joi, noiembrie 21, 2024
AcasăREVISTA ONLINEComunicate de presa40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul.

40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul.

40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul.
Guvernul distruge cu bună știință una dintre puținele industrii în care România e competitivă la nivel european

Asociațiile patronale din transporturi organizează o conferință de presă joi, 5 august, la 11:00, la Sala Terra a Hotelului Ramada Parc cu scopul de a atrage atenția asupra două probleme extrem de grave cu care se confruntă industria transporturilor: reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul international ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv pe 5 ani, și carantinarea șoferilor.

Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă și acuză guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport international. În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele sunt devastatoare cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de nicio firmă.

Guvernul recidivează și penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României și a decis intrarea în carantină 14 zile a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu Covid-19, dacă nu sunt vaccinați și nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni.

Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens “culoare verzi” și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profestionisti.

Prin această măsură Guvernul obligă astfel șoferii români să îngroașe rândul șomerilor dacă nu vor să se vaccineze sau să emigreze în alte țări, lucru foarte probabil dat fiind viitorul incert al firmelor românești de transport și criza profundă de șoferi cu care se confruntă toată Europa.

Firmele de transport din România se confruntă astfel, pe de-o parte, cu plecarea forței de muncă, iar pe de altă parte cu controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment după impunerea unor sume uriașe de plată ca impozite și contribuții sociale pe ultimii cinci ani.

Demersurile făcute până acum pentru deblocarea situației create de controalele desfășurate de ANAF au rămas fără rezolvare ajungându-se într-un moment de impas grav în relația cu autoritățile competențe ale statului român. Protestele (de stradă) sunt iminente pe fondul tensiunilor acumulate, într-un moment în care menținerea competitivității acestui sector de activitate, care nu a beneficiat de subvenții sau ajutoare de stat, este puternic subminată, în loc să constituie un capitol de succes într-o strategie națională bine conturată.

Transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde de euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri.

În ciuda faptului că suntem abia a 15-a economie la nivelul Uniunii Europene, România este a 8-a piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în U.E. la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8.2), după Polonia și Lituania, ceea ce indică foarte clar că transportul rutier este una dintre cele mai performanțe activități din România și ar trebui să constituie un sector economic de strategie națională, nu una care trebuie închisă cu orice preț, cum indică actualele măsuri luate de Guvernul României.

Vă invităm, așadar, să fiți alături de noi, joi, 5 august, orele 11:00, la Hotel Ramada Parc (Sala Terra) pentru a discuta despre măsurile viitoare pe care asociațiile patronale ale transportatorilor le plănuieșc pentru a încerca să salveze această industrie de la faliment.

Biroul de presa
F.O.R.T.
0729218111

***   ***   ***

FEDERAȚIA OPERATORILOR ROMÂNI DE TRANSPORT- F.O.R.T. – este cea mai mare federație patronală din România, întrunind din primul an de activitate și până în prezent, un număr de peste 4000 de societăți comerciale din domeniile de transport rutier de mărfuri și pasageri, aerian, activități conexe, formare profesională, service-uri specializate, tractări auto, școli de șoferi, taxi , închiriere și transport alternativ.

F.O.R.T. este membră fondatoare a Patronatului Național Român – P.N.R. și a Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri de Pasageri -I.P.R.U., reprezentând până in prezent companii cu un numar total de peste 50 000 de angajați.


Vrem e-tva pentru afaceri și pentru eficiența sistemului fiscal, nu împotriva...

Digitalizarea, ar trebui să conducă la muncă mai puțină, mai puține resurse alocate și eficiență mai mare,în nici un caz mai multă muncă, costuri...

Conferința “IMM ROMANIA”- Mediul Antreprenorial și perspectivele dialogului social”

Consiliul Naţional al IMM-urilor din România a organizat astăzi, 9 mai 2024, împreună cu PIMM Galați primul eveniment regional din Sud Estul României sub...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,885FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro