Aurul continuă să fie vedeta piețelor internaționale și în 2025. După ce anul trecut prețul metalului prețios a bătut toate recordurile, analiștii anticipează o continuare a tendinței de creștere și în viitorul apropiat. Astfel, gigantul bancar JP Morgan prognozează că, până în al doilea trimestru al lui 2026, prețul aurului ar putea atinge 4.000 de dolari pe uncie. Prețul ridicat este generat de cererea record, pe fondul tensiunilor geopolitice și economice. În acest context, atenția băncilor de stat s-a îndreptat, ca de obicei, spre aur, activul de refugiu tradițional, iar același lucru l-au făcut marii investitori, dar și cei individuali.
Interesul pentru aur – văzut atât ca achiziție strategică de investiție, cât și ca suport pentru microcreditare – este în creștere și în România. Potrivit MAGNOR, lider de piață în tranzacționarea aurului (bijuterii, lingouri), electronicelor și produselor de lux pre-owned, doar în primul trimestru din 2025 s-a observat o majorare a achiziției de aur, iar trendul ascendent se va menține pe tot parcursul anului.
„Aurul rămâne una dintre cele mai sigure forme de păstrare a valorilor”, subliniază Cosmin Popovici, CEO MAGNOR. Vedem o creștere constantă a interesului din partea clienților noștri, atât pentru vânzare, cât și pentru investiție.”
Aurul se cumpără cu kilogramul
CEO-ul companiei românești arată că preferințele de achiziție ale clienților MAGNOR sugerează că aurul este considerat un activ de refugiu în contextul economic și geopolitic actual, o valoare stabilă și tangibilă: „În ultima perioadă, am onorat comenzi importante pentru lingouri de aur cu greutăți mari, inclusiv de 1 kilogram, ceea ce reflectă interesul crescut al investitorilor pentru active de refugiu”, spune Cosmin Popovici.
MAGNOR comercializează lingouri de aur de investiții produse în România, care se disting prin finisare de înaltă calitate și puritate garantată, certificate de laboratoare acreditate la nivel european și ambalate și controlate individual înainte de expediere. Retailerul oferă clienților lingouri cu diferite gramaje, începând de la cele de 2,5 g și până la cele de dimensiuni mari de 50 g, 100 g sau chiar 1 kg.
În ce privește lingourile de aur de investiții rafinate local, Cosmin Popovici arată că acestea aduc avantaje nu doar prin „livrarea rapidă și garanția calității, ci și prin contribuția la dezvoltarea economiei naționale”.
MAGNOR încurajează achiziția de aur românesc și prin campaniile de Buy Back derulate constant. Clienții au posibilitatea să vândă obiectele din aur pe care nu le mai folosesc și primesc în schimb reduceri de până la 500 de lei la bijuteriile noi din aur.
Aurul, soluție financiară imediată
Aurul este folosit nu numai pentru protecția pe termen lung a valorilor, ci este și o soluție financiară rapidă și sigură. „În paralel cu achiziția de aur de investiții, observăm și o dezvoltare a zonei de microcreditare cu colateral de aur”, susține Cosmin Popovici. „Tichetul mediu a fost de aproximativ 2.000 lei în primele luni ale anului, în creștere cu 30% față de anul trecut, reflectând astfel încrederea clienților în aur, a cărui capacitate de a fi transformat rapid în lichidități îi conferă și statutul de soluție financiară imediată. Această evoluție este determinată de creșterea prețului aurului, care permite garantarea unor finanțări de o valoare superioară față de perioadele anterioare, utilizând ca garanție același activ”, mai spune reprezentantul MAGNOR.
***
Despre MAGNOR
Lider al industriei de profil cu experiență de peste 17 ani, MAGNOR – marcă înregistrată la nivel intenațional – deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru bijuterii, produse de lux pre-owned, electronice și metale prețioase. Totodată, holdingul oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și operațiuni de schimb valutar. Cel mai dinamic și modern jucător în domeniu, lider de reputație, MAGNOR operează 26 de magazine în Bucureşti, Ilfov, Timișoara, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Craiova, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău și Ploieşti.
Pe piața de profil, MAGNOR se diferențiază prin profesionalism, cel mai diversificat portofoliu de produse și servicii, stabilitate și structura de guvernanță corporativă. În raport cu clienții este o soluţie de încredere pentru obţinerea unui împrumut rapid, răspunzând necesității populației de a găsi o alternativă dinamică, simplă și avantajoasă de creditare. Cu o echipă dedicată și dinamică de profesioniști, compania s-a remarcat de-a lungul istoriei sale printr-o relație transparentă cu piața, reziliență și rezultate aflate an de an pe un trend ascendent. Compania a investit masiv în digitalizare, urmărind astfel să ofere clienților o experiență cât mai confortabilă și plăcută în magazinele sale, adaptată erei informaționale. Totodată, prioritizarea investițiilor în tehnologie reflectă viziunea de dezvoltare durabilă și sustenabilă a holdingului.
Mai multe informații sunt disponibile pe www.magnor.ro