sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăREVISTA ONLINERevista preseiCreșterile afacerilor în perioadă pandemică: un eveniment trecător sau o dezvoltare de...

Creșterile afacerilor în perioadă pandemică: un eveniment trecător sau o dezvoltare de durată?

Perioada pandemică a schimbat din rădăcini cererea pentru foarte multe dintre segmentele pieței economice, fapt datorat căutării de către consumatori a unor soluții care să minimizeze contactul dintre persoane și care să le ofere produsele și serviciile pe care le consumau anterior la un nivel de siguranță epidemiologică crescută. Automat, acest fapt a generat o tendință proeminent ascendentă a serviciilor ce pot fi accesate de la domiciliu și a produselor ce pot fi obținute prin livrare.

Exemple relevante care ilustrează această remarcă pot fi considerate creșterile resimțite în piața aplicațiilor de videoconferință (spre exemplu, Zoom) sau creșterea prețului acțiunilor Amazon, companie bazată pe e-commerce, de la 1.900$ la 3.200$ în 2020. O realitate cu care se confruntă, totuși, companiile care au profitat de această situație excepțională este că sporul de consumatori poate să fie unul temporar, inevitabila revenire la viața normală putând să cauzeze întoarcerea la cifre comparabile cu cele anterioare lunii martie 2020.

Pe de o parte, avantajul acestui segment de business este că pandemia le-a oferit șansa de a fi testați de o categorie foarte mare de consumatori, aceștia având posibilitatea de a realiza că soluția oferită de ele este una mai facilă, mai convenientă. De aceea, această perioadă ar trebui să fie un moment în care fidelizarea clienților să devină o prioritate, iar serviciul sau produsul în cauză să ajungă o componentă constantă a stilului de viață al consumatorului la care să nu mai fie dispus să renunțe.

Pe de altă parte, în mod incontestabil va apărea o tendință a societății de a aspira la o viață similară celei pre-pandemie, viață căreia i-au simțit lipsa pentru o perioadă îndelungată. De aceea, contactul real, uman, își va recăpăta din relevanță, iar premisa lipsei de conexiune fizică să devină, în fapt, un dezavantaj. Este foarte important de prognozat pentru aceste companii cât de valoroasă va fi componenta convenienței în fața contactului propriu-zis, iar, cu siguranță, produsele care au înregistrat creșteri semnificative vor trebui să fie adaptate la noua realitate.

Este foarte plauzibil ca viitorul pieței să fie unul de mijloc, în care va exista un fenomen de reală decantare: companiile care, prin oferta lor, cresc comoditatea consumatorului fără să afecteze semnificativ contactul dintre oameni își vor păstra relevanța, iar cele care se vor baza exclusiv pe ceea ce oferă în momentul de față vor avea de suferit. Într-o analiză a tendințelor de business pentru anul 2021, Deloitte prognozează că afacerile bazate pe o experiență complementară între virtual și real, online și fizic, vor fi cele care vor avea întâietate.

Piața va fi zdruncinată de finalul pandemiei aproape la fel de puternic cum a fost afectată de începutul acesteia, iar realitatea din acel moment nu va semăna cu cea anterioară lunii martie 2020. Structura noii piețe ne va demonstra care au fost companiile care au reușit să treacă printr-o a doua perioadă de adaptare la fel de bine cum au trecut prin prima și care sunt cele care au reușit să transforme pandemia doar într-un beneficiu de termen scurt.


Revista Presei

Știri relevante în clubantreprenor.ro Reff & Asociații | Deloitte Legal: Documentarea relației dintre producător și retailer – o birocrație necesară? Material de opinie de Camelia Malahov, Director,...

Revista Presei

Știri relevante în clubantreprenor.ro Analiză Glovo: Românii au comandat în 2022 un burger la trei secunde Cu ocazia Zilei Internaționale a Burgerului (28 mai), Glovo, platforma multi-categorie care...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,884FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro