duminică, octombrie 2, 2022
AcasăREVISTA ONLINEArticoleBusiness Spotlight - Flux de știri și anunțuri business, Revista Presei

Business Spotlight – Flux de știri și anunțuri business, Revista Presei

A intrat în vigoare Legea Crowdfunding, anunță ASF

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a anunțat săptămâna aceasta că Legea Crowdfounding, respectiv, Legea nr. 244 privind stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Regulamentului Uniunii Europene privind furnizorii europeni de servicii de finanțare participativă pentru afaceri a intrat în vigoare la începutul acestei luni.

Crowdfounding ( sau finanțarea participativă ) reprezintă activitatea prin care un furnizor de servicii de finanțare participativă administrează o platformă digitală, deschisă publicului, pentru a pune în legătură sau pentru a facilita punerea în legătură a potențialilor investitori sau împrumutători cu mediul de afaceri care caută finanțare.

O astfel de finanțare ar putea consta în împrumuturi, achiziționarea de valori mobiliare sau alte instrumente admise în scopul finanțării participative. Important de menționat, furnizorul pune la dispoziție platforma, fără a-și asuma el însuși riscuri.

Prin finanțarea participativă companiile pot beneficia de un nou instrument util în lumea afacerilor, cu rol multiplu. În primul rând, prin finanțare se creează o sursă alternativă de finanțare, inclusiv de capital de risc. În același timp, o platformă crowdfounding poate valida o idee de afaceri, poate oferi antreprenorilor acces la un număr mare de persoane furnizând perspective și informații, fiind totodată și un instrument de marketing.

Până la apariția Legii 244 din 2022, România nu a avut un cadrul legislativ care să autorizeze și să reglementeze activitățile de finanțare participativă.

Mai multe informaţii puteţi găși pe www.asfromania.ro sau în Monitorul Oficial, Partea I-a.

Sistemul de garanție returnare a ambalajelor va fi administrat de compania RetuRo

În ședința din 24 august 2022, Guvernul a aprobat RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A. că unica persoană juridică la nivel național care implementează, gestionează, operează și asigură finanțarea sistemului de garanție returnare (SGR) pentru ambalaje.

Astfel, prin acest sistem se va reține o sumă de 50 de bani la fiecare ambalaj de băutură, garanția fiind returnată către consumatori la returnarea ambalajelor folosite. Ambalajele de băutură vor putea fi returnate în orice magazin, indiferent de dimensiunea acestuia -de la cele de mici dimensiuni, la supermarketuri.

Sistemul de Garanție – Retur se aplică pentru ambalaje primare care nu pot fi reutilizate din sticlă, plastic sau metal, cu volume de 0,1 litri (100 centilitri) și 3 litri, ambalaje în care s-au comercializat mixuri de bere, bere, mixuri de băuturi alcoolice, spirtoase, cidru, băuturi fermentate, nectaruri, sucuri, băuturi răcoritoare, ape minerale și vinuri.

RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A. este o entitate juridică în care se regăsesc reprezentanții producătorilor, ai comercianților și statul român, reprezentat de autoritatea centrală pentru protecția mediului, cu un procent de 20% din acțiuni.

Românii sunt în coada clasamentului european la consumul de știri online.

Într-o informare publicată în data de 24 august 2022, Eurostat arată că România este codașă în consumul de media de știri media online cu un procent mai mic de 70% din populație care să fi citit cel puțîn o știre online în perioada de referință. Studiul a fost efectuat în anul 2021, perioada de referință fiind ultimele trei luni înainte de cercetarea de piață.

România este codașă în informarea pe internet atingând un procent de doar de doar 59%, pozițiile următoare la baza clasamentului fiind ocupate de Germania și Franța cu 62%, respectiv 63% din populație citind știri online cu trei luni înainte de realizarea studiului.

În 2021, media europeană este de 89% la consumul de știri online, astfel 9 din 10 europeni cu vârste între 16 și 74 de ani au folosit internetul în ultimul ultimele trei luni înaintea studiului pentru a citi cel puțîn o știre pe site-uri de știri online, ziare sau reviste online.

Țările care s-au bucurat de cea mai mare pondere a cititorilor online sunt Finlanda cu 93%, Lituania și Cehia cu 92 de procente, Croația și Grecia, la egalitate, ambele atingând un procent de 90% din populație care să fi citit știri în cele trei luni de referință.

În ce privește vârsta cu cea mai mare pondere a cititorilor online ocupă segmentul de 25 – 54 de ani, reprezentând 75% din totalul populației din segmentul de vârstă analizat.

Mai multe informații pe website europa.eu/eurostat

Cererile pentru Ajutoare pentru Producătorii din sectorul vegetal se primesc până pe 2 septembrie

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură anunță că în perioada 19 august – 2 septembrie 2022 primește cereri pentru ajutorul excepțional acordat producătorilor din sectorul vegetal. Astfel, măsura se adresează agricultorilor care administrează plantații pomicole pe rod, arbuști, pomi fructiferi și plantații viticole.

Susținerea financiară se adresează exclusiv producătorilor agricoli din Sectorul vegetal și vizează susținerea cheltuielilor efectuate între 24 februarie -12 august 2022. Cheltuielile din acest program se referă la produse de fertilizare, produse pentru protecția plantelor și / sau motorină.

Cererile se depun la centrele APIA unde a fost depusă și cererea de plată pentru anul 2022. Informații despre eligibilitate, documentele necesare precum și detalii despre aplicarea acestei măsuri accesați apia.org.ro.

Revista Presei

World Economic Forum a publicat pe data de 22 august un articol intitulat “De ce trebuie să acționăm acum pentru a reduce decalajul de gen în Inteligența Artificială” care aduce în atenție egalitatea de gen, într-un context la care, poate că nu ne-am fi așteptat: egalitatea de gen în Inteligența Artificială.

Principalele teme prezentate în articol fac referire la faptul că:
• Diferența de gen în Inteligența Artificială este cauzată de excluderea femeilor în fiecare etapă a ciclului de viață AI, riscând un sistem economic și tehnologic extrem de inechitabil într-o epocă în care digitalizarea avansează rapid.
• Sunt necesare acțiuni politice concrete pentru a încuraja participarea deplină a femeilor și fetelor în sectorul digital, în tandem cu răspunsuri holistice la discriminarea sistemică de gen.
• În noiembrie 2021, toate cele 193 de state membre ale Națiunilor Unite au adoptat Recomandarea UNESCO privind etica inteligenței artificiale, primul instrument global de stabilire a standardelor pentru Inteligența Artificială.

De remarcat apariția unui standard de etica în Inteligența Artificială care este relevant în contextul evoluției gradului în care mediul de afaceri implementează conformitatea cu standardele comunității.

Sursa: weforum.org

”Document : Fiscul va publica și lista tuturor contribuabililor care nu au datorii bugetare. Taxele vamale, accizele și TVA, excluse de la acordarea eșalonării la plată. 7 modificări fiscale pregătite” este titlul principal al zilei Profit.ro

Astfel, potrivit publicației de afaceri, urmează a fi implementate 7 măsuri fiscale. Principalele modificări descrise de Profit.ro sunt:
• ANAF urmează să publice lista contribuabililor care NU au datorii;
• Se modifică durata inspecției fiscale pentru nerezidenți la 180 de zile;
• TVA, taxe vamale și accizele vor fi excluse de la eșalonarea la plată;
• În cazul executărilor silite se reglementează situația bunurilor care sunt valorificate la sume mai mici decât cuantumul stabili de expertize;
• Se consideră introducerea unei măsuri care face posibilă intrarea în insolvabilitate pentru debitorii care au bunuri într-un procent mai mic de 2% din creanțele fiscale restante.

Pentru a afla restul modificărilor, citește mai mult la: profit.ro

Inspirație pentru afaceri:

Revista online Real Business din Marea Britanie a publicat articolul „Exemple și idei pentru mesagerie vocală de afaceri” scris de Sebastian Duncan

„Trăim într-o lume în care suntem bombardați constant cu mesaje.
De la e-mailuri și mesaje text până la notificări de pe rețelele sociale, poate fi greu să ții pasul. De aceea, mulți oameni aleg să folosească mesageria vocală ca o modalitate de a filtra zgomotul de la locul de muncă și de a se asigura că se oferă o primă impresie bună atunci când nu pot ajunge la telefon. Citiți mai departe pentru exemple și idei de salutări pentru mesageria vocală de afaceri.” – se arată în articol

Ce este o mesagerie vocală de afaceri?
Mesageria vocală pentru afaceri este un serviciu profesional care permite companiilor să gestioneze și să direcționeze apelurile primite.
Cutia de mesagerie vocală poate fi folosită pentru a înregistra și stoca mesaje de la consumatori, clienți și alți apelanți și, de asemenea, poate fi folosită pentru a crea asistenți automatizați, care sunt sisteme automate care răspund și direcționează apelurile atunci când oamenii sunt indisponibili.

Beneficiile utilizării mesajelor de întâmpinare vocale:
Prin configurarea unui mesaj de întâmpinare personalizat de mesagerie vocală de afaceri, le permiteți consumatorilor și clienților voștri să lase un mesaj persoanei cu care dorește să vorbească și să știe că au ajuns la compania potrivită.
De asemenea, companiile pot folosi mesajul vocal principal al companiei pentru a promova oferte speciale sau evenimente.

Mai multe informații, beneficii, motive pentru a utiliza mesageria vocală de afaceri, exemple, idei, găsești în articolul de pe realbusiness.co.uk

Daca firma ta are comunicări sau anunțuri pentru mediul de business ne poți trimite informațiile aici.


Cezar Iulian Armasu
Director Revista Patronatului Roman, Revista de cultura, sah si business Pallas Athena - https://pallasathena.ro/
spot_img
spot_img
spot_img

postări recente:

spot_img
7,655FaniÎmi place
162AbonațiAbonați-vă

Abonează-te la newsletter

spot_img

recomandate:

spot_img

Evenimente:

spot_img