duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăREVISTA ONLINEComunicate de presaS-a lansat România Atractivă, cea mai complexă platformă multimedia de promovare a...

S-a lansat România Atractivă, cea mai complexă platformă multimedia de promovare a turismului cultural

12 rute, 35 de județe și 275 de obiective culturale la startul primului program național de turism cultural

De astăzi, 15 mai, turiștii români și străini pot descoperi noi destinații de călătorie în țara noastră, cu ajutorul celei mai complexe platforme locale multimedia de acest tip, România Atractivă. Programul de turism cultural al României include 12 rute tematice care străbat întreaga țară, cu 275 de obiective de vizitat, prezentate în platforma multimedia dedicată și care, până în 2026, vor fi semnalizate inclusiv prin infrastructură rutieră specifică.

Programul România Atractivă, cu o valoare de 36.356.328,86 lei,  este parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Programul, coordonat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, are 211 beneficiari direcți (custozii obiectivelor culturale de vizitat) iar beneficiari principali ai programului devin de astăzi turiștii români și străini.

Rute tematice și sute de obiective de vizitat

Castele, cetăți sau conace, sate cu arhitectură tradițională, biserici fortificate sau de lemn, mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul dunărean şi cel al provinciei Dacia care fac parte din cea mai complexă şi mai lungă porţiune de frontieră a Imperiului Roman de pe teritoriul Europei continentale, alături de peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomia locală – sunt doar o parte dintre tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României. Acestea sunt:

  • Ruta castelelor (județele Alba, Arad, Bistrița-Năsăud, Brașov, Cluj, Covasna, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Iași, Mureș, Sălaj, Sibiu, Timiș);
  • Ruta curiilor din Transilvania (județele Bihor, Cluj, Covasna, Harghita, Sălaj, Satu Mare);
  • Ruta culelor (județele Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea);
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești (județele Alba, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Constanța, Covasna, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Neamț, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vrancea);
  • Ruta bisericilor fortificate (județele Alba, Bistrița-Năsăud, Brașov, Harghita, Sibiu);
  • Ruta bisericilor de lemn (județele Alba, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Cluj, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mehedinți, Neamț, Suceava, Timiș, Vâlcea, Vrancea);
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei (județele Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui);
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României (județele Alba, Bihor, Covasna, Harghita, Maramureș, Mureș, Satu Mare, Sibiu);
  • Ruta castrelor romane (județele Alba, Bistrița-Năsăud, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Dolj, Harghita, Hunedoara, Mehedinți, Mureș, Olt, Prahova, Vâlcea)
  • Ruta cetăților (județele Alba, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Contanța, Covasna, Harghita, Mehedinți, Mureș, Hunedoara, Sălaj);
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate (județul Tulcea);
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională (județele Alba, Argeș, Brașov, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vrancea).

Platforma multimedia – website și aplicație mobilă de travel, România Atractivă

Prin platforma multimedia România Atractivă, informația ajunge online la utilizator prin website-ul www.romania-atractiva.ro și prin aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit atât pentru smartphone-urile cu sistem de operare iOS, cât și Android (se poate descărca de aici: https://romaniaatractiva.app.link/download).

Pentru program a fost dezvoltată în premieră o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulație internațională, în care este prezentată istoria fiecărui obiectiv cultural.

Unică prin tipologia cuprinzătoare de conținut video, foto, tururi virtuale, reconstrucții 3D, animații, ghiduri audio, texte de prezentare, recenzii utilizatori, platforma are rolul de a furniza informații despre tematicile rutelor existente și despre obiectivele incluse în aceste rute. Astfel, aceasta aduce viitorul turist cât mai aproape de experiențele pe care le poate descoperi offline și îl ajută în alegerea destinațiilor de călătorie. În platformă sunt introduse cele 275 de obiective turistice, iar materialele lor de prezentare au fost traduse în engleză, franceză, rromani și o parte din ele în germană și maghiară. Cumulat au fost produse peste 5.800 de materiale, la care se adaugă 98 de planuri de revitalizare ce vor ajuta unele obiective să atragă interesul publicului și să-și găsească surse de autofinanțare.

Platforma România Atractivă permite și încurajează completarea cu noi informații, fie ele referitoare la alte obiective turistice aflate pe rute, fie referitoare la evenimente tematice care se organizează în țară și care pot fi acum accesate centralizat de iubitorii de turism cultural și istoric.

Aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android, face mai simplu accesul la acest conținut. Accesarea se poate realiza în mod anonim sau cu cont de utilizator care permite personalizarea conținutului după preferințe și postarea de recenzii la obiective. Prin sistemul de geolocalizare, utilizatorului i se afișează inclusiv obiectivele din proximitate. Aplicația mobilă se poate folosi în mod offline, iar conținutul salvat se poate vizualiza și atunci când telefonul nu are semnal.

Atât dezvoltarea cât și mentenanța aplicației sunt realizate de Eventya, companie parte din Asocierea Terra Building – Eventya, consorțiu câștigător al licitației aferente implementării proiectului. Eventya  a creat multe alte aplicații culturale și de travel din România, printre cele mai de succes numărându-se Brașov Tourism App, Sibiu City App, Discover Dolj, Visit Harghita, Visit Covasna, Galați City App, Visit Maramureș, Salina Turda App, dar și aplicații pentru instituții culturale, precum FITS App, aplicația Festivalului Internațional de Teatru, Muzeul ASTRA App, Teatrul Gong sau Filarmonica Sibiu App. Pentru România Atractivă, compania va oferi și după finalizarea programului (iunie 2026) încă 5 ani de întreținere constantă și suport pentru aplicație și website.

Infrastructura rutieră de semnalizare a obiectivelor pe 55.000 de kilometri pătrați

Demersul inițial de mapare și dezvoltare de conținut aferent celor 275 de obiective turistice, realizat în perioada 2023-2024 și integrat în platforma multimedia, va fi completat, în etapa următoare a programului, de cel constituit de amplasarea infrastructurii rutiere de semnalizare a fiecărui obiectiv aflat pe cele 12 rute turistice culturale.

De la startul proiectului până în prezent, a fost realizat primul raport de cartografiere a obiectivelor turistice culturale, la nivel național. A fost realizată localizarea in situ și realizarea de măsurători necesare pentru semnalizarea în teren a obiectivelor din România Atractivă. Acestea sunt situate pe o arie de aproximativ 55.000 km2 dintre care 4.950 km2 vor avea un ritm foarte intens de semnalizare. Mai precis, un obiectiv va acoperi aproximativ 200 km2 semnalizați, respectiv pe fiecare 18 km2 vor exista în medie 20 de puncte de semnalizare. Necesarul estimat este de 5.759 ore pentru amplasarea celor peste 8.000 de elemente de infrastructură. Mijloacele de semnalizare vor respecta standardele aplicabile semnalizării rutiere (tablă din oțel zincat sau aluminiu de grosime 1 mm, tratată anticoroziv, vopsită în câmp electrostatic, cu aplicare de folie reflectorizantă clasa 3), iar garanția acordată mijloacelor de semnalizare va fi de minimum 7 ani.

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

RESPONSABIL CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL (CURS AUTORIZAT DE CATRE MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI MINISTERUL EDUCAŢIEI, COD COR 242231) Curs Organizat de Institutul...

Partea bună și cea rea a volatilității pentru investitori

După un adevărat rollercoaster pe piața bursieră, indicele de volatilitate VIX, cunoscut și ca indicele fricii, a înregistrat luni, săptămâna trecută, a doua cea...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,884FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro