- Trafic5 este un indicator crucial în deciziile de afaceri ale companiilor;
- Capitala marchează peste 10 milioane de vizite lunare în malluri;
- Dintre cele 12 mall-uri din București, trei reușesc să atragă lunar 3 milioane de vizite, iar două dintre acestea se apropie de un trafic de aproape 2 milioane de vizite pe lună;
- Deși situat pe poziția a treia ca număr de locuitori, Iașiul reușește să se situeze pe poziția a doua din perspectiva traficului în malluri, înaintea Clujului, cu puțin peste 3 milioane de vizite lunare.
Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, lansează un indicator care urmărește evoluția traficului înregistrat în mall-urile din principalele orașe ale României. Denumit „Trafic5”, acest indicator îndeplinește nevoia advertiserilor și a marketerilor de a avea informații cât mai complete privind numărului de vizite pe care le fac românii în centrele comerciale, informații care stau la baza stabilirii bugetelor de investiții în campaniile de marketing și advertising.
„Am lansat Trafic5 pentru a le oferi clienților noștri, dar nu numai, o imagine cât mai limpede cu privire la numărul de vizite pe care le fac românii în mall-uri. De ce este util un astfel de instrument? Pentru că, în funcție de el, marketerii și companiile pot alege când și unde să deruleze campanii de indoor advertising astfel încât mesajele de brand să ajungă la cât mai mulți potențiali cumpărători. Cu o experiență de peste 20 de ani, avem acces la date privind traficul în mall-uri, pe orice intervale temporale: de la date anuale, până la cifre zilnice. Totodată, facem anual un studiu de piata cu Reveal Marketing Research ce stă la baza interpretării acestor informații astfel încât să putem oferi partenerilor noștri o imagine cât mai completa despre profilul consumatorului de mall.”, a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management.
Potrivit datelor celui mai recent recensământ al populației, primele cinci cele mai mari orașe din România ca număr de locuitori sunt București (1,71 mil. locuitori), Cluj-Napoca (286.598 locuitori), Iași (271.692 locuitori), Constanța (263.707 locuitori) și Timișoara (250.849 locuitori). În alcătuirea indicelui Trafic5, compania a luat în calcul doar orașele cu o populație de peste 200.000 de locuitori, iar următoarele, după acest criteriu, sunt Brașov (237.589 locuitori), Craiova (234.140 locuitori) și Galați (217.851 locuitori).
Pe primul loc se află, evident, Bucureștiul, care, pe lângă cel mai mare număr de locuitori și vizitatori/turiști, are și cele mai multe mall-uri și, implicit, cel mai mare număr de metri pătrați de spații comerciale. Capitala marchează peste 10 milioane de vizite lunare în malluri. Dintre cele 12 mall-uri din Capitală, trei reușesc să atragă lunar 3 milioane de vizite, iar două dintre acestea se apropie de un trafic de aproape 2 milioane de vizite pe lună.
„României îi lipsesc orașe cu populații de 500.000 – 1 million de locuitori. În afară de București, niciun alt oraș nu se apropie de această cifră oficială de 1,7 milioane de locuitori. De aceea, este imposibil, atât în viitorul apropiat și și cel îndepărtat, ca Bucureștiul să fie detronat din acest top. Ce este însă și posibil și probabil este ca cifrele aferente următoarelor orașe să sufere modificări. Asta depinde și de modul în care aceste orașe vor reuși să atragă noi investiții în centre comerciale și cât de atractive vor fi în atragerea de noi rezidenți și turiști”, a declarat Laurențiu Jiga, fondator și CEE managing Director al Brand Management.
Oraș | Populație (milioane) | Număr de vizite lunare în malluri (milioane) |
București | 1,71 | 10,08 |
Iași | 0,27 | 3,03 |
Constanța | 0,26 | 2,64 |
Brașov | 0,23 | 2,57 |
Cluj-Napoca | 0,28 | 2,38 |
Indicator Trafic5 by Brand Management
Cum stau lucrurile în celelalte orașe?
Deși situat pe poziția a treia ca număr de locuitori, cu 271.692 de rezidenți, Iașiul reușește să se situeze pe poziția a doua din perspectiva traficului în mall-uri, înaintea Clujului, cu puțin peste 3 milioane de vizite lunare. Acest lucru se datorează, pe de o parte, faptului că Iașiul este județul cu cei mai mulți locuitori din țară. Pe de altă parte, Iașiul are patru astfel de centre comerciale, iar Cluj-Napoca doar două. Ambele înregistrează un trafic de peste 1 milion de vizite pe lună, ceea ce indică existența apetitului pentru shopping al clujenilor.
Comparativ, din cele patru malluri din Iași, doar unul reușește să înregistreze peste 1 milion de vizite lunare. Al treilea oraș ca număr de vizite lunare la mall, respectiv 2,64 milioane, este Constanța, oraș care ocupă poziția a patra din perspectivă demografică (263.707 de locuitori). Constanța are trei malluri, din care două atrag lunar peste 1 milion de vizitatori. Pe locul al patrulea, cu 2,57 milioane de vizite lunare la mall, se plasează Brașovul, oraș care are patru malluri, și unde doar unul consemnează vizite lunare de peste 1 milion.
Topul Trafic5, după numărul de vizite la mall, este completat de Cluj-Napoca, cu 2,38 milioane de vizite. Această poziție poate fi parțial explicată prin numărul redus de centre comerciale din capitala Transilvaniei, respectiv două.
###
Despre Brand Management
Brand Management a fost fondată în 2004 și este prima companie din România care oferă servicii de indoor advertising la nivel național. Cu 20 de ani de experiență în implementarea de campanii publicitare, în centre comerciale și de business, Brand Management a dezvoltat operațiuni de indoor advertising atât în România, cât și în Bulgaria și Cehia, pentru companii din domenii precum tehnologie și telecomunicații, modă și bijuterii, financiar-bancar, FMCG, gestionând bugete dedicate indoor advertising de peste 130 milioane lei incluzând anul 2023.
Brand Management este prezentă în peste 150 de locații din România – Mall-uri, Hypermarket-uri și Business Centers – din primele 20 cele mai importante orașe. Compania asigură expunerea campaniilor indoor advertising în fața a peste 110 milioane de vizite pe lună, contorizate și comunicate de locații. Aproximativ 85% dintre clienţii companiei se află în portofoliul companiei încă din primii ani de activitate.