duminică, aprilie 28, 2024
AcasăREVISTA ONLINEArticoleBrandurile lux au depășit performanța celor obișnuite în ultimii cinci ani, în...

Brandurile lux au depășit performanța celor obișnuite în ultimii cinci ani, în timp ce costul vieții afectează consumatorii de masă

  • În ultimii cinci ani, brandurile de lux din industria modei (+90%) au înregistrat performanțe mult mai bune decât cele din marilor retaileri de modă de masă (+23%).,
  • Mărcile de îmbrăcăminte fast fashion au recuperat teren în ultimul an, pe fondul creșterii salariilor și al încetinirii inflației.
  • Mărcile de lux au depășit Stoxx600 cu un raport de 4:1 în ultimii cinci ani

 Cu doar câteva zile înainte ca sezonul european al prezentărilor de modă să debuteze cu Săptămâna Modei de la Londra, o nouă cercetare de la eToro arată că acțiunile din domeniul hainelor de lux au generat în ultimii cinci ani randamente de peste patru ori mai mari decât cele ale omologilor lor din domeniul modei de masă.

eToro Fashion Week Index a analizat performanța celor mai mari zece mărci britanice și europene de modă de lux și retaileri de haine care se adresează maselor, în funcție de capitalizarea de piață, și a constatat că mărcile de modă de lux au depășit semnificativ performanțele celor produse în masă în ultimii ani. Primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au înregistrat o creștere de 90% în ultimii cinci ani, în comparație cu o creștere modestă de 23% înregistrată de companiile de fast fashion (tabelul 1). În fruntea clasamentului mărcilor de lux se află titanii din domeniul modei LVMH și Hermes, care au cules roadele  identităților de marcă puternice, ale puterii de stabilire a prețurilor și ale loialității clienților. În ultimii cinci ani, LVMH a înregistrat o creștere uluitoare de 163% a valorii sale de piață, în timp ce Hermes se mândrește cu o rată de creștere uimitoare de 241%. 

Tabelul 1: Primele 10 mărci în funcție de capitalizarea de piață

  Index mărci de lux: Performanța acțiunilor celor mai bune 10 mărci de modă de lux Index mărci  modă de masă: Top 10 branduri de modă de masă, performanțe ale acțiunilor
    YTD 1an 5ani   YTD 1an 5ani
1 LVMH 16% 16% 163% Inditex 39% 43% 21%
2 Hermes 31% 37% 241% H&M 46% 33% 26%
3 Richemont 3% 13% 45% Next 17% 13% 25%
4 Kering 5% -7% 9% JD Sport 12% 18% 47%
5 Christian Dior 9% 13% 101% Zalando -21% 6% -42%
6 Moncler 27% 35% 65% LPP 20% 34% 43%
7 Prada 21% 19% 46% Asos -27% -50% -94%
8 Burberry 5% 19% -5% Mavi 61% 199% 1725%
9 Brunello Cucinelli 3% 29% 74% SMCP -5% 3% -75%
10 Hugo Boss 30% 25% 1% OVS 6% 45% -8%

Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

În contrast puternic față de omologii lor de lux, retailerii europeni de fast fashion au înregistrat o creștere mai modestă. Inditex din Spania, compania-mamă a gigantului modei Zara, a înregistrat o creștere de 21% în ultimii cinci ani, după H&M din Suedia, cu o creștere de 26%, și Next din Marea Britanie, cu o creștere de 25%. ASOS a avut cea mai slabă performanță, înregistrând un recul major, cu o scădere de 94%. În acest scenariu, remarcabili sunt jucătorii mai mici din industrie. Retailerul online MAVI din Turcia, o marcă de denim, a înregistrat o creștere de 1.725% în valoare.

Ascensiunea meteorică a LVMH, care a ajuns să fie cea mai mare acțiune cu capitalizare bursieră din Europa, arată farmecul durabil al mărcilor de lux, chiar și în fața incertitudinilor economice și a crizei costului vieții, care i-a făcut pe cumpărătorii obișnuiți să strângă cureaua”, a explicat Ben Laidler, strateg pentru piețele globale la eToro.Mărcile principale de masă  merită încrederea noastră pentru că au navigat bine în acest mediu economic dificil, prețurile colective ale acțiunilor lor depășind media acțiunilor europene mai mari. Cu toate acestea, prăbușirea prețului acțiunilor ASOS, de exemplu, ne amintește de cât de neiertătoare și de competitivă poate fi această industrie. Acest lucru subliniază importanța adaptabilității și a inovației în industria modei în continuă schimbare. Pe măsură ce sectorul continuă să evolueze, ne putem aștepta să asistăm la noi schimbări în ceea ce privește soarta acestor mărci tradiționale.” 

Moda depășește piața europeană în general

În pofida provocărilor pe termen lung cu care se confruntă mărcile de îmbrăcăminte produse în masă, atât retailerii de modă de lux, cât și cei de fast fashion din Marea Britanie și din Europa au avut în mod constant o performanță superioară celei a pieței bursiere europene în general. În ultimii cinci ani, primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au depășit Stoxx600 cu un raport impresionant de 4:1. Între timp, coșul eToro al primelor 10 mărci de masă au înregistrat recent o revenire modestă, dar încurajatoare, în ultimul an, înregistrând o creștere de 25% față de 4,3% pentru Stoxx500. 

Tabelul 2: Performanțele mărcilor de lux și de masă în raport cu Stoxx600

  Mărci lux Mărci de masă Stoxx 600
YTD 17% 14% 6%
1an 21% 25% 4%
2ani 28% -12% -4%
3ani 124% 29% 24%
5ani 90% 23% 18%

Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare. 

Ben Laidler a concluzionat: „Creșterile salariale și reducerea presiunilor inflaționiste s-au combinat pentru a da consumatorilor un sentiment reînnoit de încredere și putere de cumpărare în ultima vreme, demonstrând echilibrul delicat dintre condițiile macroeconomice și industria modei orientată spre consumator. În condițiile în care creșterea economică încetinește acum în Europa, atât comercianții cu amănuntul din industria de lux, cât și retailerii mari de fast fashion ar putea fi forțați să se adapteze din nou.”

***

Articol primit la redactie de la eToro

eToro este o platformă socială de tranzacționare și investiții unde poți tranzacționa, poți face schimb de cunoștințe și poți învăța despre investiții. eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. În prezent, eToro are peste 32 de milioane de utilizatori înregistrați din peste 100 de țări. Credem că schimbul de cunoștințe înseamnă putere și că putem avea mai mult succes împreună. Astfel, am creat o comunitate globală de investitori de succes concepută pentru a vă oferi instrumentele de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta cunoștințele și pentru a vă crește veniturile. Pe eToro, puteți tranzacționa o gamă variată de active tradiționale și inovatoare și puteți alege cum să investiți: puteți tranzacționa direct, puteți investi într-un portofoliu sau copia alți investitori. Vizitați centrul nostru media aici pentru cele mai recente știri. 

DISCLAIMER

 eToro este o platformă de investiții cu mai multe active. Valoarea investițiilor dumneavoastră poate să crească sau să scadă. Capitalul dumneavoastră este în pericol.

 Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

eToro este o companie de servicii financiare autorizată și reglementată în Europa de Comisia Valorilor Mobiliare și Bursiere din Cipru, în Marea Britanie de către Autoritatea pentru Conduită Financiară (FCA),  de către Comisia Australiană pentru Valori Mobiliare și Investiții (ASIC) în Australia și de către Autoritatea pentru servicii financiare din Seychelles.

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.


Start BVB Arena 2024. Bursa de Valori Bucuresti lanseaza astazi noua...

Bursa de Valori Bucuresti lanseaza astazi o noua editie a programului dedicat promovarii companiilor antreprenoriale romanesti care, incepand din acest an, se va...

Topul acțiunilor din trimestrul 1: Investitorii individuali se orientează către acțiunile...

Firmele europene Novo-Nordisk, Repsol și Rheinmetall au fost incluse în top 10 companii ce cele mai mari creșteri a numărului de deținători Interesul...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
7,827FaniÎmi place
290AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro