EU Green Deal 2022 – 2027 – Abordare economică şi financiară la nivelul proiectelor şi companiilor
OBIECTIVUL CURSULUI:
Cursul are la bază publicările Comisiei Europene referitoare la Strategia Green Deal precum şi toată legislaţia aferentă.
La finalul cursului, participanţii vor avea o înţelegere clară asupra tuturor conceptelor din domeniu, vor aprofunda oportunităţile de business pe toată perioada de programare până în 2027, vor putea conexa prin diferite studii de caz mecanismele de finanţare şi cerinţele de conformare.
De asemenea, cursul va contribui semnificativ la consolidarea capacităţii participanţilor de a fundamenta cunoştinţele legate de instrumentele parteneriatelor la nivel European.
GRUPUL ŢINTĂ:
Consultanţi, antreprenori, personalul din bănci din departamentele de analiză, fonduri nerambursabile, creditare, risc, middle managementul din aceste instituţii, funcţionari publici implicaţi în accesarea fondurilor europene nerambursabile, precum şi alte persoane interesate de tematica propusă.
CONŢINUT:
1. Strategia Pactului Verde European – repere legislative si implicatii transversale;
2. Abordari la nivel de principale domenii si industrii vizate. Termene de conformare;
3. Finantarea tranzitiei verzi – oportunitati si provocari;
4. Modificari la nivel de strategii si procese de afaceri – impactul pe cash flow;
5. Studii de caz
LECTOR:
Dr. Iulia Teodora Paşa, European Policies and Affairs Executive, Alpha Bank
Iulia Paşa are o vastă experienţă în domeniul politicilor si programelor europene (inca din perioada de pre-aderare), precum si in domeniul financiar bancar şi în training, ocupând o serie de poziţii de conducere în mai multe instituţii de credit, cum ar fi: Patria Bank, Eximbank, Volksbank şi Alpha Bank. Este de asemenea consultant expert evaluator al proiectelor cu finantare directa de la CE.
Ultimii ani i-a dedicat exclusiv accesării, evaluarii şi implementării de proiecte cu finanţare nerambursabila, elaborarii de puncte de vedere pe tematica politicilor si afacerilor europene, participarii ca speaker la evenimente europene de marca.
În prezent este lector asociat al IBR şi membru al Comisiei pentru Fonduri Europene din cadrul ARB.
Iulia Paşa are o vastă experienţă în domeniul politicilor si programelor europene (inca din perioada de pre-aderare), precum si in domeniul financiar bancar şi în training, ocupând o serie de poziţii de conducere în mai multe instituţii de credit, cum ar fi: Patria Bank, Eximbank, Volksbank şi Alpha Bank. Este de asemenea consultant expert evaluator al proiectelor cu finantare directa de la CE.
Ultimii ani i-a dedicat exclusiv accesării, evaluarii şi implementării de proiecte cu finanţare nerambursabila, elaborarii de puncte de vedere pe tematica politicilor si afacerilor europene, participarii ca speaker la evenimente europene de marca.
În prezent este lector asociat al IBR şi membru al Comisiei pentru Fonduri Europene din cadrul ARB.
DURATA CURSULUI ŞI PERIOADA DE DESFĂŞURARE:
19 aprilie 2024, între orele: 9:00 – 17:00
Cursul se va livra ONLINE, pe platforma Zoom
Cursanţii vor avea nevoie de un calculator (laptop), dotat cu sistem de operare MINIM WINDOWS 7, placă de sunet integrat şi browserul Chrome. În cazul în care accesul la un calculator nu este posibil, cursanţii pot accesa întâlnirea online şi de pe telefon cu condiţia de a-şi fi descărcat şi instalat înainte aplicaţia. Ideal ar fi totuşi un calculator pentru condiţii optime de vizualizare. Invitaţia este generată sub forma unui link, care va fi transmis cursanţilor de către organizator, cu o zi înainte de data de începere a cursului. Cursanţii trebuie să acceseze linkul primit la data şi ora cursului.
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.
La finalul cursului participanţii vor primi, pe email, suportul de curs în format pdf şi linkul pentru evaluarea cursului.
În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.
În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.
TAXA DE PARTICIPARE: 1000 lei/persoană – tarif standard (nu se aplică TVA).
Beneficiază de tarife speciale următoarele categorii de participanţi:
BĂNCI: 850 lei/pers. BNR: 750 lei/pers.
Alte instituţii (IFN, companii, autorităţi publice, PFA, etc.)
1 – 2 pers. 1000 lei/pers.
1 – 2 pers. 1000 lei/pers.
3 – 6 pers.950 lei/pers.
≥ 7 pers.900 lei/pers.
Persoane fizice 850 lei/pers.
Studenţi/Masteranzi/Doctoranzi (fără venituri salariale) 750 lei/pers.
PERSOANA DE CONTACT:
Georgiana Gojgărea Training specialist Tel.: 0748.886.819
e-mail: georgiana.gojgarea@ibr-rbi.ro
ABC–ul Standingului Financiar – iniţiere în analiza financiară –
OBIECTIVUL CURSULUI
După parcurgerea acestui curs participanții vor putea să:
• Contribuie la reducerea riscului în activitatea de gestionare a resurselor financiare;
• Întocmească şi analizeze bilanțul în varianta restructurată;
• Analizeze (interpreteze) corect indicatorii de bonitate;
• Intercoreleze indicatorii de bonitate în vederea luării unor decizii investiționale corecte;
• Înțeleagă fluxurile de fonduri care iau naștere între două perioade;
• Analizeze şi interpreteze rezultatul exercițiului în funcţie de factorii care au contribuit la formarea nivelului global;
• Coroboreze analiza financiară cu proiecția fluxului de lichidități pentru a putea lua decizii manageriale (de creditare) corecte, cu riscuri reduse;
• Întocmească şi să analizeze un flux de numerar;
GRUP ŢINTĂ
Personalul implicat în activitatea de analiză financiară, care nu dispune de o experiență vastă în domeniu, angajați din bănci, oameni de afaceri, contabili, persoanele implicate în diverse activități economice, antreprenori etc.
CONŢINUT
Modul 1: Evidența contabilă primară și sintetică – concordanță / neconcordanțe, identificarea datelor financiare neconforme
Structura informației financiare (balancesheet, profit and loss statement etc.)
Modul 2: Analiza financiară – definire, etape, obiective Analiza structurii bilanțului
• Active imobilizate – Pasive pe termen lung
• Active circulante – Datorii pe termen scurt
• Trezoreria netă
• Indicatori de structură (quick ratio, etc)
Studii de caz
Modul 3: Contul de profit și pierderi
• venituri, cheltuieli
• profitabilitate vs. rentabilitate
Indicatori de performanță (EBIT, EBITDA, gross profit margin etc.)
Modul 4: Cash flow versus profit
• ajustări contabile (CAPEX vs OPEX)
• amortizarea/depreciere și provizioanele (accurals&prepayments
• Situația fluxurilor de trezorerie
• Relația dintre principalele tipuri de informații financiare
Studii de caz
PREZENTAREA LECTORULUI
Levente KATONA este licențiat al Facultății de Științe Economice a Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca și doctor în economie al Institutului Național de Cercetări Economice al Academiei Române, având numeroase specializări în domeniul managementului financiar și al marketingului bancar (Deutsche Management Akademie Niederschsen, Ministerul Finanțelor, Luxemburg etc).
Levente a parcurs treptele profesionale de la economist la director de bancă (1992 – 2004), iar din 2004 pana in 2008 a coordonat activitatea de pregătire profesionala pentru zona corporate într-una dintre băncile aflate în top cinci din România şi parte a unui important grup financiar european. Are o experienţă vastă în training, consultanță şi formare profesională și de peste 12 ani livrează cu succes cursuri cu tematicile: Analiza financiară și analiza cash-flow, Management financiar, Managementul proiectelor – îmbunătățiirea proceselor (Lean Management), Standingul financiar al firmei – noțiuni de contabilitate, Managementul costurilor, Marketing – promovarea și vânzarea produselor, Costumer care – fidelizarea clienților, Management strategic etc.
DURATA CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a 8 ore (4 ore / zi).
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
9 – 10 aprilie 2024, orele 09:00 – 13:30
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului, participanţii vor primi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: Banca Naţională a României şi Asociaţia Română a Băncilor), cu 8 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs) .
TARIF STANDARD: 1000 lei/persoană – tarif standard (nu se aplică TVA)
Beneficiază de tarife speciale următoarele categorii de participanţi:
BĂNCI: 850 lei BNR: 750 lei
Alte instituţii
(IFN, companii, autorităţi publice, PFA, etc.)
1 – 2 pers. 1000 lei/pers.
1 – 2 pers. 1000 lei/pers.
3 – 6 pers.950 lei/pers.
≥ 7 pers.900 lei/pers.
Persoane fizice 850 lei
Studenţi/Masteranzi/Doctoranzi
(fără venituri salariale) 750 lei
PERSOANA DE CONTACT
Gabriela Dumitrache, Specialist training
Tel: 0748.886.822; e-mail: gabriela.dumitrache@ibr-rbi.ro
Prezentări tips & tricks – Power Point și Outlook
MS Power Point vă oferă instrumentele pentru realizarea unor prezentări profesionale. Utilizată cu toate facilităţile, aplicaţia permite crearea unor prezentări de business convingătoare, atractive, care să capteze atenţia şi interesul auditoriului.
Grup ţintă
Cursul se adresează persoanelor interesate de tehnici de prezentare, manageri şi angajaţi din toate departamentele, care doresc să folosească produsele Outlook și Power Point la un nivel profesional, persoane dinamice, mereu la curent cu noul, dornice să ţină pasul cu tehnologia pentru a evolua şi a fi performante.
Tematica Outlook:
• Stabilirea destinatarilor în funcţie de mesajul transmis (diferența dintre To, Cc și Bcc)
• Subiectul emailului
• Tipuri de mesaje și structurarea corectă a mesajului
• Folosirea formulărilor predefinite pentru mesaje recurente
• Organizarea emailurilor: foldere, reguli, retention policy, categorii
• Reguli de bună practică în comunicarea electronică
PowerPoint
• Structura corectă a unei prezentări
• Tipuri de slide-uri: utilizarea tipurilor predefinite și crearea de tipuri de slide-uri noi
• Slide Master pentru crearea de șabloane și modificări pentru tipuri de conținut similar în întreaga prezentare
• Reutilizarea slide-urilor folosite în altă prezentare
• Reguli pentru prezentări de impact
• Reguli de bună practică pentru crearea eficientă a prezentărilor
Durata şi perioada
Cursul are o durată de 8 ore de instruire teoretică şi practică (2 ore/zi) şi se desfăşoară în perioada 29 – 30 aprilie 2024, între orele 1600 – 2000.
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.
IBR va organiza cursul online, pe platforma ZOOM.
Lector
Luciana Bercean – formator autorizat, cu o experiență de peste 12 ani în livrarea de cursuri în domeniul IT, specializată în programele din suita Microsoft Office: Word, Excel, Access, PowerPoint și Outlook. Deține importante certificări în domeniu: Microsoft Certified Trainer (MCT), Microsoft Office Specialist Expert Excel 2016, expert ECDL
Atestarea
La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 8 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
Tarif
Tariful standard pentru acest curs este 590 lei/participant.
Bănci: 500 lei BNR: 440 lei
Alte instituţii (IFN, companii, autorităţi publice, PFA etc.)
1 – 2 pers. 590 lei
1 – 2 pers. 590 lei
3 – 6 pers.560 lei
≥ 7 pers.530 lei
Persoane fizice 500 lei
Studenţi 440 lei
Plata se va face integral, cu cel puţin patru zile înainte de începerea cursului, în contul Institutului Bancar Roman numărul RO93BTRLRONCRT0261315401, deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani (pe ordinul de plată va rugăm să specificaţi numele cursanţilor şi titlul cursului). În cazul în care un participant anunţă retragerea sa de la curs cu 1-2 zile, înainte de începerea cursului, din taxa de participare se reţine un procent de 17 %. În cazul în care un participant anunţă retragerea la data începerii cursului, taxa de participare nu se mai restituie. În toate cazurile există posibilitatea înlocuirii participantului retras cu un alt participant, caz în care nu se percepe nici o penalizare.
Roxana Ivan
Specialist formare, IBR email: roxana.ivan@ibr-rbi.ro; tel: 0748 886 839