Apreciind că transportul aerian are un impact semnificativ pentru economie în general și pentru mediul de afaceri, suntem interesați de evoluțiile în acest domeniu.
În data de 23 iunie am publicat o Scrisoare Deschisă primită de la Sindicatele cu activitate la CNAB (vezi articolul) și am solicitat un punct de vedere al conducerii aeroportului pe acest subiect.
Astăzi dupăamiază am primit din partea Domnului Director general Cosmin Cătălin PEȘTEȘAN o informare pe care o publicăm în continuare:
„Vă informăm că motivele care au stat la baza deciziei de implementare a șomajului tehnic în Compania Națională Aeroporturi București, prin Hotărârea Consiliului de Administrație numărul 12 din 22.06.2021, sunt următoarele:
1. În anul 2020:
-traficul de pasageri a scăzut cu -69,7% față de anul 2019.
-în primele 4 luni veniturile totale realizate au înregistrat o abatere de -23,65% față de prevederile bugetare.
-s-a înregistrat o pierdere netă în sumă 146.370,66 mii lei.
2. În anul 2021:
-în primele 4 luni traficul de pasageri a înregistrat o abatere de -10,45% față de prevederile bugetare.
-în primele 4 luni veniturile totale realizate au înregistrat o abatere de -10,45% față de prevederile bugetare.
-fluxul de numerat probabil din activitatea de exploatare va fi de aproximativ -19,10 mii lei.
3. Obligațiile investiționale derivate din Regulamentul nr. 139/2014.
4. Inflexibilitatea cadrului contractual al Contractului Colectiv de muncă și al contractului individual de muncă, precum și a obligațiilor privind drepturile salariale derivate din acest cadru.
5. Contractarea creditelor bancare în valoare de 100 mil euro pentru susținerea activității de exploatare și investiționale, reprezentând plafonul maxim ce poate fi accesat pentru respectarea indicatorilor financiari solicitați de către finanțatori.”