Cu un buget de 8 milioane de euro din PNNR, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) digitalizează managementul personalului din administrația publică, printr-o platformă inspirată de cea folosită de Comisia Europeană. Platforma aduce beneficii reale, cuantificabile la nivel național.
Mai multe informații:
https://www.anfp.gov.ro/proiecte/proiecte-in-implementare/proiecte-pnrr/proiecte-pnrr-lista/simru/
Ce este SIMRU – Sistemul Integrat de Management al Resurselor Umane?
Platforma interactivă SIMRU – Sistemul Integrat de Management al Resurselor Umane – dezvoltată și implementată de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), aduce beneficii reale pentru 1,3 milioane de angajați din administrația publică.
Creată pentru a elimina hârtiile, dosarele cu șină și birocrația, SIMRU este o platformă digitală avansată de management intern al resurselor umane, concepută pentru a fi folosită de către autorități și instituții publice. Platforma este inspirată de instrumentul de gestionare a personalului utilizat la nivelul Comisiei Europene.
Prin SIMRU, ANFP oferă mai mult decât un simplu instrument digital: propune o viziune modernă asupra managementului resurselor umane din administrație, în care tehnologia sprijină oamenii și instituțiile, aducând eficiență, orientare spre performanță, claritate și încredere.
Înrolarea în SIMRU este GRATUITĂ pentru orice instituție sau autoritate publică din țară, iar ANFP acoperă integral costurile de întreținere și actualizare. Instituțiile care aderă la SIMRU nu trebuie să aloce buget propriu pentru utilizarea platformei. Procesul de ÎNROLARE, sau ONBOARDING, este explicat concis în video-ul: https://www.youtube.com/watch?v=vkZ40LXkiDs, dar și pe larg în broșura digitală dedicată https://www.anfp.gov.ro/media/uuhhdt12/brosura-simru.pdf
În etapa curentă, SIMRU se adresează administrației publice centrale, cu dezideratul de a fi ulterior extinsă la nivel național, incluzând și administrația publică locală.
SIMRU va funcționa ca punct unic de acces pentru interacțiunile cu serviciile ANFP, atât cele legate funcțional de managementul resurselor umane, cât și cele legate de serviciile oferite prin platformele conexe operate sau în curs de realizare la nivelul ANFP (Concurs Național, e-ANFP, SENEOSP). Un avantaj semnificativ al platformei este interoperabilitatea cu sisteme precum: REGES, ADR-ROeID și, în viitor, cu Registrul Național de Evidență a Populației și Hub-ul Guvernamental.
Motive pentru care instituțiile să adere la SIMRU
Operaționalizarea platformei SIMRU aduce administrației publice multiple beneficii:
- integrarea serviciilor de management al resurselor umane într-un singur sistem digital;
- centralizarea și gestionarea securizată a documentelor și datelor despre angajați și angajatori, inclusiv parcursul profesional, într-o platformă intuitivă;
- funcționalități self-service care oferă acces rapid la dosarul profesional digital și permit generarea automată a adeverințelor și altor documente standard;
- opțiuni de self-management, prin care angajații își pot actualiza singuri datele personale, fără deplasări sau hârtie;
- instrumente avansate de raportare și analiză, inclusiv pentru evidența personalului, esențiale pentru politici publice bazate pe date reale;
- gestionarea pontajului și a timpului de lucru, eliminarea redundanțelor și asigurarea conformității cu standardele actuale de HR;
- posibilitatea integrării ulterioare a unui modul financiar pentru calculul drepturilor salariale.
SIMRU include șapte module: Administrare Resurse Umane, Managementul Timpului și Pontaj, Self-Service, Formare și Dezvoltare, Help Interactiv, Onboarding Instituții/ Grupuri de Instituții și Centralizare și Raportare Date.
Fiecare modul aduce beneficii concrete: registru precis al angajaților, automatizarea proceselor de HR, eficientizarea muncii, evidențe statistice precise și actualizate și reducerea costurilor.
Modulul Managementul Timpului și Pontaj automatizează procesele de evidență a timpului de lucru, oferind transparență și conformitate cu legislația muncii.
Beneficii cheie:
Funcționalități principale:
- gestionarea cererilor de concedii și învoiri;
- administrarea programului de lucru al angajaților;
- gestionarea introducerii și validării pontajului zilnic;
- calcul automat al pontajului lunar;
- notificări automate către angajați privind aprobarea sau respingerea solicitărilor;
- notificări automate către manageri privind transmiterea mesajelor către subordonați.
Modulul Formare și Dezvoltare este conceput pentru a sprijini personalul în dezvoltarea continuă a competențelor, punând accept pe creșterea profesională continuă, esențială pentru o administrație modernă și performantă.
Modulul Help Interactiv oferă ghiduri și asistență în utilizarea platformei, Modulul Onboarding Instituții/ Grupuri de Instituții facilitează integrarea instituțiilor în sistem și gestionează drepturile de acces, iar Modulul Centralizare și Raportare Date permite ANFP să consolideze datele de personal, să genereze rapoarte statistice și să sprijine formularea de politici publice.
Jalonul 177 PNRR și Platforma SIMRU au fost prezentate în cadrul a 8 workshopuri regionale hibride, la care au participat peste 800 de reprezentanți din administrația publică centrală (la nivel teritorial și regional) și locală din toate regiunile de dezvoltare din țară, având, astfel, oportunitatea de a afla despre funcționalitățile și beneficiile platformei, dar și de a transmite feedback privind necesitățile și particularitățile instituționale în materie de procese de resurse umane.
SIMRU, cu o valoare totală de 8 milioane de euro, este finanțat de Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și implementat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) în perioada iulie 2022 – decembrie 2025, contribuind la atingerea Jalonului 177 – S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală, parte a Investiției 10 – Transformarea digitală în managementul funcției publice, Componenta C7 – Transformarea digitală.
Agenția Națională a Funcționarilor Publici deține atât calitatea de coordonator de reformă și investiții, cât și calitatea de beneficiar în cadrul componentelor C14 – Buna guvernanță și Componenta C7 – Transformarea digitală ale PNRR.
Informații suplimentare despre proiect:
https://www.anfp.gov.ro/proiecte/proiecte-in-implementare/proiecte-pnrr/proiecte-pnrr-lista/simru/
pe paginile sociale ale ANFP:
https://www.facebook.com/A.N.F.P.Romania/ https://www.instagram.com/anfp.gov.ro/?hl=en
https://ro.linkedin.com/company/agentia-nationala-a-functionarilor-publici
și pe canalul YouTube ANFP România:
https://youtube.com/@anfpromania5300?si=0EV_YWCZRNXdkIFC
E-mail: comunicare@anfp.gov.ro














