de transport nu aplică corect legea, ori patronii și contabilii...

15.000 firme de transport nu aplică corect legea, ori patronii și contabilii lor nu știu să citească, ori ANAF face o greșeală

Astăzi, 5 August, a avut loc o conferința de presă organizată de Asociațiile patronale din transporturi, în Sala Terra a Hotelului Ramada Parc. Scopul acestei conferințe a fost de a atrage atenția asupra a două probleme extrem de grave cu care se confruntă industria transporturilor: reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv pe 5 ani, și carantinarea șoferilor.

În fața unei audiențe foarte numeroase, evenimentul a început cu o prezentare de ansamblu a dificultăților cu care se confruntă transportatorii români. De un an au început controale din partea ANAF și o reinterpretare a legislației privind diurnele.

Această problemă a afectat mai mult de un sfert din firmele de transport din România. În prezent avem aproape 40.000 de firme de transport în țara noastră, iar jumătate dintre ele se confruntă cu această problemă majoră. Acest lucru poate însemna fie că jumătate din aceste firme nu știu citească legea, fie poate fi vorba de o interpretare abuzivă a ANAF.

Firmele de transport au semnalat problemele în nenumărate rânduri atât Ministerului de Finanțe, ANAF cât și Primului Ministru, în final constituindu-se un grup de lucru. Acest grup de lucru a închis sesiunile de întâlniri mult mai devreme decât era de așteptat, fără a oferi explicații. Firmele au susținut permanent că activitatea desfășurată este complet legală, legislația din România și cea Europeană fiind respectate.

În prezent 200 de firme se află în curs de control sau cu controlul finalizat fiind nevoite să plătească sume de până la 70 de milioane de euro, riscând falimentul.

Deși este o industrie competitivă la nivel european, firmele romanești concurând cu succes cu firmele de transport din vestul Europei, Statul Român pare că este indiferent la problemele apărute în acest domeniu. Transportatorii protestează față de controalele fiscale pe diurnă.

Transportatorii, confruntați cu un fenomen de masă prin reconsiderarea diurnelor ca venituri de natură salarială, solicită amnistie fiscală! Singura soluție este amnistia fiscală și resetarea legislației într-un mod clar pentru toată lumea.

Din toate transporturile internaționale ce se efectuează cu camioanele românești, jumătate sau puțin peste jumătate se realizează exclusiv pe teritoriul Europei, ceea ce înseamnă că peste 35% din cursele de transport se încadrează în scenariul plății șoferului cu diurnă.

Din nefericire există firme care deja au intrat în faliment sau insolvență în urma acestor controale, aceste firme dețineau sute de camioane și au ajuns să aibă datorii de pană la 70 de milioane de euro. Firmele ce se aflau la început cu doar 2 camioane sunt deja închise.

Acesta este doar un exemplu despre amploarea fenomenului declanșat de reinterpretarea legii de către ANAF – este una dintre ideile susținute în cadrul conferinței de presă.

Ne aflăm în deficit comercial de 18 miliarde de euro, ramura transporturilor internaționale de mărfuri exportă servicii de 5,53 miliarde de euro, în cazul în care aceste servicii nu vor mai exista, deficitul comercial se poate adânci până la 21 de miliarde de euro. Confruntându-se cu această problemă majoră, firmele sunt împinse să își mute activitatea în alte state.

Au fost prezenți 7 reprezentanți ai patronatelor de transporturi, primul care a luat cuvântul a fost Dorin Jurjuț ce are o experiență în domeniu transporturilor de peste 20 de ani.

„Din păcate, în acest timp cât durează întâlnirea noastră, o firmă românească de transporturi pune lacăt la ușă [ …] Facem competiție tuturor firmelor din vestul Europei, în măsura în care noi vom fi impozitați cu diurnele nu vom mai face față concurenței din Ungaria, Polonia, Slovenia și din alte state, cel puțin cele vestice, unde diurna este scutită de taxe. ”, a declarat domnul Jurjuț.

În ultimele luni suntem martorii unor acțiuni din partea Statului Român și ANAF care vizează fără echivoc distrugerea transportului românesc, prin impozitarea retroactiv pe 5 ani a diurnelor, a mai spus acesta.

„Ne vin impuneri de la ANAF care reprezintă de două ori cifra de afaceri pe un an de zile, o sumă imposibil de plătit, care pană acum nu a fost luată în calcul și nu avem de unde să o plătim […] chiar dacă am vrea pe viitor impozitarea diurnelor, acest lucru ne-ar scoate de pe piață.”

„ANAF-ul refuză să intre în dialog cu asociațiile patronale, Primul Ministru nu ne bagă în seamă, singura metodă este să ne vedem în septembrie în București. Nimeni nu vrea să aducă camioane în București, dar nu mai avem ce pierde!” a continuat domnul Jurjuț.

Încă o problemă înfăptuită de guvern este carantinarea șoferilor, România fiind singura țară din Europa cu o astfel de prevedere. Ministrul transporturilor nu a vrut să stea de vorba cu transportatorii.

„Problemele firmelor de transport sunt ignorate de guvernul României!”, a spus domnul Jurjuț în încheierea discursului.

În încheierea conferenței Asociația transportatorilor a declarat că în prima săptămână din luna septembrie vor ieși în stradă împreună cu firmele de transporturi.

 

Consiliul Patronatelor ESG din România și Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin...

Consiliul Patronatelor ESG din România – CPESGR* reunește cele mai importante voci pe tematica ESG, din cadrul mișcării patronale din România, de alătură...

Stop suprataxarea contractelor de muncă cu timp parțial

Vocea antreprenorilor contează! Sunt afaceri pentru a căror funcționare și dezvoltare contează să poată angaja un om de marketing, un contabil sau un administrativ cu...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro