Într-o lume globalizată, comunicarea eficientă cu partenerii de afaceri din diferite colțuri ale lumii este esențială pentru succesul oricărei companii multinaționale. “Barierele lingvistice pot reprezenta un obstacol major în atingerea acestui obiectiv. Training Managerii de succes înțeleg această provocare și implementează strategii inovatoare pentru a-și ajuta colegii să depășească aceste bariere. Am avut bucuria să întâlnim în rândul clienților noștri multe cazuri de bune practici de-a lungul celor peste 15 ani de când activăm pe piața de profil.”, a declarat Aura Icodin, CEO-ul și Fondatoarea Centrului de Limbi Străine A_BEST.
Dar ce fac diferit acești manageri de training mai exact pentru a asigura realmente o comunicare fluentă și eficientă?
În primul rând, creează programe de învățare personalizate, adică înțeleg nevoile lingvistice specifice ale angajaților. Fiecare departament și fiecare angajat poate avea cerințe diferite în ceea ce privește limba străină țintă. Astfel, acești manageri dezvoltă programe personalizate care se concentrează pe limbile necesare pentru fiecare echipă și pe nivelurile de competență individuale.
În al doilea rând, integrează tehnologia în procesul de învățare, asigurându-se că în procesul de învățare a limbilor străine se folosesc platforme de e-learning, aplicații de învățare a limbilor străine etc. Aceste tehnologii permit angajaților să învețe într-un mod flexibil și eficient, oferindu-le acces la resurse lingvistice oriunde și oricând.
O modalitate eficientă de a depăși barierele lingvistice este și imersiunea în limba țintă. Un Training Manager de succes se asigură că se organizează diverse programe inclusiv cu vorbitori nativi. De asemenea, încurajează participarea la conferințe internaționale, webinarii și întâlniri cu parteneri de afaceri din alte țări, pentru a oferi angajaților oportunități reale de a-și exersa abilitățile lingvistice.
Totodată, pentru a se asigura de eficiența programelor de training, Training Managerii de succes măsoară constant progresul angajaților, solicitând teste de competență lingvistică, feedback de la partenerii de afaceri și autoevaluări. Analiza acestor date permite ajustarea programelor de formare pentru a răspunde mai bine nevoilor angajaților și pentru a îmbunătăți continuu eficiența acestora.
Nu în ultimul rând, un Training Manager de succes promovează o cultură organizațională deschisă și incluzivă, unde angajații sunt încurajați să-și îmbunătățească abilitățile lingvistice și să colaboreze eficient. Aceștia organizează evenimente culturale, sesiuni de team-building și activități de socializare care promovează diversitatea și incluziunea. Aceasta creează un mediu de lucru pozitiv, unde angajații se simt sprijiniți și motivați să-și depășească barierele lingvistice.
Așadar, Training Managerii de succes nu doar că se ocupă să ofere colegilor cursuri de limbi străine, ci implementează și strategii comprehensive pentru a depăși barierele lingvistice. “Am putut observa în practică, în cazul clienților corporate A_BEST, că prin programe personalizate, prin integrarea tehnologiei, prin măsurarea progresului și prin promovarea unei culturi organizaționale deschise, s-a facilitat o comunicare eficientă în cadrul organizației”., a mai precizat Aura Icodin.
*Photo: Aura Icodin, CEO-ul și Fondatoarea Centrului de Limbi Străine A_BEST.
Despre Centrul de Limbi Străine A_BEST (https://abest.ro/)
A_BEST a fost înfiinţat în 2008 şi este unul dintre centrele independente de top din România, pentru învățarea limbilor străine de către români și expatriați. A_BEST oferă servicii lingvistice complete, la standarde internaţionale: cursuri de limbi străine – limbaj general/ de afaceri/ specializat, open/ corporate; cursuri de limba română pentru expaţi; cursuri de limbi străine pentru copii; testări cu recunoaștere internațională; traduceri; audit lingvistic; evenimente dedicate mediului academic.
Cu un portofoliu de peste 15 limbi străine, trei acreditări internaționale și una națională, Centrul de Limbi Străine A_BEST a avut, din 2008 până în prezent, peste 400 de clienți persoane juridice (companii multinaționale sau naționale, din domenii diverse precum: FMCG, retail, logistică, banking, PHARMA, transporturi, banking, IT&C, TELECOM, asigurări, turism etc).