Gențile de designer și alte produse din piele, bijuteriile de lux, ceasurile și îmbrăcămintea de lux conduc creșterile din industria luxului după pandemie. Materialele de calitate superioară, măiestria și mult apreciatele linii estetice continuă să readucă clienții în magazine, deoarece articolele de lux, cu formele lor ușor de recunoscut sau însemnele mărcii conferă unicitate și statut. Anul trecut, vânzările din industria luxului au depășit nivelul de dinaintea pandemiei, în ciuda multiplelor crize cu care s-au confruntat economiile lumii.
Un studiu recent a arătat că jumătate dintre cumpărătorii produselor de lux sunt dispuși să considere că luxul accesibil este un lux veritabil și să nu folosească prețul ridicat ca indicator al luxului adevărat, în timp ce cealaltă jumătate nu consideră că luxul accesibil este un lux real. Din acest ultim grup, cumpărătorii chinezi de produse de lux sunt cei mai predispuși să declare că luxul înseamnă produse scumpe. Faptul că își pot permite prețurile ridicate ale bunurilor de lux este un indicator al valorii și succesului lor personal. În 2022, cea mai mare piață pentru bunurile de lux de uz personal a fost SUA (98 de miliarde de euro cifră de afaceri), cu principalul oraș New York. Ea este urmată de China continentală (59 de miliarde de euro) cu Beijing. La mare distanță se află Japonia (Tokyo), Italia (Milano), Coreea de Sud (Seul) și Franța (Paris), în intervalul 24-20 de miliarde de euro.
În 2022, cumpărătorii nu s-au temut de etichetele de preț de mii de dolari ale hainelor și genților de designer, împingând piața către vânzări record și o creștere de 22% de la an la an. Piața bunurilor de lux de uz personal este inima întregii industrii a luxului. Toate categoriile de bunuri de lux de uz personal au înregistrat performanțe bune, cu rate de creștere de două cifre în toate categoriile.
Bijuteriile și ceasurile de lux, marochinăria și îmbrăcămintea conduc revenirea după pandemie. Modelele iconice și noile produse în vogă au fost cele mai dorite articole, potrivit Bain & Co. Semnele de marcă ușor de recunoscut (fie că este vorba de o anumită formă, o piesă de metal specifică, un material sau o monogramă) au rămas populare. Produsele mici din piele au câștigat și mai mult teren. În ceea ce privește cumpărătorii, este mai probabil ca femeile să viziteze magazinele de lux online decât bărbații. Ambele sexe sunt cel mai bine reprezentate în grupa de vârstă 25-34 de ani – 10,5% din totalul vizitatorilor magazinelor sunt femei, iar 9,8% sunt bărbați din această grupă de vârstă, arată un studiu de piață.
Într-un top al celor mai populare branduri de lux în 2023, Gucci, aparținând conglomeratului Kering (KER.PA), a fost nominalizat pe primul loc, fiind iubit atât de femei, cât și de bărbați. Acesta este urmat de Dior aparținând conglomeratului LVMH, Chanel – companie nelistată, Louis Vuitton – LVMH (MC.PA) și Hermes (RMS.PA).
Gucci este marca emblematică pentru Kering, reprezentând jumătate din veniturile grupului și trei sferturi din profitul său. Dar vânzările sale au scăzut cu 14% în trimestrul al patrulea, din cauza Chinei, ceea ce a dus la o scădere de 7% a veniturilor grupului, un lucru rar întâlnit pentru o marcă de lux. Din fericire, Kering se poate baza pe Saint Laurent (+31%), ale cărui venituri au depășit pragul de 3 miliarde de euro, pe Balenciaga, care înregistrează de asemenea o creștere de două cifre a veniturilor și într-o măsură mai mică, pe Bottega Veneta.
Concurentul său direct, LVMH, cea mai mare companie de produse de lux din lume, a publicat din nou rezultate record pentru 2022, cu un profit net de 14 miliarde de euro, cu două miliarde mai mult decât în 2021. Cifra de afaceri este de 79 de miliarde de euro, în creștere cu 23%. Divizia de modă și marochinărie, cu mărcile Louis Vuitton, Dior, Céline etc., a fost cea care a impulsionat vânzările, care au crescut cu 25%, la 38 de miliarde de euro. O inițiativă rară a gigantul luxului, care în mod tradițional nu oferă cifre pentru mărcile sale, a dezvăluit că marca sa emblematică, Louis Vuitton, a depășit pentru prima dată 20 de miliarde de euro în vânzări, reprezentând aproximativ un sfert din totalul veniturilor.
În Europa, industria își revine, datorită unei cereri locale puternice, ajutată într-o mai mică măsură de turism. La nivel mondial, magazinele monobrand au fost impulsionate de dorința clienților de a reveni la cumpărăturile în persoană. Vânzările online au crescut cu 20% din 2021 până în 2022, ajungând la o valoare estimată de 75 de miliarde de euro. Cota de piață a canalului online a rămas apropiată de cea din 2021. Analiștii consideră că perspectivele de creștere continuă, China fiind bine poziționată pentru a-și recăpăta poziția dominantă după încheierea politicii Zero Covid. Până în 2030, se preconizează că industria va avea rate de creștere anuale de 5 până la 7%, spune Bain & Co.
Acest articol a fost primit la redacție de la eToro.
Despre eToro Group
eToro este o platformă de investiții cu active multiple ce permite oamenilor să își dezvolte cunoștințele și să-și crească veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori de succes. Compania a fost fondată în 2007 cu misiunea de a face accesibile piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 30 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.