Felix Mendelssohn Bartholdy, cunoscut și sub numele de Felix Mendelssohn a fost un renumit muzicianul și pictor german cu o expresivitate artistică ieșită din comun. El s-a născut pe 3 februarie 1809 și s-a stins din viață pe 4 noiembrie 1847.
Înzestrat și cu un mare de talent de pictor, artistul german obișnuia să-și decoreze scrisorile cu mici gravuri. Pasionat încă din copilărie de artele vizuale, muzicianul-pictor si-a dovedit iscușința în ale picturii în aproximativ 300 de desenet și tablouri.
Copil-minune, studiază muzica de la șase ani, iar la vârsta de doisprezece ani compune prima sa lucrare muzicală: un cvartet pentru pian (și înainte de a împlini paisprezece ani, deja scrisese 12 simfonii).
Deși era foarte tânăr, el beneficiază de o extraordinară reputație, în 1835 devinind dirijorul Orchestrei Gewandhaus din Leipzig. Deși regele Prusiei se străduiește să-l păstreze la Berlin (unde copilarise si studiase apoi la Universitate în perioada 1826-1829), Felix Mendelssohn se stabilește în Leipzig, unde înfiinteaza Conservatorul de muzica (1843), împreuna cu Robert Schumann și Ignaz Moscheles (profesorul sau din copilarie).
Când a fost prima apariție a lui Felix Mendelsohn?
Mendelssohn a debutat în concertul public lde la nouă ani, când a participat la un concert care însoțește un corn duo, dovedindu-și astfel calitățile de compozitor prolific încă de la o vârstă fragedă.
În adolescență, operele sale erau adesea interpretate acasă cu o orchestră privată pentru asociații părinților săi din elita intelectuală a Berlinului.
Între 12 și 14 ani, Mendelssohn a scris 12 simfonii de coarde pentru astfel de concerte și o serie de lucrări de cameră. Prima sa lucrare, un cvartet de pian, a fost publicată la vârsta de 13 ani.
Opera lui Mendelssohn
Mendelssohn a scris, de asemenea, multe lucrări sacre la scară mai mică pentru corul neînsoțit, cum ar fi un decor de Psalmul 100,Jauchzet dem Herrn, alle Welt, și pentru cor cu orgă. Majoritatea sunt scrise sau traduse în engleză. Printre cele mai faimoase este Ascultă Rugăciunea Mea, a cărui a doua jumătate conține „O pentru aripile unui porumbel”, care a devenit adesea interpretat ca un articol separat. Piesa este scrisă pentru cor, orgă și a tripla sau soprana solist. Biograful lui Mendelssohn, Todd, comentează: „Însăși popularitatea imnului în Anglia […] l-a expus ulterior acuzațiilor de superficialitate din partea celor disprețuitoare ale victorianului moravuri.
Mendelssohn a fost un interpret de tastatură, atât la pian, cât și la orgă, dirijor remarcabil,editor și professor care a rămaa până în ziua de astăzi un model demn de urmat (și ascultat!).