miercuri, noiembrie 5, 2025
AcasăREVISTA ONLINEComunicate de presaLansare Carta Albă a IMM-urilor din România 2025

Lansare Carta Albă a IMM-urilor din România 2025

Vineri a fost lansată cea de-a 23-a ediție a lucrării Carta Albă a IMM-urilor din România, un demers anual de referință realizat de IMM România

Lucrarea oferă cea mai aprofundată  analiză a sectorului întreprinderilor mici și mijlocii din România, reflectând evoluțiile mediului de afaceri în perioada 2024–2025 și investighează în profunzime provocările structurale cu care se confruntă IMM-urile, sursele de finanțare accesate, capacitatea de inovare, orientarea către fonduri nerambursabile și criteriile strategice în alegerea partenerilor de afaceri.

În cadrul evenimentului au avut intervenții:

  • Florin JIANU, Președinte de onoare IMM România
  • Prezentarea lucrării “Carta Albă a IMM-urilor din România 2025” – Prof. Univ. Dr. Ovidiu NICOLESCU
  • Petre-Florin MANOLE, Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale
  • Attila GYORGY, Subsecretar de stat, Ministerul Finanțelor
  • Cătălin-Daniel FENECHIU, Lider de grup al senatorilor
  • Dan MANOLESCU, Președinte al Camerei Consultantilor Fiscali
  • Bogdan CHIRIȚOIU, Președinte Consiliul Concurenței
  • Gabor OLAJOS, Country Managing Director, Romania and Bulgaria Pluxee
  • Sterică FUDULEA, Președinte CES

Cele mai importante aspecte semnalate în cadrul lucrării sunt următoarele:

– inflația (46,42%), concurență neloială (45,30%), scăderea cererii interne (40,39%), creșterea nivelului cheltuielilor salariale (35,76%), concurența produselor din import (31%), incertitudinea evoluțiilor viitoare (29,03%), costuri ridicate ale creditelor (28,61) , întârzierile la încasarea contravalorii facturilor de la firmele private (27,91%) sunt principalele dificultăți cu care se confruntă IMM-urile

– 55,14% dintre aceştia intenţionează să acceseze fondurile structurale în 2025

45,43% dintre IMM-uri se vor autofinanța în anul 2025

Carta Albă a IMM-urilor din România, ediția a XXIII-a, este cea mai amplă și riguroasă cercetare dedicată sectorului întreprinderilor mici și mijlocii, realizată de IMM România. Observăm cum IMM-urile românești se transformă în fața provocărilor și oportunităților din 2025 și devin mai digitalizate și conectate la realitatea globală. Principala problemă resimțită de antreprenori este inflația, iar în ultimii 3 ani, concurența neloială tinde să devină o problemă majoră în afectarea activității companiilor românești. Conform opiniei antreprenorilor, sunt necesare măsuri de stimulare a mediului de afaceri dupa modelul Germaniei, pentru creșterea rezilienței întreprinderilor românești. Suntem onorați că această lucrare este utilizată constant de instituții naționale și internaționale pentru fundamentarea politicilor publice destinate IMM-urilor și ne bucurăm că putem contribui, prin expertiza noastră, la susținerea și consolidarea ecosistemului antreprenorial românesc.”, a declarat Florin Jianu, Președinte de onoare IMM România

CURS SPECIALIZARE EXPERT DE INFORMATII PENTRU AFACERI

MODUL I: INFORMAȚII ORGANIZAȚIONALE Plan de studiu Nevoi organizaționale și factori de influența T1.1 Gestionarea resurselor umane și financiare T1.2 Motivația și angajamentul personalului T1.3 Adaptare si schimbare...

Premiile Economice Româno-Germane

AHK România – Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, reprezentanța oficială a economiei germane în România – va acorda, pentru a treia oară, Premiile...
spot_img
spot_img
spot_img

video

spot_img
spot_img
8,531FaniÎmi place
412AbonațiAbonați-vă
spot_img

Abonează-te la newsletter

spot_img

evenimente

george.bcr.ro